Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد یک پایگاه آمریکایی روز چهارشنبه گزارش داد که دولت آمریکا طرحی برای کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی زرادخانه هسته‌ای کره شمالی ارائه داده، اما پیونگ‌یانگ دست رد به این پیشنهاد زده است.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وُکس، دولت ترامپ بازه زمانی به کره شمالی پیشنهاد داده تا این کشور بر مبنای آن ظرف مدت ۶ تا هشت ماه، بخش بزرگی از تسلیحات هسته‌ای خود را به آمریکا یا یک کشور ثالث انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دو مقام آگاه از مذاکرات میان دو کشور، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا هم طی دو ماه گذشته بار‌ها درخصوص این طرح با مقام‌های کره شمالی رایزنی کرده، اما هر بار با مخالفت آن‌ها مواجه شده است.مشخص نیست که واشنگتن در قبال این پیشنهاد، چه امتیاز‌هایی را به طرف مقابل وعده داده است.رسانه آمریکایی تاکید می‌کند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.منابع خبری وُکس می‌گویند که اولویت دولت ترامپ درحال حاضر تنها اطلاع از ابعاد زرادخانه هسته‌ای کره شمالی است.همین منابع خبر می‌دهند که به موجب پافشاری پمپئو بر طرح پیشنهادی، فضای مذاکرات میان دو کشور در هفته‌های گذشته رو به سردی رفته است.این خلاف ادعا‌های وزیر امورخارجه آمریکا را ثابت می‌کند که بارها، روند مذاکرات با پیونگ یانگ را سازنده دانسته بود.وزارت امور خارجه کره شمالی اخیرا پس از سفر پمپئو به پیونگ یانگ، بیانیه‌ای منتشر کرده و رفتار‌های آمریکا را «تبهکارانه» و «تاسف بار» توصیف کرده بود.آنچه در ماه‌های گذشته بار‌ها مورد انتقاد دولت کره شمالی قرار گرفته و موجب تنش در مذاکرات میان دو کشور شده، اظهارات گاه و بیگاه مقام‌های آمریکایی علیه پیونگ یانگ است.از جمله این موارد، سخنان چند ماه پیش «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا است که دو کشور را تا مرز توقف گفت: وگو‌های صلح پیش برد.بولتون در مصاحبه‌ای در آن زمان، خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را با اقدام صورت گرفته در لیبی دوران «معمر قذافی» مقایسه کرد و این اظهارات، واکنش تند پیونگ یانگ را به دنبال داشت.سران آمریکا و کره شمالی سرانجام در خرداد ماه با یکدیگر در سنگاپور دیدار و یک توافق همکاری با هدف کاهش تنش‌ها امضا کرده بودند.با این وجود، پیونگ یانگ پس از این دیدار همچنان ساخت موشک‌های قاره پیما را پی گرفته و با کاهش ابعاد برنامه هسته‌ای خود مخالفت کرده است.


منبع: انتخاب برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، هسته ای

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن کریمی در حاشیه اجلاس‌ بانک توسعه اسلامی درباره روابط پولی کشور اظهار کرد: در این اجلاس‌ زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی - بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

کد خبر 848398 برچسب‌ها حج عمره ارز - بازار داخلی خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود