Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه سه سال پیش تعداد ایرانیان مسافر گرجستان در سال نزدیک به 15000 نفر بوده است این تعداد به دنبال رژیم لغو روادید در سال گذشته به حدود 350000 هزار مسافر رسید و پیش بینی حدود یک میلیون هم برای سال آینده می شود.

در حالی که موج سفرهای تفریحی، مهاجرت و سرمایه گذاری ایرانیان در کشور گرجستان با شیب تندی رو به گسترش است، اما از قرار معلوم فضای بخش کنسولی سفارتخانه ایران در تفلیس از گذشته به گونه ای بوده که با افزایش جمعیت مراجعه کننده، علیرغم تلاش کارکنان نمایندگی همخوانی ندارد، وضعیت مکان فزیکی موجود متناسب با کثرت مراجعین توسعه پیدا نکرده به این جهت رضایت خاطر مراجعه کنندگان را فراهم نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جنوب نیوز به نقل از مقیم، اخیرا پیام هایی از هموطنان به پایگاه خبری مقیم رسیده که نسبت به فضای کوچک و تعداد کم کارمندان ابراز نارضایتی کرده اند. بنا به گفته مراجعه کنندگان به سفارت ایران در گرجستان، وقتی به سفارت ایران در گرجستان مراجعه می کنیم با انبوه جمعیت مواجه می شویم که همه در سفارت این انتظار به حق را دارند که به سرعت و دقت کارشان انجام شود اما فضای کوچک و تعداد پایین پرسنل باعث شده که بازخورد مناسبی از این شرایط برای مراجعه کنندگان فراهم نگردد .

در همین حال، قوام شهیدی، سفیر ایران در گرجستان درباره شرایط سفارتخانه ایران در تفلیس می گوید: "سفارتخانه ایران در گرجستان با توجه به سوابق دو دهه گذشته، بخش کنسولی آن با یک فضای کوچک و متناسب با شرایط گذشته که تعداد مراجعین در روز 3 الی 4 نفر بوده اند طراحی و پیش بینی شده، اما هم اکنون در این چند ماه اخیر مراجعه کنندگان بطور چشمگیری افزایش یافتند بطوری که در حال حاضر روزانه بالغ بر ۲۰۰ نفر به سفارت مراجعه می کنند که این مسئله خیلی دور از انتظار و پیش بینی بوده و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای هموطنان شده است.

به گفته سفیر ایران برخی از مراجعه کنندگان شرایط خاص و پیچیده ای و وقتگیری دارند که چند بار مراجعه می کنند اما با این توصیف هم اکنون تسجیل اسناد و صدور گذرنامه و کار آنان در کوتاه ترین زمان یک تا دو روزه انجام می شود.

سفیر ایران در گرجستان تاکید کرده با توجه به تعداد بالای مراجعه کنندگان و نیاز به تغییر درساختمان بخش کنسولی با اقدامات عاجلی که بعمل آمده بزودی در قسمت پذیرش ساختمان بخش کنسولی ترتیباتی برای رفاه حال مراجعین به منظور متناسب سازی ابعاد و فضای مورد نیاز مراجعین بعمل خواهد آمد، برای افزایش کارمندان بخش کنسولی هم از مرکز درخواست مساعدت شده که امید میرود مورد اجابت واقع شود."

غافلگیر شدن سفارتخانه ایران

در حالیکه سه سال پیش تعداد ایرانیان مسافر گرجستان در سال نزدیک به 15 هزار نفر نفر بوده است این تعداد به دنبال رژیم لغو روادید در سال گذشته به حدود 350 هزار نفر هزار مسافر رسید و پیش بینی حدود یک میلیون هم برای سال آینده می شود. این افزایش بی سابقه موج مهاجرت و مسافرت و درخواست تحصیل و سرمایه گذاری در گرجستان به طور چشمگیری همچنان ادامه دارد. شایان ذکر است که در سه ماهه اول امسال 135 هزار نفر به گرجستان سفر کردند که پیش بینی می شود تا اخر سال به رکورد یک میلیون گردشگر ایرانی در سال برسیم .

با توجه به این آمار خیره کننده اگر فقط ده درصد از این تعداد برای امور کنسولی به سفارت مراجعه کنند که البته برخی افراد بخاطر شرایط پیچیده که دارند شاید به دفعات مراجعه نمایند شاهد خیل مراجعه کننده گان به سفارت خواهیم بود بنابراین نیاز به افزایش کارمندان بخش کنسولی و اختصاص فضای مناسب کاملا احساس می شود تا ضمن تکریم ارباب رجوع ، زحمات نمایندگی نیز پاس داشته شود.

بنا به گفته سفیر ایران، هم اکنون با این تعداد مراجعه کننده به سفارت وعلیرغم تمام تنگناهای موجود، با تلاش مضاعف کارمندان سفارت ایران در گرجستان به امور تمامی مراجعه کنندگان در اسرع وقت پاسخ داده می شود ولی با اصلاح فضا و افزایش تعداد کارمندان که کفاف این حجم مراجعات را بدهد رفع مشکلات و رضایت کامل مراجعین تامین خواهد شد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در محل سفارت این کشور در تهران در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شده و تا امروز (یکشنبه) ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد.

براساس تصاویری که سفارت روسیه در تهران منتشر کرده است، امروز روس‌های مقیم ایران با حضور در سفارت این کشور در تهران، در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شرکت کردند.

 این اولین انتخابات سه روزه ریاست‌جمهوری در تاریخ روسیه است.

چهار نامزد این انتخابات «لئونید اسلاتسکی» از حزب لیبرال دموکرات، «نیکولای خاریتونف» از حزب کمونیست روسیه، «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه کاندیدای مستقل، هستند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، حدود ۱۱۰ میلیون شهروند روسیه واجد شرایط رای دادن هستند، که بیش از ۱.۸ میلیون نفر از آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدای ایرانی جنگ بوسنی تجلیل شدند
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ایرانی جنگ بوسنی
  • دستگیری مردی که به سفارت روسیه در مولداوی حمله کرد (فیلم)
  • برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • کشیک پزشکی قانونی استان تهران در ایام عید اعلام شد
  • ۵ چالش جامعه ایرانی در ۱۴۰۳؛ پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟
  • مراجعه بیش از ۳۶ هزار نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی
  • ۳۶ هزارو ۸۱نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند
  • دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی همراه شود
  • دیدار مسئولین با مردم غرب استان برگزار شد