Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
وزیر نفت بر ضرورت پرهیز کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک، از هرگونه تلاش برای بازتوزیع مازاد پایبندی میان کشورهای اوپک یا میان کاهش تعهدات تولید اوپک و غیراوپک تاکید کرد.

مهر به نقل از شانا نوشت: بیژن زنگنه در پاسخ به نامه یکم اوت (۱۰ مرداد) سهیل المزروعی، رئیس کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار کرد: تلاش‌های اوپک برای حفظ ثبات بازار و اهداف اوپک، همانگونه که در اساسنامه گفته شده و در تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴:۵۱۳ بیان شده، بسیار مهم و ضروری است همه اعضای اوپک این تصمیم‌ها را به جدیت دنبال و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه به خطای نظارتی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک در اجرای تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴:۵۱۳ اشاره کرد و افزود: همانگونه که در مکاتبات پیشین اشاره کردم، تفسیر صحیح از تصمیم‌های نشست ۱۷۴ کنفرانس اوپک برای نظارت بر حسن اجرای آنها ضروری است. تصمیم اتخاذ شده در نخستین جلسه فوق‌العاده کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک و ابلاغ آن به کمیته فنی مشترک در مورخ ۱۸ ژوئیه، بر نگرانی‌های اینجانب از تفسیر اشتباه از تصمیم‌های کنفرانس اوپک افزوده است.

وزیر نفت با تاکید بر این که ایران در هجدهمین جلسه JTC بدون داشتن حق رای شرکت کرد و در کمال ناباوری شاهد تلاش برخی اعضای کمیته برای بازتوزیع مازاد پایبندی‌ها میان خود و تلاش برای واگذاری مازاد پایبندی کشورهای اوپک به کشورهای غیراوپک بود، تصریح کرد: این شیوه عمل JMMC و JTC، به‌طور کامل در تعارض با جایگاه نظارتی آنها است و دلالت بر تفسیر غلط JMMC از جایگاه خود و توجه نکردن به تصمیم نشست کنفرانس ۱۷۴ اوپک دارد.

وی با این توضیحات خواستار شد: اول) کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک موظف به نظارت بر تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس است. ضروری است این نظارت آنچنان که در متن تصمیم نشست ۱۷۴ اوپک آمده است و در نامه پیشین خود آن را توضیح دادم صورت پذیرد و گزارش آن به صورت مستمر به کشورهای عضو ارسال شود. دوم) ضروری است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از هرگونه تلاش برای بازتوزیع مازاد پایبندی میان کشورهای اوپک یا میان کاهش تعهدات تولید اوپک و غیراوپک پرهیز کند. این موضوع، مغایر با تصمیم نشست ۱۷۱ کنفرانس و قطعنامه ۱۷۴,۵۱۳ و خارج از حیطه مسئولیت‌های محوله‌ی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک است و سوم چنانچه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک مسئولیت محوله مندرج در تصمیم نشست ۱۷۴ کنفرانس اوپک را انجام ندهد و برداشت دیگری از مصوبه این نشست داشته باشد، باید موضوع در نشست فوق‌العاده اوپک مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

زنگنه در پایان این نامه خواستار توزیع آن از سوی دبیرخانه اوپک میان رؤسای هیئت‌های نمایندگی عضو اوپک شد.

در همین زمینه: مرگ تدریجی توافق اوپک با تصمیم روسیه تحریم نفتی ایران، اوپک را از بین می‌برد انتقاد ترامپ به اوپک | اروپایی‌ها تهدید به تحریم شدند زنگنه نسبت به نقض توافق اوپک، توسط برخی اعضا هشدار داد یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک ببینید | مهمترین نتیجه نشست اوپک از زبان زنگنه | همانی شد که روز اول گفتم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:   با توجه به شکایت کیوان یاراحمدی از باشگاه شهرداری بندرعباس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۱۳ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پرونده شکایت عقیل کعبی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پی شکایت حمید عبدالوند از باشگاه نود ارومیه، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود
  • ورود وزیر ورزش به ماجرای پاراتکواندو
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس