Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:50:16 GMT

در اولين جلسه خواستگاري چه سوالاتي بپرسيم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۸۴۲۸

در اولين جلسه خواستگاري چه سوالاتي بپرسيم؟

خبرگزاري آريا -

سوالات اولين جلسه خواستگاري ‎
در طول مراسم خواستگاري و يا ملاقات هاي اوليه براي ازدواج چه چيزهايي بگوييم و چه سوالاتي بپرسيم؟
خيلي اوقات پس از مراسم خواستگاري ، دختر و پسر با هماهنگي خانواده ها قرارهاي ملاقاتي براي آشنايي بيشتر باهم مي گذارند که ممکن است به صورت رسمي و يا غيررسمي باشد. در ادامه به نکاتي اشاره مي کنيم که در طول اولين ملاقات ها ممکن است به کار بيايد و ليست سوالات اولين جلسه خواستگاري را در اختيارتان مي گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه ما تلاش مي کنيم در ملاقات هايمان فردي به يادماندني براي طرف مقابل باشيم. اما اين کار براي کسي که تازه او را ملاقات کرده ايم، ممکن است زياد آسان نباشد. اما غيرممکن هم نيست. با استفاده از کلمات و اقدامات مناسب تقريبا هرکسي مي تواند حضوري به يادماندني و جذاب و براي طرف مقابل خود داشته باشد.
به خودتان اجازه صحبت کردن بدهيد
اين آسان است که در کناري ايستاده و اجازه دهيد ديگران صحبت کنند و مکالمه را ادامه دهند، اما مطمئن باشيد اگر فقط شنونده باشيد، شما هيچ وقت در ذهن ديگران باقي نخواهيد ماند. اجازه ندهيد که ترس مانع صحبت کردن شما شود. سوالات خود را مراسم خواستگاري در هنگام گفت و گو بپرسيد، داستان هاي خود را بگوييد و نظرات خود را به اشتراک بگذارد.
رک باشيد، کمي مباحثه گر و کاملا صادق
اکثر مردم از صحبت کردن در مورد موضوعات بحث برانگيز به ويژه هنگامي که کسي را براي اولين بار ملاقات مي کنند مي پرهيزند. زيرا آنها مي خواهند يک محيط امن براي خود داشته باشند تا اطمينان حاصل کنند که همه آنها را دوست دارند.
اما اگر واقعا بخواهيد فرد به ياد ماندني باشيد، ممکن است دوست داشته باشيد بيانيه اي از خود صادر کنيد. البته بدون اينکه به کسي توهين کنيد يا به موضوعي حمله ببريد.
صحبت کردن و بيان نظرات به صورت واضح و محکم، حتي اگر کمي موجب ناراحتي ديگران شود اما باعث مي شود بعد از مراسم خواستگاري بيشتر در خاطر افراد بمانيد.
کمي غيرمتعارف باشيد.
کمي متفاوت تر از حالت معمول رفتار کردن راه ساده اي براي به يادماندن در ذهن ديگران است اما سعي کنيد به شيوه اي مثبت اين کار را انجام دهيد. به عنوان مثال، در جواب سوال هاي روتين مانند چطور هستي؟ يا چه کارهايي مي کني؟ کمي مايه هاي طنز و شوخي را اضافه نماييد.
اين در حالي است که پاسخ هاي کليشه اي در مراسم خواستگاري مي تواند براي فرد مقابل دردآور باشد چرا که هرروز چند ده بار اين ها را مي شنودو توقع دارد در مراسم خواستگاري که قرار است همسر آينده اش را انتخاب کند، فرد مقابل متفاوت باشد. به همين دليل اين روش مي تواند براي شما تلاش ويژه اي باشد.
از زبان بدن مطمئن استفاده کنيد
در مراسم خواستگاري ، استفاده از زبان بدن مطمئن و متعالي مي تواند تاثير بيشتري از ظاهر جذاب شما داشته باشد. به عنوان مثال ايستادن مستقيم و حفظ ارتباط چشمي در حين صحبت مي تواند به شما کمک کند. همچنين اگر لبخند بزنيد يا بلند حرف نزنيد، سکوت نکنيدو تمايل به ادامه گفت و گو داشته باشد و مدل نشستن تان، نشان مي دهد که شما به طرف مقابل خود علاقه نشان داده ايد.
زماني که شما نگران و عصباني باشيد، زبان و بدن شما حرف هاي متفاوتي را انتقال مي دهند. وقتي شما با استفاده از زبان بدن ارتباط برقرار مي کنيد، شما اشتياق خود نسبت به فرد مقابل را به نمايش مي گذاريد. همينطور برخي از رفتارها مانند خم شدن در مقابل او مي تواند باعث شود که به شما جذب شود.
احساسات را برانگيزيد.
نقل قول مشهوري است که مي گويد: من آموخته ام که مردم آنچه را به آن ها مي گوييد فراموش مي کنند، آن چه که براي آن ها انجام مي دهيد فراموش مي کنند، اما هرگز فراموش نخواهند کرد که چگونه احساسات آن ها را برانگيخته ايد.
براي اين که در ياد طرف مقابل بمانيد خوب است در مراسم خواستگاري ، احساسات او را نسبت به يک موضوع خوب برانگيزيد.
آسيب پذيري، خنداندن، اشتباه کردن و عذرخواهي بابت آن، اشاره دادن به ضمير ناخودآگاه فرد، داستان تعريف کردن، کمک کردن و با اشتياق صحبت کردن راجع به يک موضوع مي تواند به شما در اين باره کمک کند.

در مراسم خواستگاري شنونده فعال باشيد ‎
در مراسم خواستگاري شنونده فعال باشيد.
محبوب ترين و به ياد ماندني ترين افراد در جهان، کساني هستند که به طور کامل و با تمام وجود به ما توجه مي کنند! اين به نظر سخت تر از صحبت کردن است. اکثر مردم دائما فکر مي کنند که چه چيزي بايد بگويند و به دنبال وقفه اي در مکالمه هستند براي اين که بتوانند از روي موضوع بپرند. اين درحالي است که هنگامي که شما واقعا به يک نفر گوش دهيد، در واقع او را مهم مي پنداريد و اين در ياد وي خواهد ماند.
با اعتماد به نفس باشيد.
مردها نسبت به زن هايي که اعتماد به نفس بالايي دارند و ارزش خود را درک مي کنند جذب مي شوند. پيش از مراسم خواستگاري و قرار ملاقات براي ازدواج، در مقابل آينه قرار بگيريد و ژست مطمئن خود را بررسي کنيد و کمي هم جذابيت به آن بيفزاييد تا شيفته شما شوند.
کمي راجع به فرد مقابل خود تحقيق کنيد.
آيا مي توانيد ادعا کنيد که پيش از مراسم خواستگاري و ملاقات، معرف اين فرد را نمي شناسيد و حتي نام او را در فضاي مجازي جستجو نکرده ايد؟، قرار ملاقات خواهيد گذاشت. اين کاملا غلط است و توصيه ما اين است که کمي در مورد مسائلي که به طور واضح قابل دسترس هستند تحقيق کنيد. براي مثال در صورتي که صفحه وي باز باشد، مي توانيد به راحتي راجع به آن چه که در آن نوشته است صحبت کنيد و از فردي که او را به شما معرفي کرده است، اطلاعاتي کسب کنيد.
اما رجوع دادن به عکس ها يا نوشته هايي در صفحات فيسبوک يا اينستاگرام که وي با شما اشتراک نگذاشته در طي صحبت مي تواند براي طرف مقابل عجيب باشد و تاثير مثبتي روي وي ايجاد نکند.
اين سوالات مي تواند به شما در شناخت بيشتر طرف مقابل کمک کند.
علاقه ها و تفريحات شما چيست؟
به نظر مي رسد که اين يک سوال اساسي است ولي پاسخ هايي که از آن دريافت مي کنيد مي تواند بسيار راهگشا باشد. زندگي کردن با کسي که علايق و تفريحاتي کاملا متضاد با شما دارد مي تواند دشوار باشد. براي مثال شما ممکن است فردي درون گرا باشيد که از خلوت خود و نهايتا خانواده نزديک خود لذت ببريد ولي فرد مقابل شما فردي اجتماعي باشد!
انتظارات شما از شريک زندگيتان چيست؟
دانستن انتظارات شريک احتمالي شما و ايجاد انتظارات شما در سطح ابتدايي، هميشه خوب است زيرا به شما کمک خواهد کرد که براي آينده آماده شويد. علاوه بر اين، اين موضوع ممکن است شما را با بعضي از انتظارات غير واقعي که ممکن است شريک احتمالي شما داشته باشد آشنا کند.
اهداف و برنامه هاي آينده شما چيست؟
براي يک مرد مهم است که برنامه هاي آينده همسر آينده اش را بداند، همان طور که براي يک خانم هم مهم است که بداند که شوهر آينده اش چه برنامه هايي در سر دارد. براي مثال خانمي که مشغول به کار حرفه اي است، قطعا نمي خواهد پس از ازدواج کار خود را قرباني کند براي همين لازم است که از برنامه هاي همسر خود اطلاع داشته باشد.
چقدر حاضر هستيد که نسبت به هردو خانواده مسئوليت پذير باشيد؟
معمولا انتظار مي رود که دختران نسبت به خانواده جديد خود مسئوليت پذير باشند. اما آيا اين در مورد پسر هم صادق است؟ چون برخي از مردان اعتقاد دارند که دختر بايد با پدر و مادر همسرش همانند پدر و مادر خود رفتار کند ولي چنين مسئوليتي را داماد نسبت به خانواده همسر ندارد. اين سوال مي تواند آمادگي طرف مقابل را در قبال برخورد با خانواده شما روشن کند.
رابطه خود با شريک زندگيتان را چطور تصور مي کرده ايد؟
لازم است که چشم انداز فرد مقابل خود را براي روابط زناشويي بدانيد. اگر چه اين بيشتر يک تصوير آرمان گرايانه به نظر مي رسد، اما پاسخ آن مي تواند به شما در مورد شناخت ديدگاه طرف مقابل کمک کند.
منبع: نبض ما


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت.

به گزارش مشرق، اصغر بالسینی با اشاره به جلسات حراج شمش از سوی این مرکز گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا تا امروز رشد ۲۳ برابری عرضه و ۱۷ برابری در خرید شمش طلای استاندارد را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به جلسات حراج شمش و سکه طلا از سوی این مرکز در جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا طلا در کشور به تشریح میزان مبادلات صورت گرفته پرداخت و گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلای استاندارد توسط مرکز مبادله ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تا جلسه نوزدهیم حراج که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، استقبال بسیار بالایی از این جلسات صورت گرفت؛ به طوری که در اولین جلسه حراج تعداد ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد ۳۹۵ شمش عرضه و ۱۷۵ قطعه شمش معامله شد.

بالسینی ادامه داد: این موضوع نشان از استقبال از جلسات حراج شمش طلا دارد. در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت. علاوه بر این میزان شمش معامله شده در جلسه نوزدهم ۱۷.۵ برابر از میزان اولین جلسه حراج شمش بیشتر است.

وی تاکید کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادله تا جلسه بیستم که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد ۴۱۰۰ قطعه شمش استاندارد (یک کیلوگرمی با عیار ۹۵۵) است و در مجموع، کل شمش فروخته شده در جلسات حراج این مرکز ۲۷۱۶ قطعه است.

گفتنی است، در بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد که روز گذشته در تالار معاملات مرکز مبادله برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا ۸۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، معامله و خریداری شد.

دیگر خبرها

  • 14 سال پس از گلزنی آرتتا؛ اولین پیروزی خانگی اورتون مقابل لیورپول
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود