Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروهي بين‌المللي، تحقيقات خود را دربارۀ جرايم و جنايات داعش در عراق آغاز کرده است.
روزنامه اينترنتي القدس العربي در گزارشي نوشت: «کريم اسد احمد خان» مشاور ويژۀ سازمان ملل متحد و رئيس گروه تحقيقات مربوط به جرايم و جنايات داعش در عراق مأموريت هشت روزۀ خود را آغاز کرده است.
دفتر نمايندگي سازمان ملل در عراق در بيانيه اي اعلام کرد: «احمد خان» در راستاي تحقيقات خود با نخست وزير و ديگر مسئولان ارشد عراق ديدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين بيانيه آمده است: مشاور ويژۀ سازمان ملل متحد براي افزايش کارآيي گروه خود با خانواده هاي قربانيان و نجات يافتگان نيز ديدار خواهد کرد.
بيانيه دفتر نمايندگي سازمان ملل افزود: «کريم اسد احمد خان» طبق قطعنامۀ شمارۀ 2379 مورخ 2017 شوراي امنيت سازمان ملل به رياست گروه تحقيقاتي تعيين شده است.
اين در حاليست که بيش ازهفت هزار سند براي اثبات جرايم و جناياتي که داعش در حق ايزدي هاي استان نينوا مرتکب شده، جمع آوري شده است.
پايگاه اينترنتي حزب دمکرات کردستان به نقل از«کاوه ختاري» رئيس مرکز «جيوين» (غيردولتي) گزارش داد: از زماني که کُردهاي ايزدي گرفتار تروريست هاي داعش شدند، شروع به جمع آوري مدرک و دليل کرديم و در اين راه از چند مرکز کمک گرفته ايم.
ختاري افزود: ما کُردهاي ايزدي که دست به کار جمع آوري مدارک شده ايم، تاکنون بيش از هفت هزار سند جمع آوري و طبقه بندي کرده ايم.
رئيس مرکز «جيوين» گفت: مدارک جمع آوري شده مختلف است که به عنوان نمونه شامل فيلم هاي مربوط به ربودن کُردهاي ايزدي و اسناد خريد و فروش دختران و زنان ايزدي مي شود.
زنان اسير ايزدي در دست داعش
داعش روز 3 اوت 2014 به شهر سنجار در غرب استان نينوا حمله کرد و بيش از 6 هزار زن، دختر، مرد و کودک را ربود و از آنها به عنوان برده سوء استفاده کرد.
تاکنون 3 هزار و دويست زن و دختر ايزدي آزاد شده است ولي سرنوشت بيش از 3 هزار و 350 زن و دختر ايزدي هنوز نامعلوم است.
ختاري در ادامه سخنان خود اعلام کرد: ما نگران سرنوشت دختران و زنان ايزدي هستيم. يک سال از زمان آزادسازي شهر موصل و بخش اعظم سوريه که تحت تصرف داعش بود، گذشته است ولي سرنوشت دختران و زنان ايزدي همچنان نامشخص است.
وي اظهار کرد: طبق اطلاعات و مدارکي که به دست آورده ايم، بخشي از زنان و دختران ايزدي در ترکيه هستند و بخشي هم به چند کشور اسلامي که پرورش دهندۀ گروه هاي افراطي هستند، فرستاده شده اند.
رئيس مرکز «جيوين» افزود: انگيزۀ ما از جمع آوري مدارک و دلايل مربوط به جرايم و جنايات داعش در سنجار بايگاني کردن اين مدارک و دلايل و همچنين ارائه آن به دادگاه هاي بين المللي است، زيرا جرايم و جناياتي که داعش در حق کُردهاي ايزدي مرتکب شده است، در حد کشتار جمعي است و اين مدارک و دلايل، خلل ناپذير و بي نقص است و نشان مي دهد که داعشي ها از ارتکاب هيچ جرم و جنايتي در حق ايزدي ها دريغ نکرده اند و با بي شرمي تمام جرايم و جنايات خود را در روزنامۀ اختصاصي داعش که «دابق» نام دارد، منتشر کرده اند و جهانيان جرايم و جنايات آنها را ديده اند.
139/110
مترجم: منوچهرمهدوي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم

 فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات می‌داد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده، چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.

برخی دانشجویان می‌توانند شهریه پرداخت نکنند، همان‌هایی که با نهاد‌های مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاه‌ها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا