Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:23:20 GMT

سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۲۵۵۱

سیستم اینترنتی بهترین نوع نوبت دهی پزشکی است

به گزارش خبرنگارمهر،علی اصغر انجیدنی صبح پنج شنبه در نشست ساماندهی مطب های پزشکی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت موجود مطالعات و پژوهش های مختلفی در دانشگاه انجام شده است و براساس نتایج بررسی ها و مطالعات انجام شده ،بهترین روش نوبت دهی استفاده همزمان از دو شیوه اینترنتی وتلفن گویا است.

وی افزود: نظام سلامت در برگیرنده گستره ای از خدمات است که در سطوح مختلف به گیرندگان خدمات ارائه می شود که یکی از ابزارهای مدیریتی مورد استفاده جهت بررسی عرضه و تقاضا در این نظام انتظار بیماران برای دریافت خدمات است که می تواند به عنوان ابزارسنجش میزان دسترسی به خدمات مورد استفاده قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نبود یکپارچگی سیستم نوبت دهی، مراجعه بدون نوبت، مراجعه از سایر شهرستان ها به مرکز استان ها بدون دریافت نوبت قبلی، مراجعه اورژانسی بیماران، ناآگاهی مردم و مشکلات دسترسی به پزشک، از مهم ترین مشکلات نوبت دهی در مطب های خصوصی به شمار می رود.

وی گفت: زمان انتظار برای ملاقات پزشک یکی از شاخصهای دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان است و به عنوان یکی از شاخص های عملکرد پزشکان، قابل اندازه گیری است. زمان انتظار طولانی، موجب عدم ارائه خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آن ها می شود و بنابراین رضایت بیمار از زمان انتظار نقش بسزایی در فرایند تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت ایفا می کند.

وی تاکید کرد:البته به نظر می رسد که استفاده از این دو روش همراه با سایر روش ها ی معمول ، توفیق چندانی نخواهد داشت ولی اگر شیوه های قبلی به مرورزمان حذف شوند و این سیستم برای تمام مطب ها به طور هم زمان اجرا شود و دریافت اطلاعات درسیستم بر اساس کد ملی به جای نام و نام خانوادگی باشد، بهترین پاسخ به نیاز مردمی جهت عادلانه شدن دسترسی به پزشکان خواهد شد.

انجیدنی اضافه کرد: با ابداع یک شیوه نوبت دهی مناسب و کارا و آموزش و آگاه کردن مردم، و همچنین ملزم شدن تمامی مطب ها به استفاده از این سیستم می توان بسیاری ازمشکلات نوبت دهی را مرتفع ساخت که برای اجرای این هدف، همکاری های بین بخشی لازم است.

کد خبر 4369968

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی دانشگاه های علوم پزشکی مشهد بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار مشهد شیراز شهرکرد یاسوج سانحه تصادف بیرجند کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است