Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:34:42 GMT

مسیر امدادی به داعش از «تنف» قطع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۲۴۵۴

مسیر امدادی به داعش از «تنف» قطع شد

ارتش سوریه از پنج محور در شرق، شمال شرق و جنوب شرق استان سویداء به عملیات علیه عناصر داعش ادامه می‌دهد و توانسته بر مناطق مرتفع مسلط شود و امدادرسانی داعش از سمت «تنف» را قطع کند.

عملیات ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه علیه گروه تروریستی داعش در استان سویداء واقع در جنوب این کشور ادامه یافت.

ارتش سوریه با همکاری نیرو‌های همپیمان خود از پنج محور عملیات خود برای نابودی داعش در صحرای شرق سویداء را ادامه داد که عرض این جبهه عملیاتی از خط جنگی با اردن در نزدیکی روستای «ملح» در جنوب به ۷۵ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه الوطن سوریه این محور‌ها این چنین عنوان کرد: محور نخست: القصر-الساقیه، محور دوم الجنینه-رضیمة شرقیه که این دو محور در شمال شرق سویداء واقع شده است. محور سوم: العجیلات-الغیضه در شرق سویداء. محور‌های چهارم پنجم: بوسنان-السعنا و قیصما-خربه الدبینه-تل قباره واقع در جنوب شرق سوریه.

یک منبع نظامی در این زمینه تأکید کرد که ارتش سوریه در این محور‌ها در عمق ۳۰ کیلومتر پیشروی کرده است.

در واقع پس از اینکه ارتش سوریه توانست راه‌های امدادرسانی به داعش از پایگاه «التنف» را که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند، قطع کند، قصد دارد به صورت قطعی به حضور داعش در این منطقه پایان دهد.

روزنامه الاخبار در همین راستا گزارش داد که پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه این امکان را به آن داده است که بتواند بر مساحت‌های گسترده‌تری مشرف شود و از تکنیک‌های نظامی لازم برای عملیات جنگی متناسب با مناطق صحرایی استفاده کند.

نقطه قابل توجه در این نبردها، تأکید داعش بر استفاده از موتورسیکلت با هدف بر هم زدن تمرکز نیرو‌های ارتش سوریه و متفرق کردن آنهاست تا با این کار، آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

به گزارش الاخبار، اما نکته مثبت در خصوص این عملیات این است که با تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات این منطقه، امدادرسانی آسان‌تر انجام می‌شود.

با تداوم شناسایی امکانات داعش، بانک اهداف از جمله جلوگیری از افتادن در تله‌های داعش در دل تپه‌های شنی مشخص شده و نیرو‌های مهندسی ارتش سوریه مین‌های کار گذاشته شده در جاده‌ها را خنثی می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارتش سوریه امدادرسانی داعش امدادرسانی به داعش التنف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آب‌گرفتگی از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت تا ساعت ٠٥: ٠٠ پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ٢٠ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۳۰۰ نفر امدادرسانی کردند، ۳۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۷ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۷۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۱۴۸ تیم عملیاتی شامل ۵۱۸ نفر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ٢٢ دستگاه چادر، ٥٧٥ تخته پتو، ٣٣٥ تخته موکت، ١٣٦٤ کیلوگرم نایلون، ٢٠٩ بسته غذایی، ٢٨٠ قوطی کنسرو، ١٠٠ قرص نان و ٤٢ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

کد خبر 6096240

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۶۰۰ هموطن متاثر از سیل در ۲۱ استان
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیلاب
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر