Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:20:08 GMT

آغاز بکار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سمنان+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۹۸۷۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان است که در سمنان آغاز بکار می کند . دادستان کل استان سمنان گفت : این دفاتر بر اساس ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری تشکیل می شود. حیدر آسیابی ، کاهش مراجعه مردم به دادگستری و مراجع قضایی ، پیگیری امور قضایی در بستر فضای مجازی ، رفع اطاله دادرسی و استفاده از بستر الکترونیک در فرایند دادرسی را از اهداف راه اندازی این دفتر عنوان کرد   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سمنان قضایی الکترونیک دادستان اطاله دادرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دریافت کروکی الکترونیک در "پلیس من" امکان پذیر شد

سردار حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اشاره به راهبرد تسهیل خدمات فراجا اظهار کرد: در راستای تدابیر فرمانده محترم کل انتظامی کشور و ریاست محترم پلیس راهور فراجا مبنی بر ارائه خدمات آسان و سریع به هموطنان عزیز با بررسی‌های انجام شده در سه حوزه استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات مربوط به حجاب از طریق نرم افزار کاربردی پلیس فراهم کردیم.

وی افزود: قبل از این، مردم به‌منظور دریافت تاریخچه پلاک به پلیس راهور مراجعات حضوری داشتند و این امر مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی بود. ولی اکنون به راحتی به این امکانات دسترسی خواهند داشت.

سردار رمضانی درخصوص کروکی الکترونیک تصادفات گفت: بسیاری از تصادفات امروز در سطح کشور به صورت الکترونیک ترسیم می‌شود و فایل الکترونیک به بیمه مرکزی ارسال و از طریق بیمه به شرکت‌های طرف قرارداد بیمه مرکزی ارسال می‌شود تا آن‌ها بتوانند در راستای پرداخت خسارت‌ها نسبت به مردم عزیز خدمات خودشان را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: مردم جای نگرانی برایشان وجود داشت به این شکل که تمایل داشتند کروکی تصادف را هم در اختیار داشته باشند که اکنون این امکان را در برنامه کاربردی پلیس من به وجود آوردیم که متقاضیان می‌توانند پس از ورود به برنامه پلیس من و مراجعه به بخش خدمات راهور، قسمت کروکی تصادفات و وارد کردن پلاک خودروی مورد نظر کروکی خود را دریافت نمایند متقاضی باشد دریافت کنند.

سردار رمضانی در خصوص استعلام تاریخچه پلاک توضیح داد: برخی از هموطنان عزیز زمانی که می‌خواهند بیمه جدیدی را برای خودروی خود فعال کنند نیاز به تاریخچه پلاک خود داشتند که به این منظور با همکاری بیمه مرکزی وب سرویس دو طرفه فعال شده و پلیس راهور اطلاعات تاریخچه پلاک را همزمان از طریق اپلیکیشن پلیس من و بیمه مرکزی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای هم قرار گرفته که مردم عزیز می‌توانند از طریق اپلیکیش پلیس من فایل pdf را به راحتی دریافت کنند.

وی در رابطه با امکان استعلام تخلفات حجاب بیان داشت: برخی از هموطنان عزیز بعضا بلاتکلیف بودند که پلاکشان در حوزه موضوعات عفاف و حجاب آیا دارای شکایتی هست یا خیر که باید به مراکز تعویض پلاک ما مراجعه می‌کردند، ولی در حال حاضر این امکان نیز در برنامه کاربردی پلیس من قرار داده شده و می‌توانند زمانی که می‌خواهند فعالیت نقل و انتقالی انجام دهند یا خدماتی را دریافت کنند استعلام لازم را (فقط مالک خودرو) دریافت کنند.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا تاکید کرد: به منظور حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد، کلیه خدمات ذکر شده فقط به مالکین اصلی خودرو و پلاک با راستی آزمایی از طریق حساب کاربری افراد و سیم کارت به نام مقدور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دریافت کروکی الکترونیک در "پلیس من" امکان پذیر شد
  • راه اندازی سامانه نوبت دهی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در قزوین
  • آغاز بکار ستاد اسکان فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز تحقیقات درباره نقش متا درفروش مواد مخدر!
  • ۸۳ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در لرستان دادرسی الکترونیک شده است
  • سیستم بهورزی ایران در دنیا بی‌ نظیر است
  • تعداد دفاتر خدمات گردشگری لرستان به ۳۸ مورد رسید
  • از نقش تکنولوژی در ارتقای سلامت تا رمز و راز تاب‌آوری جوامع
  • واکنش وکیل میلاد حاتمی به رسانه ای شدن توبه تتلو
  • تجهیز اولین روستای ‌خوزستان‌ به فیبرنوری خانگی و اینترنت پرسرعت