Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@17:46:59 GMT

سيامک آقايي «يورش» را به تالار انديشه مي‌برد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۵۲۱۵

سيامک آقايي «يورش» را به تالار انديشه مي‌برد

خبرگزاري آريا - سيامک آقايي، آهنگساز و نوازنده سنتور روزهاي 8 و 9 شهريور کنسرت «يورش» را در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌کند.
سيامک آقايي (نوازنده سنتور و شاگرد ممتاز پرويز مشکاتيان) با يک رپرتوار جديد در تالار انديشه روي صحنه مي‌رود. اين اجرا به شکل گروه‌نوازي و با همراهي يک خواننده جوان برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيامک آقايي به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه، دانيال معمارنژاد خواننده، شروين مهاجر نوازنده کمانچه، مهرزاد اعظمي‌کيا نوازنده کمانچه آلتو، ميثم ملکي نوازنده تار، پيام جواني نوازنده تار باس، نيما جوزي نوازنده ني و همايون جهانشاهي به عنوان نوازنده تمبک روي صحنه مي‌روند.
سيامک آقايي پيش از اين به مدت 4 سال در حال برگزاري تور «باز عشق» در سرتاسر ايران بود و پس از 52 اجرا اين تور با اجرا در شهر بيجار به پايان رسيد. «باز عشق» علاوه بر مراکز استان‌ها در شهرهاي کوچکتري همچون تربت حيدريه، ورامين، بابل، گلپايگان، مراغه، اهر، شهرضا، بهبهان، خرمشهر، اميديه، و... اجرا شده است.
آقايي در 5 سال گذشته در کنار تور «باز عشق» تمرکز جدي بر مسئله آموزش داشته و تعداد زيادي مسترکلاس در زمينه سنتور نوازي، بداهه نوازي، موسيقي ايراني و... در شهرهاي مختلف ايران برگزار کرده است.
همچنين آقايي چندين ماه است که در حال آماده سازي نسخه تصويري کنسرت «باز عشق» در تالار وحدت است. اين اجرا با فرمت 4k و توسط 11 دوربين فيلمبرداري شده و مراحل فني مفصلي را پشت سر گذاشته و به زودي منتشر مي‌شود.
او پيش از اين هم در سال 1390 کنسرت «ياد باد» را در غالب يک مجموعه ويدئويي-تصويري (دو دي‌وي‌دي و يک سي‌دي) منتشر کرد. اثري که اجراي مشترک او با سالار عقيلي و پدرام خاورزميني (نوازنده تمبک) بود.
سيامک آقايي نوازنده برجسته سنتور داراي مدرک فوق ليسانس در رشته اتنوموزيکولوژي از دانشگاه تهران است. آموختن سنتور را در نوجواني با رويا حلاج آغاز و در ادامه با مسعود شناسا، پرويز مشکاتيان و محمدرضا لطفي آموخته‌هاي خود را تکميل کرد. حدود يک دهه همکاري با ارکستر مشهور «جاده ابريشم» به سرپرستي «يو ياما»، همکاري با گروه‌ها و هنرمندان برجسته‌اي همچون نصير شماء، کالين جيکوبسن، گروه اطلس (Atlas)، گروه Labyrinth Modal و ارکستر Knights ... از جمله فعاليت‌هاي شاخص او محسوب مي‌شود. سيامک آقايي در حال حاضر در دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران مشغول به تدريس موسيقي رديف-دستگاهي و نوازندگي سنتور است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دلخراش در معدن سنگ کرماک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ سرپرست جمعیت هلال احمر رودبار گفت: عصر امروز در معدن سنگ کرماک در جاده لوشان به جیرنده، بیل مکانیکی سقوط کرد و راننده ۳۵ ساله آن جان باخت.
اصغر آقایی افزود: پیکر راننده بیل مکانیکی توسط نیرو‌های پایگاه جمال آباد لوشان با کمک خودروی نجات طارم سفلی قزوین و نیز اورژانس لوشان از داخل آوار بیرون کشیده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
به گفته‌ی آقایی؛ علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر
  • فیلم/ یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر
  • روز ۱۷۳ طوفان‌الاقصی|یورش به بیمارستان ناصر
  • مرگ راننده ۳۵ ساله بر اثر سقوط بیل مکانیکی در رودبار
  • حادثه دلخراش در معدن سنگ کرماک
  • موزه ملک تا ساعت ۲۱ امشب باز است
  • موزه ملی ملک میزبان علاقه‌مندان در برنامه «شب در موزه»
  • انفجار مقر جنبش فتح در نابلس/ راهپیمایی حمایت از غزه در طولکرم