Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: تا کنون برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو وجه نقد از حساب‌های بانکی ایران به این کشور تصمیمی نگرفته‌ایم. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از رویترز، وزارت دارایی آلمان امروز چهارشنبه گزارش‌های منتشره درباره صدور مجوز برای خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو (۳۴۸ میلیون دلار) وجه نقد از حساب‌های بانکی ایران در آلمان را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دارایی آلمان با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: درخواست ایران هنوز مورد مطالعه است. گزارش‌های رسانه‌ای درباره آزادسازی این وجوه از طریق اداره گمرگ، صحیح نیستند. فرایند‌های بازرسی هنوز کامل نشده اند.
به گزارش رویترز، هفته نامه آلمانی Die Zeit روز چهارشنبه گزارش داده بود، واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی آلمان به این جمع بندی رسیده که انتقال این پول به ایران با قوانین آلمان در خصوص مبارزه با تروریسم تناقضی ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۱۵ مرداد ماه جاری با امضای دستوری اجرائی تحریم‌های پیشتر تعلیق شده علیه ایران را ۳ ماه پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام دوباره بازگرداند.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرده بود که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.
مهر  کد خبر: ۵۳۸۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت دارايي پول ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه آلمان سفیر تهران در این کشور را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که در پی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، کشورش سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند».

لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند.

سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند».

این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • لئون گورتسکا و سرژ گنابری اولین قربانیان بازگشت یولیان ناگلزمان به بایرن مونیخ
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • آلمان سفیر ایران را احضار کرد
  • ممنوعیت ورود به کنگره فلسطین برلین علیه وزیرسابق یونانی