Web Analytics Made Easy - Statcounter

تالارهای بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد دادوستد 2 میلیارد و 93 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 5 هزار و 296 میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شاخص بازار اول با 4984 واحد کاهش به 97106 واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 844 واحد افزایش رقم 267302 واحد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خارک داشتند.

از سوی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری سایپا، زامیاد و پالایش نفت اصفهان به نام خود ثبت کردند.

بازگشایی و توقف

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت صنایع آذرآب (فاذر) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد.

بازگشایی نمادهای معاملاتی(وصنعت)،(دانا)

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن(وصنعت) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر تغییر محل قانونی شرکت و تغییر سال مالی شرکت از 30 آذر به 31 مرداد و و بیمه دانا(دانا)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضا هیئت‌مدیره با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شدند، همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجعقیمت کشف شده در حراج امکان‌پذیر شد.

بازگشایی نمادهای معاملاتی(سخزر)،(ومعادن)،(غگرجی)

نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان‌ خزر (سخزر)، توسعه‌ معادن‌ و فلزات‌ (ومعادن) و بیسکویت‌ گرجی‌ (غگرجی)، با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شدند، همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجعقیمت کشف شده در حراج امکان پذیر شد.

بازگشایی نمادهای معاملاتی(فسپا)،)(شفن)

نماد معاملاتی شرکت‌های گروه‌ صنعتی ‌سپاهان‌(فسپا) و پتروشیمی فناوران(شفن) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام و اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شدند همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر شد.

توقف نماد (کاوه)، (شپدیس1) به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، پتروشیمی پردیس (شپدیس1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام به منظور اطلاع‌رسانی مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد.

توقف نماد معاملاتی (کاماح1)

نماد معاملاتی حق تقدم سهام شرکت‌ باما (کاماح1) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شد. نماد مذکور همزمان با نماد اصلی بازگشایی خواهد شد.

توقف نماد (کاما1)، (کاوه1) به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت باما (کاما1)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه1)، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌‌ (فملی1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

تعلیق نماد معاملاتی (شفارا1)

با توجه به اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال به نشانی codal.ir مبنی بر عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت پتروشیمی‌فارابی‌، نماد معاملاتی (شفارا1) تعلیق شد.

توقف نماد (ومعادن1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

همچنین نماد معاملاتی شرکت توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد. نماد مذکور حداکثر تا ساعت 10 روز معاملاتی جاری بصورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

ابزار بدهی

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد 59 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 59 میلیارد ریال معامله شد.

صندوق‌های قابل معامله (ETF)

در بازار صندوق‌های قابل معامله که صندوق‌های قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می‌شود، 25 میلیون و 406 هزار واحد از صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش کل بیش از 246 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور