Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار کرد: من فکر می‌کنم برگزاری هر جشنواره‌ای که مربوط به نمایش و تئاتر باشد منجر به ایجاد زیرساخت‌های برای این هنر خواهد شد چراکه مسئولین به این فکر می‌افتند که شهر پتانسیل برگزاری چنین جشنواره‌هایی را دارد یا خیر.

این هنرمند ضمن اشاره به محدودیت امکانات در قزوین ادامه داد: ما در قزوین امکانات سخت‌افزاری خیلی محدودی برای اجرا و تمرین تئاتر داریم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر می‌شود که این محدودیت‌ها به چشم بیاید و مسئولین به این امر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی در ادامه افزود: در مورد جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد این امر صدق نمی‌کند چراکه قزوین یک شهر مذهبی با مساجدی تاریخی و کهن است که برگزاری چنین جشنواره‌ای را تسهیل کرده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت رشد هنرمندان در مساجد عنوان کرد: هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند باید افرادی باشند که از بدنه مساجد بیرون آمده و در این مکان مقدس رشد کرده‌اند در این صورت است که ما می‌توانیم بگوییم این جشنواره موفق بوده است.

این هنرمند هدف این جشنواره را پرداختن به هنرمندانی دانست که با امکانات اندک و محدود مساجد در حوزه نمایش فعالیت می‌کنند.

نجفی افزود: این جشنواره برای هنرمندان مسجدی نوعی دلگرمی است و باعث می‌شود به فکر افزایش ارتقا سطح کارهای خود بیفتند.

این هنرمند در پایان با اشاره به اینکه باید بدانیم چه نوع نمایشی برای چه مخاطبی و در کدام مسجد اجرا شود، ابراز کرد: آموزش، برای ارتقا سطح هنرمندان مسجدی امری ضروری است برای این کار می‌توان کارشناسانی را برای ارزیابی و آموزش هنرمندان در محل مسجد در نظر گرفت.

کد خبر 4370244

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری قزوین رضا نجفی مسجد بوشهر گرگان خبرگزاری مهر روز خبرنگار کرمانشاه مشهد شهرکرد شیراز یاسوج سانحه تصادف بیرجند کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در احکامی جداگانه اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: «با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم، امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.»

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093454

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری