Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:53:51 GMT

۳۴ تن حبوبات از اراضی کشاورزی‌ شهرستان البرز برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۹۵۹۴

۳۴ تن حبوبات از اراضی کشاورزی‌ شهرستان البرز برداشت شد

وحید یوسفلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۴ تن انواع حبوبات از اراضی کشاورزی این شهرستان از سطحی معادل ۸۰هکتار برداشت شده است.

وی افزود : عمده حبوبات کشت شده در منطقه ارقام محلی شامل عدس دیم با میانگین عملکرد۴۰۰ کیلو گرم و نخود دیم با میانگین عملکرد۴۵۰ کیلوگرم در هکتار می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان البرز مزایای کشت حبوبات را کاهش آفات و بیماریها در تناوب با سایر محصولات و حاصلخیزی خاک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پبه گفته یوسفلی عمده عوامل آسیب رسان عملکرد این محصول می توان به بیماریهای برق زدگی، فوزاریوم و آفت کرم قوزه یا هلیوتیس اشاره کرد.

کد خبر 4369930

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین حبوبات مهدی یوسفی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار گرگان مشهد شهرکرد شیراز یاسوج سانحه تصادف بیرجند کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: دو فقره حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستای لالا بخش چهاردانگه این شهرستان اجرایی شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز به مساحت 80 و 250 مترمربع قلع و قمع و به اراضی کشاورزی و چرخه تولید بازگشت.

علوی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • آزاد سازی اراضی ساحلی در شهرستان بابلسر
  • اجرای ۳۲ مورد قلع و قمع در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در شهرستان ارومیه 
  • متعرضان به انفال عمومی رصد می‌شوند
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی در البرز
  • جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز
  • برداشت انگور نوبرانه در گلخانه خارج از فصل در خلیل‌آباد
  • شهرستان سملقان، پیشتاز در یکپارچه سازی اراضی کشاورزی