Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به توهین وزیر خارجه سابق انگلیس به مسلمانان پرداخت و نوشت: بر اقلیت مسلمان انگلیس که تعداد جمعیت آن بیش از چهار میلیون نفر(6درصد از جمعیت انگلیس) است به دلیل سخنان «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس که زنان مسلمانی که «نقاب» می زنند را به «صندوق های پست» و «دزدان بانک ها» توصیف کرد و گفت که «اسلام یک مشکل است» حالتی از خشم عصبانیت حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون که رهبری جریانی را به عهده داشت که پشت دعوت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا(برکسیت)بود وابسته به شاخه راستگرای محافظه کار داخل حزب محافظه کاران حاکم است و یکی از دشمن ترین افراد با اسلام و حامی دولت اشغالگر اسرائیل و جرائم این رژیم علیه فلسطینی ها است به رغم آن که مدعی است خانواده اش ریشه های ترک دارند.

این جدیدترین حلقه از«اسلاموفوبیا» است که اکنون برخی از کشورهای اروپایی را فرا گرفته و به شکل چشمگیری پس از رسیدن «دونالد ترامپ» به کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا  و تصمیم وی برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا، شدید شد.

«دیوید لامیه» نماینده دایره «تاتنهام»از منتقدترین افراد از این نژادپرستی جانسون وزیر خارجه سابق است. جانسون امیدوار است این اظهارات تحریک آمیز و نژادپرستانه وی را به ریاست حزب محافظه کاران و در نهایت به نخست وزیری انگلیس برساند.لامیه گفت که جانسون در حالی این سخنان را می زند که برخی از زنانی که نقاب می زنند در برخی خیابان های انگلیس مورد آزار اراذل و اوباشی قرار می گیرند که می خواهند به زور نقاب آنها را بردارند.

خانم«حسین وارسی»رهبر سابق حزب محافظه کاران، وزیر خارجه سابق انگلیس را متهم به نشر تنفر کرد و به خانم«ترزا می» نخست وزیر انگلیس ملحق شد که از وی خواستار عذرخواهی شدنه است اما جانسون حاضر به این کار نشده است و بر موضع گیری های نژادپرستانه ضد اسلامی اش اصرار می کند و آن چه گفته را در چارچوب «آزادی بیان» می داند.

جانسون که بسیاری وی را جاهل به امور سیاست خارجی توصیف می کنند و تعیین اش به عنوان رئیس دیپلماسی انگلیس برای چند سال را اشتباه بزرگ می دانند باید عذرخواهی کند و این سخنانش را پس بگیرد و حکومت های عربی و اسلامی نیز باید این تعدی وی به باور اسلامی و زنان مسلمان را با قدرت محکوم کنند زیرا سکوت این حکومت ها و سکوت امپراتوری های رسانه ای غول پیکرشان به این سخنان نژادپرستانه منجر به تشویق دیگران به این گونه اقدامات می شود.

زنان مسلمانی که نقاب می زنند صندوق های پست نیستند و نباید آنها را به دزد تشبیه کرد آن هم بر زبان شخصی در حجم بوریس جانسون و در روزنامه محافظه کار جدی مانند دیلی تلگراف که در انگیس بیش از دیگر روزنامه توزیع می شود. ما بر حق زنان در اختیار نوع لباس مناسب شان تأکید می کنیم و باورهای شان حق مشروعی است که قانون های اساسی انگلیس و کشورهای اروپایی دیگر تضمین کرده اند همانطور که این قانون های اساسی حق پوشیدن لباس های نزدیک به عریانی کامل در ساحل دریا را تضمین کرده است.

ما در این روزنامه رأی الیوم صدای خود را با صداهای بسیاری داخل حزب محافظه کار انگلیس که جانسون دل به ریاستش خوش کرده و با صداها در دیگر احزاب و موسسات برای ضرورت مقابله با قدرت با این گونه سخنان زشت که به اسلام و مسلمانان به این شیوه نژادپرستانه تحریک آمیز تعدی می کند، یکی می کنیم زیرا این گونه سخنان نژادپرستانه به نفع جماعت ها و سازمان های تندروست و ماموریت این جماعت ها را در جذب جوانان مسلمان برای به کار گرفتن آنها در طرح های بی ثبات کردن کشورهایی که در آنها اقامت دارند را تسهیل می کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بوریس جانسون اسلام هراسی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه

«دیوید کامرون» وزیر امورخارجه انگلیس امروز ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد: قرار است دیوید کامرون در بخشی از این سفر با امامعلی رحمان رئیس‌ جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

وی در این سفر درباره وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با رئیس جمهوری این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

این منبع می نویسد: انتظار می‌رود کامرون در چارچوب این سفر مورد استقبال امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان قرار گیرد.

در آستانه این سفر، دیوید کامرون در مورد آنچه قبلاً در منطقه انجام شده و همکاری های آینده بین انگلیس و کشورهای آسیای مرکزی صحبت خواهد کرد.

دیوید کامرون پیش از این سفر درباره همکاری های آتی انگلیس با کشورهای منطقه آسیای مرکزی گفته بود: در سال ۲۰۱۳ (میلادی)، من اولین نخست وزیر بریتانیا بودم که از آسیای مرکزی بازدید کردم. در شهرهای آستانه و آتیراوی قزاقستان، تعجب کردم که این ملت جوان با فرهنگ کهن با چه سرعتی در حال تغییر اقتصاد و موقعیت خود در جهان است بنابراین تصمیم گرفتم همکاری خود را تقویت کنم.

وی افزود: این هفته نیز من اولین وزیر خارجه بریتانیا خواهم بود که از تمام پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید می‌کنم - در واقع، معتقدم که اولین وزیر خارجه «جی ۷» خواهم بود که این کار را انجام می دهد. این شش ملت (تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و مغولستان) میراث منحصر به فرد خود را دارند و به سرعت در حال تغییر هستند. من می خواهم با هر یک از آنها مشارکت قوی تری ایجاد کنم که به نفع همه ما باشد.

وزیر امورخارجه انگلیس گفته بود: همکاری ما در حال حاضر دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است. زبان انگلیسی، حقوق و آموزش در قلب موسسات موفقی مانند مرکز مالی بین المللی در آستانه و دانشگاه بین المللی وست مینستر در تاشکند قرار دارند. سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ توسط شرکت هایی مانند ریوتینتو، شل و BAE به ایجاد و رشد اشتغال کمک کرده است. ما به انتقال برق آبی از کوه های آسیای مرکزی به پاکستان کمک می کنیم.

کامرون گفت: به همین دلیل است که این سفر را انجام می دهم و سرمایه گذاری خود را برای توسعه آسیا مرکزی سه برابر می‌کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس