Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@16:55:13 GMT

رنگ آمیزی گوشت قزل آلا تخلف است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۶۳۳۷

رنگ آمیزی گوشت قزل آلا تخلف است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ 'علیرضا رفیعی پور' ، در خصوص رنگ آمیزی ماهی قزل آلای پرورشی و عرضه آن به جای ماهی سالمون افزود: ممکن است در مواردی برای تغییر رنگ در گوشت ماهی از رنگدانه های خوراکی و بی ضرر استفاده شود که موردی ندارد، اما در صورت بکارگیری رنگ دانه های صنعتی و مضر این اقدام تخلف محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: به همین منظور سازمان دامپزشکی کشور به صورت رندم در مراکز پرورش، عرضه و فروشگاه ها گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ ، تخم مرغ و عسل پایش انجام می دهد که تاکنون گزارشی درخصوص رنگ شدن ماهی قزل آلا و عرضه آن به جای ماهی سالمون نداشته ایم.

وی تصریح کرد: اما ممکن است در برخی مواقع چنین تخلفاتی نیز صورت بگیرد که از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی نام مرکز پرورش و فروشگاه عرضه کننده این محصولات را از طریق سامانه 1512 به دامپزشکی کشور اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: مردم می توانند چنین مواردی را به سامانه مذکور اطلاع دهند تا با نمونه برداری و پیگیری سازمان دامپزشکی صحت و سقم این موضوع مشخص شود.

 در شبکه های مجازی آمده است، ماهی با گوشت قرمز تحت عنوان «سالمون» ایرانی همان قزل آلا است که به گفته یک مقام بهداشتی در استان فارس، رنگ گوشتش را قرمز می کنند تا گران تر فروخته شود.

سالمون شبیه قزل‌آلا است، اما گوشتش قرمز یا نارنجی پررنگ است که فروشندگان سودجو، رنگدانه‌های طبیعی و رنگ های مصنوعی(مضر برای سلامتی) را به خورد قزل‌آلا می ‌دهند تا جای سالمون فروخته شود.

سالمون فقط در آبهای نواحی اقیانوس اطلس و در کشورهایی چون نروژ و دانمارک پرورش می‌ یابد و چیزی با عنوان سالمون ایرانی یا سالمون خزر وجود ندارد.

چند سالی است که نوعی ماهی به صورت فیله و با نام سالمون ایرانی فروخته می‌شود که تقلبی است.

قیمت سالمون آتلانتیک بالاتر از صد هزار تومان در هر کیلوگرم و اکنون کمیاب شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رنگ آمیزی گوشت قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو