Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@15:04:07 GMT

تأسیس ایکنا از اقدامات منحصر به فرد جهاد دانشگاهی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۸۲۸۰

تأسیس ایکنا از اقدامات منحصر به فرد جهاد دانشگاهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم در گفت و گو با ایکنا؛ گفت: جهاد دانشگاهی از نهادهای مبارکی بود که بعد از پیروزی انقلاب در کشور پا گرفت و بنا به ضرورت‌هایی از جمله برای پیوستن حلقه‌های مفقوده موجود در آموزش و پژوهش کشور به یکدیگر ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: من با ارتباطی که با جهاد دارم و مشاهدات میدان، جهاد را نهادی موفق در حوزه های مختلف می‌دانم؛ ارتباط  وثیق و محکم با مراکز علمی کشور یعنی دانشگاه و حوزه و ارتباط با بخش‌های اقتصادی کشور این نهاد را به حلقه واسط میان مراکز آموزشی و صنعت تبدیل کرده است.
قبادی بیان کرد: در بخش آموزش و پژوهش در طول سالیان تاسیس نهاد جهاد، شاهد فراز و نشیب و تنوع فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم و خدمات پژوهشی قابل تقدیری از سوی جهاد دانشگاهی در کشور انجام شده است.
وی عنوان کرد: من به صورت مستقیم با سه بخش جهاد دانشگاهی ارتباط داشته‌ام؛ در اوائل دهه هشتاد، با بخش آموزشی جهاد مرتبط بودم و تدریس داشتم؛ بخش دیگر بخش درمان ناباروری است که به این مرکز مراجعه و فرزند 11 ساله بنده عضو مرکز خون بندناف جهاد است.
قبادی ادامه داد: این مرکز زیرمجموعه تحقیقات و فعالیت سلول‌های بنیادی  است که بر اثر این تکنولوژی، بیماری‌های لاعلاج را با استفاده از مغز استخوان و بندناف درمان می‌کنند و در واقع مرکز خون بندناف، نوعی بیمه خونی برای مراجعان و حتی دیگران است.
، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم با بیان اینکه بخش سومی هم که بنده با آن مرتبط بودم بخش قرآنی و فعالیت‌های دینی جهاد است تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد خبرگزاری ایکنا اقدام منحصر به فردی پس از چند سال که از تاسیش می‌گذشت انجام داد و در کنار آن ایجاد خبرگزاری ایسنا هم جزء موفقیت‌های جهاد دانشگاهی محصوب می شود.
وی ادامه داد: ایسنا خبرگزاری مخصوص دانشجویان و موفق عمل کرده و مهمتر از این خبرگزاری، ایکنا است که با موضوعی منحصر به فرد از جهت اهمیت ذاتی و از جهت نیاز دنیا به بحث معنویت برگرفته از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) مشغول فعالیت است.
قبادی عنوان کرد: این خبرگزاری در مدتی کوتاه توانسته با تنوع به مباحث و فعالیت‌های خود جایگاهش را در جهان اسلام تثبیت کند و نمود عینی و بروز خارجی داشته باشد که یکی از مصادیق این مسئله حضوردر نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن در طول سالیان تاسیس و پوشش مناسب مسابقات قرآن و ... است که در حال حاضر بدیلی نداشته است.
، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم بیان کرد: ایکنا از خبرگزاری‌های رده یک در جهان اسلام در حوزه معارف قرآنی و انتشار اخبار و گزارشات دینی است که نوعی فعالیت تبلیغی و ترویجی و کارگاه آموزشی و پژوهشی در حوزه دینی و قرآنی بوده است.
وی با بیان اینکه بنده به واسطه مسئولیت‌های قرآنی در دهه‌های قبل و در مسابقات بین‌المللی اوقاف از نزدیک به فعالیت این خبرگزاری آشنایی داریم تصریح کرد: شاهد تلاش بی وقفه عزیزان در حوزه‌های مختلف قرآنی بوده‌ایم و روز خبرنگار و تاسیس جهاد دانشگاهی را به همه خبرنگاران و دست‌اندرکاران ایکنا تبریک می‌گویم.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم عنوان کرد: کسانی که شناختی اجمالی با جهاد دانشگاهی دارند می‌دانند که این نهاد در عرصه فرهنگی، زیست محیطی و پژوهش‌های دینی و قرآنی جزء نهادهای موفق بوده و با این وجود همواره دارای مشکلات بودجه‌ای نیز بوده است چون نهادی غیردولتی است و به ندرت مورد حمایت و کمک هم قرار گرفته و می‌گیرد و با این وجود با قناعت و سخت کوشی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و به جای اینکه سربار باشند گره‌گشای مشکلات کشور بوده‌اند.
قبادی اظهار کرد: در حوزه فناوری و اشتغال و توسعه پژوهشی و صنعتی نیز جهاد موفق عمل کرده است و از این رو من این نهاد را نهادی موفق در هر عرصه‌ای که وارد شده است می‌دانم.
وی افزود: جهاد دانشگاهی نهادی موفق به عنوان بازوان قرآنی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاستگذاران دینی کشور بوده است و باید بیش از قبل قدردان این نهاد باشیم و از او حمایت مادی و معنوی کنیم.
انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قبادی جهاد خبرنگار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه ما به دستاوردهای جهاد دانشگاهی افتخار می‌کنیم گفت: برای برای اجرایی شدن ۱۰۰درصدی تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی آماگی کامل داریم.

علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ابراهیم شهبازی رئیس جهاد دانشگاهی استان و معاونین وی اظهار کرد:  جهاد دانشگاهی گلستان علی رغم اینکه یکی از جوان‌ترین نهادهای جهاد دانشگاهی در کشور است در زمینه علمی، پژوهشی و رصد مشکلات و مسائل استان دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه این استان علی رغم ظرفیت‌ها و ثروت‌های بزرگ خدادادی جزء استان‌های محروم و کم برخوردار کشور است، گفت: درآمد سرانه مردم گلستان کمتر از متوسط میانگین کشوری بوده و با رشد اقتصادی پنج درصدی در دولت سیزدهم درآمد مردم کمی بهبود یافت ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به دستاوردهای جهاد دانشگاهی افتخار می‌کنیم، گفت: برای اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی آماگی کامل داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیداربا اشاره به اینکه استان گلستان را در زمینه گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت و توسعه دانست و گفت: بنای جهاد دانشگاهی بر رفع مشکلات مردم است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: در پارک‌ها می‌توانیم علاوه بر قرار دادن محلی برای پرورش استعداد دانشجویان با آموزش برندسازی محصولات، بازاریابی و تجارب‌سازی دانشجویان را برای کسب درآمد پایدار اماده کنیم.

وی با اشاره به شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد گفت: ما تولیدات علمی بزرگی در جهاد دانشگاهی داریم که باید با مشارکت مردم و استفاده از نقدینگی موجود در جامعه آن را تبدیل به محصول کرده تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور  در این دیدار با اهداء لوح سپاس از دکتر «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان به عنوان استاندار برتر حامی دانش‌بنیان تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور