Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:14:48 GMT

عملیات کاوش تپه باستانی پوئینک پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۴۲۳۷

عملیات کاوش تپه باستانی پوئینک پایان یافت

تهران- ایرنا – رئیس اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرچک از پایان یافتن عملیات کاوش در تپه باستانی پوئینک توسط کارشناسان پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

مجید ژاله نیا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنار گذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد که به دلیل وجود این اثر باستانی، عملیات اجرایی این پروژه در بخشی از مسیر با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که سال گذشته در شهرستان قرچک برگزار شد، مقرر شد تا مجوز کاوش این تپه صادر و سازمان میراث فرهنگی با معرفی هیأت باستان شناس، عملیات کاوش را در این منطقه آغاز کند.
وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه ، شهرداری قرچک موظف شد تا به منظور تهیه ملزومات این کاوش ، همکاری لازم را با میراث فرهنگی انجام دهد که با صدور مجوز ، این عملیات در منطقه باستانی تپه باستانی قرچک آغاز شد.
ژاله نیا اظهار داشت: مجوز اولیه کاوش این تپه 45 روز بود که به دلیل اهمیت موضوع ، این مجوز دو بار دیگر تمدید شد.
وی گفت: با اتمام این پروژه پژوهشی، عملیات حفاظت از این اثر با اندود کردن آثار تپه باستانی انجام شد.
وی تصریح کرد: نتیجه کاوش های صورت گرفته به کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال می شود تا این کمیته با بررسی گزارش، در خصوص حذف و یا باقی ماندن این تپه باستانی اظهار نظر کند.
عملیات احداث کنارگذر جنوبی قرچک از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که به دلیل واقع شدن تپه باستانی پوئینک در مسیر این پروژه که قرار است به شهرستان ورامین متصل شود ، تکمیل این پروژه با توقف مواجه شد.
با اعلام نظر کارشناسان باستان شناسی و حذف این تپه ، کنار گذر جنوبی قرچک به کمربندی جنوبی ورامین متصل شده و بخش زیادی از ترافیک این 2 شهرستان ، به این کمربندی منتقل می شود.
هم اکنون 4 کیلومتر از این کمربندی زیر بار ترافیک رفته و بسیاری از مشکلات شهر قرچک در افزایش ترافیک خودروهای عبوری برطرف شده است.
شهرستان قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تپه باستاني كاوش ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳