Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@00:13:16 GMT

علل کاهش عمر مفید باتری تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۴۶۵۸

علل کاهش عمر مفید باتری تلفن همراه

باتری گوشی‌های هوشمند درصورتی که از آن‌ها مراقبت کافی و لازم به عمل نیاید، دچار مشکلات جدی و تضعیف عملکرد خواهد شد.

ایران آنلاین /کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری همواره با بیان و معرفی برخی از فاکتورهای مهم به کاربران توصیه می‌کنند که با انجام و رعایت برخی از نکات می‌توانند عمر مفید باتری تلفن همراه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و از صرف هزینه‌های اضافه و مازاد نظیر تعویض باتری گوشی و خریداری یک دستگاه گوشی تلفن جدید جلوگیری بعمل بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه عواملی که موجب می شود عمر مفید باتری گوشی‌های هوشمند به شدت کاهش یابد، می پردازد. 

۱. محیط سرد و گرم

یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شود، طول عمر باتری تلفن همراه به شدت کاهش یابد، قرار دادن آن در محیط‌های زیاد از حد سرد یا گرم است که در برخی از موارد حتی باعث می شود دستگاه موردنظر هنگام مجاورت هوای بسیار گرم منفجر شود.

بنابراین توصیه می‌شود که کاربران به هیچ عنوان از قرار دادن گوشی هوشمند خود در زیر پنجره، مجاورت با آفتاب مستقیم، داخل خودرو، کنار وسائل گرمایشی نظیر بخاری، اجاق گاز و غیره خودداری کنند.

۲. شارژ شبانه

یکی دیگر از فاکتورهای خطر برای کاهش طول عمر باتری تلفن همراه، شارژ کردن آن از شب تا صبح است به گونه‌ای که گوشی هوشمند Over-charged شده و دیگر آن بازدهی موردنظر و مطلوب را نخواهد داشت.

 

۳. افتادن گوشی برروی سطوح سخت

شاید برایتان جالب باشد اما باید بدانید که افتادن گوشی تلفن از دستانتان نیز می‌تواند اثر مخرب و منفی بزرگی برروی نحوه عملکرد باتری و شارژدهی گوشی هوشمندتان داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود که کاربران تا حد امکان مراقب باشند تلفن همراهشان از دستانشان نیفتد وگرنه باید در انتظار خراب شدن و مشکل پیدا کردن باتری آن باشند.

 

۴. ۱۰۰ درصد شارژ کردن گوشی

با اینکه عجیب و غیرقابل باور است اما باید قبول کنید که شارژ ۱۰۰ درصد گوشی هوشمند نیز به باتری آن آسیب‌های زیادی وارد خواهد کرد. به عقیده بسیاری از مهندسان فناوری اطلاعات، ایده آل‌ترین میزان شارژ تلفن همراه ۹۵ درصد است و کاربران هنگام مشاهده این عدد، باید آن را از پریز برق و شارژ بکشند. از طرفی کمترین میزان شارژ گوشی نیز نباید کمتر از ۱۰ درصد باشد.

 

۵. بدون شارژ ماندن گوشی بیش از چند ساعت

به گفته کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، کاربران نباید بگذارند که گوشی هوشمندشان بیشتر از چند ساعت بدون شارژ بماند چراکه این باتری‌های لیتیوم یونی بعد از گذشت چند ساعت بدون شارژ ماندن، به اصطلاح decharge می‌شوند و عمر مفید آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی

بلک‌شارک که یکی از برند‌های زیرمجموعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود، ساعت هوشمند مقاوم جدیدی به‌نام GS ۳ معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ساعت فوق مقاوم GS ۳ به صفحه‌نمایش اولد ۱٫۴۳ اینچی ۶۰ هرتزی و دکمه‌ی چرخان مجهز است. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۶۰۰ نیت می‌رسد و پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند GS ۳ بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی را پوشش می‌دهد و توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را دارد. جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند کیفیت خواب کاربران را پایش کند.

ساعت GS ۳ از GPS داخلی استفاده می‌کند و تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. ساعت هوشمند مورد بحث موفق به کسب گواهی IP ۶۹ K شده و حتی برای استفاده در محیط‌هایی با دما و فشار آب بالا هم مناسب است.

محصول جدید بلک‌شارک براساس استفاده‌ی هر فرد، واچ‌فیس‌های مخصوصی را به او پیشنهاد می‌دهد. ساعت از هوش مصنوعی بایدو استفاده می‌کند و می‌تواند به‌کمک دستیار صوتی این شرکت به خواسته‌ی کاربران پاسخ بدهد.

ساعت فوق مقاوم GS ۳ از NFC و تماس صوتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سطح نویز را کاهش بدهد. ساعت نام‌برده برای قرار گرفتن در بین ساعت‌های هوشمند فوق مقاوم، ۱۵ گواهی‌نامه‌ی نظامی مختلف را گذرانده است.

ساعت GS ۳ به‌لطف باتری پرظرفیت و پردازنده‌ی کم‌مصرفش شارژدهی ۲۱ روزه دارد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت، گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. قیمت ساعت هوشمند جدید GS ۳ حدود ۷۰ دلار اعلام شده است و این محصول درحال‌حاضر فقط در بازار چین به‌فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم