Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@10:43:35 GMT

12 روز توران خانم را اینترنتی ببینید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۱۴۵۸

12 روز توران خانم را اینترنتی ببینید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب با موضوع «صلح را باید از کودکی آموخت» از 20 تا 31 مردادماه اکران اینترنتی دارد. 

تمام درآمد این اکران از سوی کارگردانان و تهیه‌کننده اثر در اختیار "شورای کتاب کودک" و "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان دومین اکران اینترنتی «صلح را باید از کودکی آموخت» ۲۰ تا ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ می باشد.

۱۲ روز اکران اینترنتی٬ فرصت مناسبی است که هر کس در هر کجای جهان که هست، به تماشای فیلم «توران‌خانم» بنشیند و با شخصیت و اندیشه‌های توران میرهادی آشنا شود.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» آماده نمایش شده است.

توران میرهادی، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» و بسیاری نهاد دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌ خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین خواهید دید.

توران میرهادی متولد ۱۳۰۶ و دانش آموخته رشته روانشناسی تربیتی و آموزش پیش از دبستان از دانشگاه‌های فرانسه بود که ۱۸ آبان ۹۵ درگذشت. او بنیانگذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، (اولین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان) است.  او همراه با لیلی ایمن، معصومه سهراب و توران اشتیاقی در گفت‌و گو و همکاری با مقامات اجرایی وزارت آموزش و پرورش در دوران پهلوی دوم، نخستین سنگ‌بنای «نظام نهاد کودکی» در ایران را بنیان گذاشتند. آن‌ها به عنوان مشاوران برجسته وزارت آموزش و پرورش، نظام آموزشی ایران در سال‌های پیش از انقلاب را متحول کردند. در عرصه ادبیات کودکان، ناشران بزرگ را به انتشار کتاب‌های کودکان تشویق می‌کردند و در گفت و گو و مشاوره با دولت سرانجام طرح راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را که یکی از برجسته‌ترین نهادهای فرهنگی دوره پهلوی دوم بود، به تصویب رساندند. مجموعه نشریه‌های «پیک» که شامل پیک دانش‌آموز، پیک معلم و پیک خانواده بود، یکی دیگر از دستاوردهای آنان است.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان کودکان و نوجوانان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت