Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: نظام سلطه و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی واهمه دارند زیرا افکار و اندیشه‌های انقلابی  ایران اسلامی تاثیرگذار است. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محسن جعفری امروز در جلسه هم‌اندیشی سازمان بسیج رسانه با حضور  مدیران و شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طیف‌ها و گروه‌های مختلفی در کشور وجود داشت که در عرصه‌ رسانه از دیدگاهی افراطی برخوردار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه  حضرت امام خمینی(ره) هرگز با حذف مطلق این پدیده‌ها موافق نبود و بر این باور بود که علم متعلق به نوع بشر است افزود: رسانه ابزاری است که می‌توان از آن  در راستای ارتقای جامعه استفاده کرد اما جهتی که به این ابزار داده می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد.

 جعفری  با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) به دنبال شکست انحصار امپریالیسم رسانه‌ای و هویت‌بخشی به سبک رسانه‌ای جدید بود خاطرنشان کرد: امروز در خاورمیانه شاهد جریانی از رسانه هستیم که توانسته در مقابل جریان‌های رسانه‌ای غربی موفق و توانمند ظاهر شود. 

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) رسانه‌ها باید متناسب با خاص مردم، همسو و همراه  با مردم حرکت کنند تصریح کرد: رویکرد مقام معظم رهبری نیز بر مبنای جذب حداکثری، دفع حداقلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود به‌دور از خط کشی‌های سیاسی است.

جعفری با اشاره به اینکه اصولگرا، اصلاح‌طلب و سایر اصطلاحات تعابیری هستند که در فضای سیاسی بکار گرفته و منجر به صف‌بندی و دسته‌بندی‌های سیاسی می‌شود افزود: مقام معظم رهبری همواره اعلام می‌کند که ایشان یک فرد انقلابی هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه این امر یعنی تنها دو جریان انقلابی و ضد انقلابی وجود دارد خاطرنشان کرد: بنابر این دیدگاه درست، اصولگرای اصلاح طلب به معنای واقعی یکی از شاخصه‌های انقلابی و انقلابیگری است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت رسانه و فضای مجازی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند بنده اگر فرصت داشتم مسئولیت این حوزه را برعهده می‌گرفتم افزود: در موضوع بسیار مهم و تاثیر‌گذاری چون رسانه باید از وجود افرادی با تعهد، دارای تخصص، درک، فهم و اخلاق رسانه‌ای استفاده کرد.

جعفری با اشاره به اینکه همواره  باید به دنبال آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و در تراز انقلاب اسلامی بود بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع افراد بی‌اخلاق بدون تعهد، تخصص، بدون شناخت درست و فهم صحیح از رسانه مسئولیتی را برعهده می‌گیرند که علاوه بر کمک‌ نکردن به عرصه رسانه به خود و رسانه آسیب وارد می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه هر کشور دارای قانونی لازم‌الاجرا است که تمامی آحاد آن کشور مسلتزم رعایت و احترام به آن قوانین هستند گفت: تا زمانی که رسانه به پایگاه دشمن تبدیل نشود، امید، اعتقاد و باور مردم را مخدوش نکرده و امنیت ملی را به خطر نیاندازد می‌تواند براساس چارچوب قانون آزادانه فعالیت کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جنگ روانی گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و در این شرایط عقل و منطق ایجاب می‌کند که رسانه‌ها در جهت منافع ملی حرکت کنند افزود: نظام سلطه و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی واهمه دارند زیرا افکار و اندیشه‌های انقلابی  ایران اسلامی تاثیرگذار است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه تاثیر گذاری اندیشه‌های انقلاب اسلامی نقطه اختلاف غرب با ایران اسلامی است تصریح کرد: امپریالیسم رسانه‌ای و بنگاه‌های خبرپراکنی غربی علیه هر کشوری که بخواهند به شایعه‌سازی و شانتاژهای خبری اقدام می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه نظام رسانه‌ای ایران اسلامی تنها نظامی است که توانسته در طول این سال‌ها در مقابل نظام رسانه‌ای بی‌اساس غربی ایستادگی کند گفت:  بزرگترین دستاورد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شکوفایی، بالندگی و رشد یافتگی رسانه‌ای است که در طول4 دهه از انقلاب محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جوامع غرب به هرنوع حرکتی دموکراسی می‌گویند در شرایط که اگر یک صدم از آن حرکت‌ها و اقدامات در سایر کشورها انجام شود نقض حقوق بشر نامیده می‌شود بیان کرد: موارد مصرف اصطلاحاتی همچون دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در غرب بصورت نمایشی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه اگر رسانه‌ای علیه سیاست‌های حکومت‌های غربی اقدام کند برخوردها، محکومیت‌ها و جریمه‌های مالی سنگینی علیه آن اعمال شده و گاه حذف می‌شود افزود: همان‌گونه که با فعالیت پرس تی وی و یا موضوعاتی مانند هولوکاست مقابله کردند.

جعفری با تاکید بر اینکه در حال حاضر 42 خبرگزاری با آرا و اندیشه‌های سیاسی مختلف و حتی منتقد جمهوری اسلامی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند خاطرنشان کرد: در مقابل این پدیده حکومت‌های غربی که مدعی آزادی بیان و مطبوعات هستند شدیدترین رفتارها را با رسانه‌های مخالف خود اعمال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه  دنیای کفر و نظام سلطه در دنیای امروز با تمام امکانات، استعداد و قدرت در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته است تصریح کرد: ملت اسلامی ایران نباید با تبلیغات و جنگ روانی که دشمن بر کشور و انقلاب تحمیل کرده احساس ضعف و عقب نشینی کنند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه  خبرنگاران در شرایط کنونی باید با روشنگری و انجام رسالت رسانه‌ای خود دستاوردهای خود در حوزه رسانه را به جامعه معرفی کنند تاکید کرد: انقلاب اسلامی هم‌اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب و گذر از پیچ مهم تاریخی قرار دارد و این امر به شدت دشمنان را آزار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس دشمنان با فتنه‌گری به‌دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است هستند خاطرنشان کرد: دشمنان با طراحی فتنه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با خیال خام خود به‌دنبال براندازی نظام هستند.

جعفری با اشاره به اینکه امروز فشارهای سیاسی و تحریم‌های ظالمانه نه تنها قامت بلند ملت ایران را خم و گام‌های استوار مردم  را سست نمی‌کند تصریح کرد: ایران اسلامی با هدایت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب از گردنه‌های سخت عبور کرده و امید دشمنان را به یاس مبدل می‌کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان  با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به‌ عنوان بازیگر اصلی و مطرح منطقه و همواره ام‌القراء جهان اسلام است خاطرنشان کرد: تمامی تحولات در منطقه نیازمند نقش آفرینی جمهوری ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشکلات منطقه بدون حضور ایران برطرف نمی‌شود و این حقیقتی بزرگ است که حتی دشمنان به آن اعتراف کرده‌اند گفت: مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی در طول 4 دهه از انقلاب اسلامی دوران‌های سخت و فتنه‌های بسیار پیچیده‌ای را که توسط آمریکا و ایادیش طراحی و اجرا شده، تجربه کردند.

جعفری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در طول این 4 دهه از تمامی این توطئه‌ها به سلامت عبور کرده و با سربلندی و پیروزی از آن خارج شده است خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی، ترور‌، تحریم، فتنه 78، فتنه 88 و فتنه اقتصادی سال 96 از توطئه‌های طراحی شده استکبار جهانی و دشمنان علیه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و جوانان نسل امروز چیزی کمتر از جوانان دهه نخست انقلاب اسلامی ندارند تصریح کرد: جوانان جان‌ بر کفی چون شهید بابک نوری و محسن حججی دشمنان را به زانو درآورده و با خار و ذلیل کرده آنها هیمنه پوشالی نظام سلطه را شکستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه دشمن باید آرزو سلطه بر ایران اسلامی را به گور ببرند زیرا صاحب اصلی  انقلاب اسلامی امام زمان(عج) است افزود: به لطف پروردگار پرپم انقلاب اسلامی با دست با کفایت بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبری به ست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) می‌رسد.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مجمع و هیأت اندیشه‌ورز استادیاران نواحی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم و مؤمنان نیست، اظهار کرد: خدمت به مردم در کنار سایر عبادات دارای عظمت است و هرکسی غمی از مؤمنی بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تاریخ گیلان تصریح کرد: گیلان در روزگاری دروازه اروپا و محل رفت و آمد بسیاری از ملت‌های جنوب شرقی آسیا تا شبه قاره بود و امروز هم خرده‌فرهنگ‌های مختلف ایران به گیلان سفر می‌کنند و از مواهب و زیبایی‌های این استان لذت می‌برند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای شمال کشور در برهه‌های مختلف تاریخی افزود: بعد از بروز و ظهور تفکر مارکسیستی در دنیا، شمالِ کشورمان همواره پایگاه بود و لذا بسیاری از احزاب، فرقه‌ها و توده‌ها از ابتدا در شمال کشور عرض اندام می‌کردند که نشان‌دهنده خباثت و نقشه‌های دشمنان برای شمال کشور بود؛ هریک از این حملات و شرایط اگر برای سایر استان‌ها به وجود می‌آمد معلوم نبود تا چقدر می‌توانستند دینداری خود را حفظ کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز حدود ۵ هزار و ۵۰۰ روحانی و عالم در حوزه‌های علمیه مشغول هستند، تصریح کرد: بیشترین مدرسان دروس سطوح عالی و خارج در حوزه علمیه قم، گیلانی هستند.

وی در ادامه به اهمیت هیأت اندیشه‌ورز و شجره صالحین پرداخت و با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب و ارائه نظرات در این جلسات اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها در واقع چالش‌های رسانه‌ای است» و بیش از آنکه موشک، پهپاد و ابزارهای جنگی در عقب راندن دشمن تأثیر بگذارد، جنگ رسانه‌ای تأثیر دارد.

ورود دستگاه‌ها و انتظامی برای برخورد جدی با کشف حجاب

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای جنگی آرام و تدریجی است که با هدف ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات مردم دنبال می‌شود عنوان کرد: عملیات وعده صادق و بزرگترین عملیات پهپادی جهان، معادلات سیاسی و نظامی را به نفع ایران تغییر داد و ایالات متحده و اسرائیل پس از این حمله، اکنون به جنگ رسانه‌ای روی آورده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود دستگاه‌ها و انتظامی برای برخورد جدی با کشف حجاب تصریح کرد: کار فرهنگی در این زمینه ضرورت دارد و کار فرهنگی هم انجام خواهیم داد اما دشمن وضعیتی را ایجاد کرده که ناگزیر به برخورد سلبی هستیم؛ به ائمه جمعه در سطح شهرستان‌ها هم اعلام کردیم که هر هفته در مورد این موضوع صحبت کنند.

امام جمعه رشت با اذعان به اینکه دشمن در بن‌بست قرار گرفته است، افزود: رسانه‌های معاند که از کشف حجاب و شرایط ایجاد شده حمایت می‌کردند اکنون درگیر ماجراهای اسرائیل جعلی هستند و لذا ما باید فرصت را مغتنم بشماریم و برای مقابله با این بساط وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ارائه تصویری مخدوش از مسلمانان و ملت ایران است و در این حوزه، سخت در حال کار هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن درصدد است تا مردم، نقاط قوت را نبینند" تا از این طریق راحت تر بتوانند بر کشورمان، ملت و سرنوشت و آینده‌مان مسلط شوند به‌همین خاطر در تبلیغات خود، نقاط قوت جمهوری اسلامی را به عنوان نقاط چالش‌آفرین معرفی می‌کنند تا مردم را دلسرد کنند.

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به افزایش قدرت جمهوری اسلامی در دنیا تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت ایرانِ اسلامی، قدرت بازدارندگی و سلاح‌ها است اما دشمن در تلاش است تا یأس و ناامیدی را به مردم تلقین کند؛ رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند سیاست تبلیغی دشمن، مأیوس‌سازی مردم و مسؤولان نسبت به آینده کشور است.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند مردم را سرگرم مشکلات داخلی کرده و از میدان اصلی مبارزه غافل گرداند و در سوی دیگر، چهره‌های بزرگ انقلاب را تحریف و مخدوش جلوه می‌دهد و حتی به رسانه‌های انقلابی ما می‌تازند و این رسانه‌ها را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اهمیت مخاطب‌شناسی تصریح کرد: قهرمانان ملی و جهادی کشورمان در عرصه‌های مختلف باید تکریم و به مردم شناسانده شوند در عین حال برای افزایش آگاهی‌های سیاسی مردم در عرصه‌های گوناگون تلاش کنیم و احساسات و هیجانات مردم را جهت‌دهی کنیم.

وی تلاش برای قانون‌مدار کردن افراد جامعه، ایجاد ارتباط منطقی بین مردم و مسئولان، دعوت مردم به همکاری با دولت، یاری رساندن به مردم در حوزه بهداشت سلامت و روان و بیان روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت در مجالس را به عنوان نکات کلیدی مطرح کرد و افزود: باید زمینه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های ملی فراهم شود و مردم در این تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

کد خبر 6081996

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • پیام تبریک فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق به مناسبت روز ارتش
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
  • جمهوری اسلامی ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است