Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@16:14:35 GMT

گلایه لرستانی‌ها از بالا بودن هزینه حمل جسد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۵۶۷۱

به گزارش وانانیوز، 

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‎وگویی توضیح داد: آمبولانس‌های جسدبر برای حمل جسد از بیمارستان تا سالن تشریح 30 هزار تومان و از سالن تشریح تا خضر مجدد 30 هزار تومان و در مجموع 60 هزار تومان از خانواده متوفی دریافت می‌کنند. مردم برای پرداخت این پول مشکل دارند و البته این آمبولانس‌ها هیچ ارتباطی با پزشکی قانونی ندارند و خصوصی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: هم‌اکنون یک سری از مردم برای اینکه اجساد خود را به سالن تشریح گلدشت بیاورند و سپس برای خاک‌سپاری به قبرستان خضر ببرند مشکل دارند؛ اگر سالن تشریح در خضر باشد حمل‌ونقل جسد را نخواهیم داشت.

نظیفی اضافه کرد: چندین بار به شهرداری این موضوع را گوشزد کردیم و برای حل این مشکل مردم، پزشکی قانونی استان با شهرداری، فرماندار و معاون استاندار وقت صحبت کرده تا زمینی را در محل خضر برای ایجاد سالن تشریح به ما دهند که هم سالن تشریح در گلدشت برای آن‌طرف شهر داشته باشیم و هم سالن تشریحی در خضر برای این‌طرف شهر داشته باشیم.

عضو شورای قضایی استان ادامه داد: این اتفاق نیفتاد و شهرداری پول نداشت که به ما زمین دهد، اما پزشکی قانونی یک ساختمان قدیمی در محل خضر را که  از لحاظ تجهیزات شکل و شمایل فیزیکی ساختمان قدیم در خضر مناسب و زیبنده مردم لرستان نبوده را برای رفاه حال تجهیز  خواهد کرد و قسمتی از تجهیزات را آنجا مستقر کنیم  تا اجسادی که نیاز به کالبدشکافی نداشته باشد و پرونده فوت آن‌ها مشخص است در این محل بررسی کنند. در صورت نیاز به تشریح و کالبدشکافی جسد به سالن جدید انتقال داده خواهد شد چراکه یک سالن مجهز و استاندارد در کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: ظرف یک سال آینده سالن تشریح خضر راه‌اندازی خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: جسد منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی