Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:14:26 GMT

هک شدن واتس‌اَپ توسط هکرها مثل آب خوردن

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۶۹۶۴

هک شدن واتس‌اَپ توسط هکرها مثل آب خوردن

فناوری اطلاعات > نرم افزار - کمپانی چک پوینت با انتشار گزارشی ثابت کرد که می‌توان به‌راحتی متن چت‌ها را در گروه‌های واتس‌اَپ تغییر داد.

 

به گزارش خبرآنلاین، نقص امنیتی در پیام‌رسان متعلق به فیس‌بوک، اجازه می‌دهد تا هکرها بتوانند پیام‌های دروغین ساخته و در گروه‌های مختلف منتشر کنند، درحالی‌که متن پیام‌ها به نام افراد عضو گروه بوده و کسی نمی‌تواند صحت‌وسقم آن را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{لینک}

محققان امنیتی می‌گویند پل واسط میان نسخه موبایل و وب اپلیکیشن واتس‌اَپ (از طریق QR)آسیب‌پذیر است و می‌توان پیام‌های ناخواسته را به نمایش گذاشت.

آن‌ها با دست‌کاری پیامGreat به «من در حال مرگ در بیمارستانم» متعلق به یکی از اعضاء باعث شدند تا دیگران پیام را جدی گرفته و واکنش نشان دهند.

آن‌ها حتی ویدئویی را در همین راستا منتشر کردند که نقص‌های امنیتی ادعاشده را ثابت می‌کند.{لینک}

تغییر هویت فرستنده پیام با استفاده از 'quote' حتی اگر فرد عضو گروه نباشد، تغییر متن و محتوای چت دیگری و ... برخی از باگ‌های بزرگ در واتس‌اَپ است که توسط این گروه امنیتی کشف‌شده است.

واتس‌اَپ با ملکیت فیس‌بوک مدعی است که با پروتکل E2E فقط فرستنده و گیرنده پیام را می‌بینند، درحالی‌که چنین نیست و به‌راحتی قابل هک شدن است.

کدهای QR روی نسخه موبایل و وب نفوذپذیر بوده و می‌توان آمار ترافیک و ... را از روی آن استخراج کرد.

واتس‌اَپ ادعای مطرح‌شده توسط چک پوینت را قبول نکرده و می‌گوید آنچه نمایش داده‌شده، بخشی از طراحی اپلیکیشن است.

«رابرت پریچارد» محقق مستقل امنیتی می‌گوید قطعا باگ وجود دارد اما اظهارات چک پوینت گیج کننده است.

5656

 

کلید واژه‌ها : هکرها - نرم افزار پیام رسان - پیام رسان تیک تاک -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هکرها نرم افزار پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» خبر داد.   علی عسگری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.   وی افزود: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءلله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس