Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و مدیر گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، غرق‌شدگی در سواحل کشور را یک مشکل بهداشتی دانست و از فوت 128 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سال 96 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، علیرضا مغیثی گفت: طبق گزارش جهانی در سال 2012 غرق‌شدگی سومین عامل مرگ در کودکان زیر 15 سال بعد از بیماری‌های سل و سرخک و جزء 10 عامل اصلی مرگ در افراد زیر 25 سال است؛ در دنیا بیشترین غرق‌شدگی در حوضچه و سپس در آبگیر اتفاق می‌افتد و غرق‌شدگی در دریا و دریاچه 7 درصد کل مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی در دنیا را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الگوی غرق‌شدگی در سه استان شمالی کشور بسیار متفاوت با سایر مناطق است. در این مناطق خانواده‌هایی که برای گذراندن تعطیلات و به قصد تفریح به شمال کشور سفر می‌کنند به طور ناخود آگاه درگیر این پدیده می‌شوند.

معاون فنی و مدیر گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر گفت: هر سال تابستان آمار کسانی که در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، مرتب از رسانه‌ها پخش می شود اما شاید بسیاری ندانند که خطر غرق‌شدگی فقط در سواحل‌ شلوغ و مناطق طرح سالم‌سازی دریا نیست بلکه بیشترین موارد غرق‌شدگی در مناطق خارج از طرح دریا و در مناطق خلوت و شنا ممنوع و یا در زمان‌هایی که دریا طوفانی بوده رخ می‌دهد.

مغیثی افزود: متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان که برای شنا و تفریح وارد آب می‌شوند به دلیل آشنا نبودن به فن شنا در دریا و رودخانه با جریان تند آب و پدیده‌های خاصی مانند جریانهای شکافنده Rip Currents روبرو و در اینگونه موارد غرق می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس ثبت‌های موجود، کل تعداد غرق‌شدگان در سال گذشته، 530 نفر بوده است که متأسفانه 128 نفر از آنها فوت شدند. ا ز نظر جنسیت، از کل کسانی که دچار حادثه غرق‌شدگی شدند، 73.4 درصد مرد و 26.6 درصد زن بودند و از کل فوت‌شدگان این حادثه 82.03 درصد مرد و 17.97 درصد زن بودند.

مغیثی بیان کرد: 60 درصد از قربانیان غرق‌شدگی در سال 96، زیر 30 سال سن داشتند و 11 درصد از آنان، زیر 10 سال بودند. در آمارهای جهانی گفته می‌شود که غرق شدگی دومین عامل مرگ در سن یک تا 14 سال در اثر آسیب‌های غیرعمدی است.

وی افزود: رقم مرگ در محدوده سنی زیر 15 سال ناشی از غرق‌شدگی در شمال کشور با توجه به ثبت‌های موجود 21 نفر بوده است که 16.41 درصد موارد مرگ را تشکیل می‌دهد.

معاون فنی و مدیر گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: تعداد کسانی که در محدوده سنی 15 تا 30 سال فوت شده‌اند، 59 نفر بوده است که حدود 46.09 درصد موارد مرگ را شامل می‌شود.

وی افزود: از کل موارد غرق‌شدگان، در محدوده خارج طرح دریا 16.79 درصد فوت شدند و 63.02 درصد با احیا نجات یافتند.

مغیثی گفت: 90 درصد بیشترین موارد غرق‌شدگی در گروه سنی 25 تا 30 سال و بیشترین مرگ ناشی از غرق‌شدگی در همان گروه سنی بوده است. از کل غرق‌شدگان 14.53 درصد در محدوده داخل طرح غرق شدند و 79.81 درصد حوادث در محدوده خارج طرح بوده است.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است

‏مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎
مجید رستگاری افزود: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎

مجید رستگاری اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه استان را شامل می‌شود‎

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۴ سد فعال استان آب پشت ۷ سد ‏بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و ۶ سد کمتر از سال گذشته است‎. ‎

رستگاری با اشاره به اینکه سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، ‏بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده است‎. ‎

هم اینک ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس