Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@14:05:24 GMT

کردستانی ها صاحب مجهزترین کانون زبان ایران می شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۱۷۷۲

کردستانی ها صاحب مجهزترین کانون زبان ایران می شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهیلا شیخی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این کانون به امکانات و تجهیزاتی مجهز شده که در هیچ مراکز آموزشی در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در این کانون زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و فارسی آموزش داده می شود، افزود: این مرکز در ساختمانی چهار طبقه احداث شده که یک طبقه آن مجتمع فرهنگی و هنری و سه طبقه دیگر کانون زبان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: ساختمان کانون زبان ایران در استان امسال همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت به بهره برداری می رسد و جذب مربیان نیز به صورت کشوری خواهد بود.
وی در ادامه به فعالیت های کانون پرورش فکری استان اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت های کانون در سه محور فرهنگی، هنری و ادبی و برای کودکان و نوجوانان هفت تا 18 سال است.
شیخی با بیان اینکه شعال امسال کانون تمرین مهارت زندگی است، اضافه کرد: در حال حاضر 38 هزار و 432 نفر در 20 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آموزش می بینند.
وی گفت: 32 هزار و 824 نفر از اعضی کانون عضو مراکز ثابت و پنج هزار و 608 نفر نیز عضو مراکز سیار روستایی هستند و از برنامه های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی کانون بهره مند می شوند.
شیخی با بیان اینکه مراکز سیار روستایی در شهرستان های مریوان، بانه، سقز و قروه قرار دارند، اظهار داشت: این مراکز کفاف جمعیت کودکان و نوجوانان این مناطق را نمی دهد و در صدد هستیم که آن را افزایش دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: برای راه اندازی یک مرکز سایر روستایی جدای از اعتبارات کشوری حداقل به 2 میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز داریم که امید می رود این مهم تحقق یابد.
وی در ادامه به برنامه های اوقت فراغت کانون برای کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و یادآور شد: این فعالیت ها در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی، نمایش های عروسکی و کتاب محور از 11 مرداد آغاز شده و تا 22 شهریور نیز ادامه دارد.
شیخی تاکید کرد: اوقات فراغت تابستانی یکی از بهترین فرصت هایی است که کودکان و نوجوانان می توانند بدون دغدغه فعالیت های درسی، به دنبال پرورش استعدادهای فرهنگی ،هنری و ادبی خود باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی است.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ایران فرانسه فرهنگی و هنری فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد