Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:12:19 GMT

اشاره مبهم روس‌ها به آینده اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۸۳۱۳

از اواخر سال ۲۰۱۶ که اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه به مدیریت بازار نفت پرداختند، گروهی معروف به اوپک پلاس متولد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، با این حال آینده این گروه که در آن عربستان سعودی و ایران نیز حضور دارند به حدی مبهم است که مدیر تولید شرکت نفتی روس‌نفت روسیه به سرمایه گذاران گفت: معلوم نیست آیا اوپک پلاس یا هر نوع گروه دیگری در آینده نزدیک برای روند بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریک لیرون، مدیر بخش تولید روس‌نفت گفت:" برنامه‌های تولید روس‌نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ به آنچه که در عرصه اوپک اتفاق می‌افتد بستگی دارد. خواه اوپک باشد، اوپک پلاس، اوپک پلاس پلاس یا اوپک مینوس، هر چه که باشد!".

تاکنون هیچ یک از کشورهایی که در گروه اوپک پلاس بوده‌اند، برنامه ای برای ترک این این گروه که بیش از نیمی از نفت جهان را تولید می‌کند اعلام نکرده اند. با این حال تنش‌هایی میان عربستان سعودی و روسیه از یک سو و ایران در سوی دیگر وجود دارد. تهران، ریاض و مسکو را به لبریز کردن بازار از عرضه بالا برخلاف توافق محدودیت عرضه متهم کرده است.

عربستان سعودی و روسیه سرگرم بررسی تشکیل نهاد جدیدی هستند که روزی اوپک را تکمیل خواهد کرد. مکزیک اخیرا دولت جدیدی را انتخاب کرده و در را به روی سیاست نفتی جدیدی گشوده است.

در نهایت وضعیت دقیق این گروه ممکن است دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد. عربستان سعودی و روسیه پیش از این دست به کار شده و به شکل یکجانبه تصمیمات بزرگی درباره تولید نفت گرفته اند. مهمترین واژه اظهارنظر مدیر روس‌نفت ممکن است آخرین کلمه اش باشد: هر چه که باشد!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم

سجاد اسحاقیان سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تولید نماهنگی جدید خبر داد و گفت: تلاوت آیات ٢٥٠ تا ٢٥٢ سوره مبارکه بقره بر اساس قطعه مشهور و ماندگار استاد مصطفی اسماعیل با سبکی جدید از تلاوت گروهی قرآن کریم با اجرای قاریان نوجوان گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم تولید شد.

سرپرست گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم افزود: این همخوانی کاری از گروه تواشیح بین‌المللی تسنیم است که جدیداً تولید و منتشر شده است.

وی بیان کرد: این اثر در مجموعه تخصصی صدا و تصویربرداری آن در استودیو قرآنی تسنیم اصفهان صورت گرفته است.

این نماهنگ در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود:

کد خبر 6091807 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟