Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر سال در روز خبرنگار، اهالی رسانه مهم‌ترین روز خود را تجربه می‌کنند؛ چون به نوعی تنها روزی است که مسئولان روی خوش به آن‌ها نشان می‌دهند و به راحتی پاسخگوی آن‌ها هستند. اما در این روز مهم خبرنگاران گردهم می‌آیند و به خانواده‌های بی بضاعت هدیه می‌دهند و تبریک می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز هجدهم مرداد به همت خبرنگاران روزنامه فرهیختگان تعدادی از اصحاب رسانه دور هم جمع شدند تا هدایایی را به خانواده‌های بی‌بضاعت بدهند.

***

بنا بر این گزارش؛ ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه قرارشان جلوی درب روزنامه فرهیختگان بود؛ این اتفاق بهانه‌ای شد تا برخی اهالی رسانه دید و بازدیدی با هم داشته باشند. بعد از صرف صبحانه برنامه خود را آغاز و مقصد اول خود را محله‌هایی در قیام دشت انتخاب کردند.

رسانه‌ها از مردم دور نیستند

صالح اسکندری سرپرست چاپ و نشر و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: شاید یکی از به یادماندنی‌ترین و شیرین‌ترین جشن‌های روز خبرنگار برگزاری این جشن در کنار محرومین و مستضعفین باشد.

وی با بیان اینکه در سابقه ۲۰۰ ساله مطبوعات در ایران همواره این شائبه مطرح بوده که رسانه‌ها با دغدغه‌های مردم بیگانه هستند، افزود: رسانه‌ها در نظام مردم سالار دینی حتما باید آشنا به صدای مردم باشند.

اسکندری افزود: امروز اینجا جمع شده ایم که جشن روز خبرنگار را در کنار محرومان باشیم و بگوییم رسانه‌ها از مردم دور نیستند و می‌خواهند صدای آن‌ها را به مسئولان منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دستاورد‌های بی نظیر انقلاب در سایر حوزه‌ها را نادیده بگیریم، افزود: مطبوعات نباید رسانه روشنفکرانی باشند که در اتاق‌های شیشه‌ای نشسته اند و دغدغه‌های آن‌ها نسبتی با دغدغه‌های مردم ندارد.

اسکندری با بیان اینکه رسانه پیشقراول تعاون در کشور هستند، افزود: شرایط هشت سال جنگ تحمیلی سخت‌تر از شرایط امروز بود و مردم از این گردنه عبور کردند.

سرپرست چاپ و نشر و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد افزود: رسانه‌ها می‌توانند مدیریت کشور را ترغیب کنند که به مسائل و مشکلات مردم بپردازند.

نقش مهم رسانه‌ها در تصحیح روند امور

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان گفت: بعد از پیروزی انقلاب نهاد‌هایی شکل گرفت تا به اقشار مختلف کمک شود. به عنوان نمونه با تشکیل جهاد سازندگی خدمت رسانی به مناطق مردم شروع شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) وقتی محرومیت‌های مردم را می‌دیدند اشک می‌ریختند، افزود: جوانانی که در جهاد مشغول بودند در جنگ ناچار به حضور در جبهه‌ها شدند. در هر حال امروز همه باید کمک کنند که در جامعه فقر نباشد.

حسینی با اشاره به فشار‌های اقتصادی جامعه گفت: اقشار ثروتمند جامعه مشکلی ندارند، اما این اقشار کم درآمد هستند که با کاهش ارزش پول ملی با مشکل مواجه می‌شوند با این وجود نباید از اقشار کم درآمد که در جنگ و عرصه‌های مختلف پای انقلاب بوده اند غافل شویم و اجازه سوء استفاده را به دشمن بدهیم.

وی افزود: حزب الله لبنان به این دلیل مورد اقبال مردم لبنان است که در کنار مقاومت خدمات اجتماعی به مردم ارائه می‌دهد. در هر حال ما نیز نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم کشورمان حس کنند که فقط در زمان انتخابات سراغ آن‌ها می‌رویم.

حسینی افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تصحیح روند امور دارند. در هر حال با خروج آمریکا از برجام مشکلاتی ایجاد شده، اما برخی هم در حال سوء استفاده از این وضعیت هستند. با وجود این، اگر رسانه‌ها پای کار بیایند جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود. نباید در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند عده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومان بار خود را ببندند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبرنگار مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره عاشوریان ظهر دوشنبه در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس در استانداری گیلان با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش برجسته ای داشتند بنابراین الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه بر مبنای تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» تاریخ ساز است، افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صحنه ظهور زنانی دانستند که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت عجین کرده و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان شهیده گیلانی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس گیلان باید به گونه‌ای باشد که روحیه مقاوم و محکم بانوان، استقامت، ایستادگی، پایداری و ایثار زنان در راستای آرمان‌های نظام اسلامی ایران الگوسازی شود.

عاشوریان با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان و معرفی اولین بانوی شهیده رسانه کشور افزود: با پیگیری سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان، «شهیده طاهره حدادنژاد» به عنوان اولین بانوی شهیده رسانه و شهید سازمان بسیج رسانه کشور معرفی شده است که برنامه‌های متعددی در این باره در استان برگزار خواهد شد.

لزوم الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس

«زهرا یعقوب نژاد» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه زنان شهید و جانباز نماد ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند، افزود: شایسته است تا پایان اردیبهشت برنامه‌ها و طرح‌ها در قالب کارگروه‌ها همراه با منابع تأمین اعتبار به این کمیته اعلام شود.

یعقوب نژاد با بیان اینکه در سال جاری دو یادواره شهدای زن در دو شهرستان برگزار می‌شود، افزود: شایسته است تا کتابی مختص شهدای زن استان نوشته و معرفی گردد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط همه اعضا کارگروه‌ها جهت هماهنگی برنامه‌ها افزود: طرح‌ها و ایده‌های مطروحه در جلسه برای دبیرخانه ارسال شود.

یعقوب نژاد تصریح کرد: هدف ما جریان سازی و الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس است، تا زمان کنگره، سه کلید واژه زن، کودک، خانواده در سطح اهداف عالیه قرار بگیرد.

کد خبر 6098372

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی برای ریختن در خانه مردم
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند