Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از باکو؛ «جاوید قربان اف» رئیس شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان و «آلان لوشنیکف »معاون وزارت راه فدراسیون روسیه تکمیل دالان ریلی بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب را بررسی کردند.
قربان اف در این دیدار با اعلام اینکه مرحله نخست تکمیل دالان شمال – جنوب به پایان رسیده و این مسیر بین المللی در بخش جمهوری آذربایجان بطور کامل آماده بهره برداری است، افزود این دالان نه تنها در توسعه مبادلات تجاری جمهوری آذربایجان، ایران و فدراسیون روسیه موثر خواهد بود بلکه برای دیگر کشورهای منطقه هم که درصدد گسترش مبادلات تجاری از طریق صادر ات و واردات هستند، مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت دالان شمال – جنوب، اروپای شمالی را به آسیای جنوب شرقی متصل می کند و پیش بینی ها نشان می دهد در صورت بهره برداری کامل این مسیر، برای ورود کشورهای اروپایی، روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز به خلیج فارس، هند و توسعه روابط بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر با بنادر دریای سیاه زمینه و شرایط خوبی فراهم خواهد شد.
«لوشنیکف» معاون وزارت راه فدراسیون روسیه هم در این نشست اهمیت تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب را یادآور شد و برضرورت جذب محموله برای حمل از این مسیر بین المللی تاکید کرد.
در ادامه این نشست طرفین همچنین درباره استفاده از ظرفیت های دالان بین المللی حمل و نقل جنوب – غرب که مسیر فرعی از شمال – جنوب برای انتقال محموله ها از خلیج فارس از طریق خاک ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان به بنادر دریای سیاه و بالعکس است و همچنین خط ریلی باکو – تفلیس – قارص تبادل نظر کردند.
موافقتنامه راه اندازی دالان حمل و نقل بین‌المللی شمال - جنوب در شهریور ماه 1379 در سن پترزبورگ روسیه به امضای وزیران حمل و نقل این کشور، ایران و هند رسید.
این راه‌ مهمترین حلقه تجارت میان آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر خواهد بود.
با تکمیل این دالان ریلی در ابتدا سالانه پنج میلیون تن کالا از طریق این مسیر از بندر عباس تا روسیه و کشورهای شمال اروپا با هزینه کم جابجا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: باکو روسيه درياي خزر بندرعباس قارص شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه