Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: طرح واکسیناسیون هپاتیت B از مهرماه امسال آغاز می‌شود. ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی‌اکبر پورفتح‌الله شامگاه چهارشنبه در سی و هفتمین اجلاس سالانه مدیران کل انتقال خون که به میزبانی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در مجتمع برج سپید مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به تضمین خطر صفر انتقال خون محور اصلی و سیاست کلان سازمان انتقال خون کشور است و امروزه ایران با توجه به شاخص‌ها و استانداردهای تعیین شده سالم‌ترین فرآورده‌های خونی را در سطح جهان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما می‌توانیم الگوی دنیا برای انتشار دانش‌های خود در زمینه خطر صفر انتقال خون باشیم و در این رابطه مصاحبه با اهداکنندگان و پیش‌بینی رخدادهای بیماری و ویروسی مهم‌ترین شیوه و روش برای رسیدن به این هدف بوده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه طرح واکسیناسیون هپاتیت B از مهرماه امسال آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح، اهداکنندگان خون از وجود این ویروس ایمن می‌شوند و جوانان و متولدان سال 73 به بعد، نسل ایمنی برای اهداکنندگان در زمینه خطر صفر انتقال خون هستند.

پورفتح‌الله تصریح کرد: هشدار گزارش 70 درصد رخداد خون و فرآورده‌های خونی در افراد سالمند است و افراد در این سنین نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم نسل جدید را به جمع اهداکنندگان بیفزاییم در آینده دچار چالش خواهیم شد و به همین دلیل باید برای جذب افراد جوان سرمایه‌گذاری کنیم و فرهنگ‌سازی در بین جوانان و دانشجویان ایجاد سرمایه بزرگ و جذب اهداکنندگان مستمر را در پی دارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این مجموعه با جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان انتقال خون ایران و جمعیت هلال احمر منعقد شده که برای استان‌ها نیز قرار بر امضا و اجرایی شدن است که در این رابطه جوانان و به کارگیری این گروه سنی برای مشارکت در امر اهدای خون اولین و مهمترین بحث این تفاهم‌نامه است.

پورفتح‌الله گفت: بحث داوطلبان سازمان انتقال خون ایران و مدیریت بحران را در خود دارد که باید نیروهای جوان را باید وارد کنیم و بی‌شک استفاده از فضاهای موجود در جمعیت هلال احمر و استقرار در واحدهای این‌ مجموعه در سطح استان‌ها موجب تحقق هرچه بهتر اهداف ترسیم شده می‌شود.

وی افزود: در همه شهرها انتقال خون بستر مورد نیاز را دارد و می‌توان در این زمینه در سطح بین‌الملل با جمعیت هلال احمر همکاری مشترک داشت و در حال حاضر مهمترین نکته برای خطر صفر انتقال خون بحث سرمایه‌گذاری و تک‌چین بر روی اهداکنندگان مستمر بوده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه برای من قابل پذیرش نیست که با مراجعه‌کنندگان و اهداکنندگان توجه و ارزش قائل نشویم و فضای اهداکننده باید بهترین و مجهز باشد، بیان کرد: پرسنل سازمان انتقال خون ایران باید دارای بهترین خوش‌پوش بوده و باید به عنوان خوش‌رفتارترین کادر پرسنلی باشند.

پورفتح‌الله گفت: سازمان انتقال خون ایران تحولی عظیم در استانداردهای خود به‌وجود آورده‌ است که سطح بالایی برای این استانداردهای جهانی در ایران تدوین شده ‌است و معتقدیم که اهدای خون نماد همدلی و همبستگی مردم در تمام کشورها بوده است.

وی افزود: اهدای خون در همه ادیان کاری خداپسندانه و ایثارگرانه ‌است و در دین مبین اسلام نیز توجه و تاکید ویژه‌ای به امور همدلی و خداپسندانه دارد که اهدای خون نیز جزو این کارهای ایثارگرانه‌ است.

در این اجلاس سیدحمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی، اظهار داشت: خراسان رضوی دومین تولیدکننده پلاسما و سومین تولیدکننده فرآورده‌های خونی در سطح کشور بوده و اداره کل انتقال خون  خراسان رضوی نیاز خونی 59 بیمارستان و مرکز درمانی سطح استان را به‌طور منظم و بی‌وقفه تامین می‌کند.

وی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی امروز میزبان سی و هفتمین اجلاس مدیران کل این سازمان در سراسر کشور است تا چالش‌های پیش رو و مشکلات این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار گیرد و بهترین تصمیم در جهت رفع این چالش‌ها اخذ شده و در گام بعد اجرایی و عملیاتی شود. 

همچنین محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران در طول سالهای گذشته تحول بزرگی را در تولید خون مطابق با استانداردهای جهانی ایجاد کرده است.

وی افزود: اهدای خون نماد همدلی و همبستگی مردم در تمام کشورها است و در همه ادیان اهدای خون امری خداپسندانه و ایثارگرانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران