Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:14:50 GMT

شرح روز/ روز خبرنگار یا فرصت دلبری کردن برای مسئولان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۱۰۹۵

شرح روز/ روز خبرنگار یا فرصت دلبری کردن برای مسئولان

شرح روزی که روز خبرنگاران است و به کام افرادخاص، مدیران به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد؛

 

 از شامگاه 16 مرداد، تبریک های روز خبرنگار شروع می شود و هر ثانیه صدای پیامک گوشی از دوست و همکار تا مسئولان روابط عمومی و پیام های ادارت و نهاد ها.

 

روز خبرنگار با روحیه ای مضاعف شروع می شود و با ورود به محیط کار، روی خوش همکاران و پیام های تبریک و ساعتی بعد مراسمی از سر لطف و تجلیل توسط همکاران و مدیر رسانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

و پس از آن دغدغه های همیشگی رسانه و به روز شدن صفحه، پی گیری وقت مصاحبه، تکمیل گزارش و صدای محکم کوبیدن انگشتان به صفحه کیبورد سیستم رایانه محل کار و لپ تاپ شخصی و..

 

پیامکی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و پس از آن اصلاحیه ای برای تعیین زمان دقیق مراسم تجلیل از روز خبرنگار در پایان ساعت کاری توجهم را جلب می کند.

 

در حالی که بخش مهمی از ذهنم درگیر رخداد سال 1377 و مظلومیت شهید محمود صارمی است، از اینکه روز شهادت برادر هم استانی و همزبانم به نام روزخبرنگار نام نهاده شده به خود و جوانمردان دیارم می بالم.

 

با اینکه هر سال از بی نظمی ها خانه مطبوعات استان و سیاسی کاری و سلیقه نگاری آنها و نه نه من غریبم بازی مسئولان مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که هر سال سعی می کنند توپ مشکلات را به رغم تجربه هرساله به زمین خانه مطبوعات بیاندازند، تجربه ها دارم، باز روز خبرنگار را متعلق به خود می دانم و از سر ادب باید راهی مراسمی شوم که به آن دعوت شده ام.

 

راهی مراسم می شوم و از ورودی سالن بساط روبوسی و تبریک روز خبرنگار و روی های گشاده و لبخند زن همکاران جان را می بینیم و از شادی و خوشحالی جماعتی که در این روز به حرفه خود افتخار می کنند، شاد می شوم.

 

مراسم با سخنرانی شروع می شود و کار ما مانند هر جلسه و سخنرانی دیگر نوشتن با سرعت و فرصت نداشتن برای چرخاندن سر است.

 

سخنرانی از پس سخنرانی، مسئولان یکی پس از دیگری و پس از آن مدیران خانه مطبوعات استان که گاهی اشک ذوق می ریزند و گاهی  شعار سیاسی می دهند و از شب نخوابیدن دو شبه برای برگزاری مراسم خبر می دهند.

 

مراسم بازهم با سخنرانی ادامه می یابد و پس از فرصتی کوتاه ابتدا از دکه های مطبوعاتی تشکر و قدر دانی می شود و با فاصله ای کوتاه از بزرگان مطبوعات نام برده می شود که یا مدیران و کارمندان دستگاه های اداری هستند و یا بازنشستگان کشوری و لشگری و آنچه به جایی نرسید خبرنگار است...

 

دوباره بازار سخنرانی گرم می شود و جماعت خبرنگاری که ازتعدد سخنرانی ها به تنگ آمده است، وسط مراسم سخنرانی شروع به همهمه می کنند و هرچه صدای همهمه بالاتر می رود سخنرانی ادامه می یاید تا به سلیقه سخنران تمام شود.

 

و باز مراسم تجلیل از خبرنگاران شروع می شود، حدود 100 خبرنگار در مراسم حضور دارند که شاید 20 نفر آنان را بتوان خبرنگار نامید و مابقی بازاریابان مطبوعات یا سیاهی لشگرهای مطبوعات محلی وسراسری بودند که به تدبیر مدیران رسانه های محلی و سراسری برای  یارکشی روز انتخابات خانه مطبوعات در سامانه خانه مطبوعات ثبت نام کرده اند.

 

انتخاب اشتباه هر ساله خانه مطبوعات استان و روی کار آمدن افراد کم توان نتیجه این لشگر کشی های رسانه است.

 

بگذریم، گویی مجری برنامه هم از نام بردن خبرنگاران خسته می شود و تجلیل کنندگان هم چند بار جای خود را عوض می کنند و هر بار افرادی تازه نفس به روی صن می روند تا از افرادی به نام خبرنگار تجلیل کنند.

 

هرچه به پایان مراسم نزدیک تر می شویم، گویی خبری از نام بردن برخی خبرنگاران نیست و تا لحظه آخر بازار بازاریابان و سیاهی لشگر ها گرم گرم است.

 

نام افراد بدون ذکر نام رسانه توسط مجری اعلام می شد و قرعه به نام من افتاد، لوح تقدیرم را از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل گرفتم، وقتی به لوح تقدیر بغل دستی ها توجه کردم دیدم لوح های متفاوت و به سلیقه خانه مطبوعات استان طراحی شده برخی برتر بودند، برخی خیلی برترتر و برخی فقط خبرنگار بودند و برخی به رغم سابقه کاربیش از 10 ساله در خبرگزاری ها و مطبوعات اصلا تجلیل نشدند و نامی از آنان به میان نبود.

 

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه با صدای رسا فریاد زد، روز مدیران را به خبرنگاران تبریک می گوییم و چه جمله صحیح و معنا داری در این مراسم از جمع کثیری از مدیران و مسئولان وکارمندانی که شغل دوم آنها خبرنگاری است با کمال احترام قدر دانی و تجلیل شد و لوح تقدیر، کارت هدیه و مجسمه های اهداء شد، در حالی که به خبرنگاران واقعی تنها لوح تقدیری هم روا نداشتند.

 

روزی که روز خبرنگاران است و به کام افراد سیاسی و بازی های سیاسی خانه مطبوعاتی ها و دلبری کردن از مسئولان......

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس خبرگزاری شبستان تحریم رسانه خبرنگاران علی لاریجانی اخبار استیضاح ایران روز خبرنگار مطبوعات تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی آیت الله رییسی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت با استانداران سراسر کشور آغاز شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096983

دیگر خبرها

  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • سخنرانی آیت الله رییسی آغاز شد
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز