Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:28:29 GMT

خبرنگاران قرچک برای احیاء حقوق عامه مردم محکم بایستند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۳۲۲۲

خبرنگاران قرچک برای احیاء حقوق عامه مردم محکم بایستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احدالله سینکایی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی با اشاره به اینکه وظایف خبرنگاران اشتراک زیادی با دادستان در یک شهرستان دارد افزود: وظیفه خبرنگاران احیا حقوق عامه است، حقوقی که قانون اساسی برای شهروندان در نظر گرفته است و به دلیل کم کاری برخی از مسئولین برای مردم ایجاد نمی شود و این جا است که خبرنگار برای احیا این حق به مسئولین گوشزد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اثر اخبار خبرنگاران بسیار بیشتر از عملکرد قضات و مسئولین است گفت: گاهی شاید یک دادستان و مسئول فرصت و ابزار رسیدگی به برخی مشکلات را نداشته باشد، اما خبرنگار نباید سیاست زده و از وظیفه اصلی خود غافل شود.

 دادستان قرچک گفت: خبرنگار چشم و چراغ و دادستان مردم است و باید مصالح مردم را مطرح کند و نباید طوری برخورد شود که خبرنگار از تهیه خبر هراس داشته باشد، اگر ترس باشد، نمی توان از حقوق مردم دفاع کرد چنانچه که در بسیاری از موارد در قرچک رخ می دهد، که در این خصوص خبرنگاران غفلت دارند لذا باید برای احیا حقوق عامه محکم ایستاد.

سینکایی با اشاره به اینکه شهرداری ۱۰ سال پیش یک زمینی برای ساخت بیمارستان در قرچک در اختیار قرار داده شده است اما افرادی سودجو اقدام به ساخت آن نکرده اند افزود: این افراد می خواستند، که سند زمین را به نام خود کرده و روی آن وام بگیرند، اما خدا را شکر سند زمین به نام آن ها منتقل نشد و توفیق نیافتند.

کد خبر 4370015

منبع: مهر

کلیدواژه: قرچک قوه قضاییه بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار مشهد شیراز شهرکرد یاسوج سانحه تصادف بیرجند کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک

 رضا شایسته  گفت: این برنامه با حضور کارکنان شهرک صنعتی قرچک، ادارات حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"، در شهرک صنعتی قرچک برگزار و این منطقه از زباله و کیسه‌های پلاستیکی پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در ایران سالانه نزدیک به نیم میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود و هر ایرانی در روز ۳ پلاستیک مصرف می‌کند که عمر متوسط استفاده از آن ۱۲ دقیقه است، افزود: کشور ما جز ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله‌های پلاستیکی است و ۹۶% کیسه‌های مصرفی مستقیم وارد سطل زباله می‌شود و متاسفانه هر کیسه پلاستیک برای تجزیه شدن به ۳۰۰ سال زمان نیاز دارد.

شایسته اظهار داشت: بلع مواد پلاستیکی توسط حیات وحش، بزرگترین عامل تلف شدن موجودات دریایی و ۸۰ گونه جانوری مختلف در دنیاست.

وی با بیان اینکه راه علاج رهایی از معضلات اشاره شده استفاده از کیسه‌های زیست تخریب پذیر بوده که به سرعت تجزیه شده و هنگام تخریب، آلایندگی زیادی ندارند، تصریح کرد: شهروندان ضمن اجتناب جدی از ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید استفاده کنند.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت مفاد لایحه ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدم‌های موثری برای رفع معضل جدی آلایندگی‌های کیسه‌های پلاستیک برداشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک