Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:44:17 GMT

افزایش قیمت در نانوایی‌های آزادپز قم غیر قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۷۲۲۳

افزایش قیمت در نانوایی‌های آزادپز قم غیر قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سیار ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نرخ گذاری برای نان در آبان ۹۳ اظهار داشت: در آن زمان گفته شد ۲۰ درصد از نانوایی‌ها که آزادپز هستند در تعیین نرخ و وزن اختیار دارند و قیمت گندم برای آنها کیلویی هزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۴ گندم هزار و ۲۲۵ تومان عرضه می‌شد و در سال ۹۵ کاهش قیمت به ۹۰۰ تومان می‌رسد چرا که گندم حاصل از واردات بسیار ارزان‌تر بود و کارخانه دار تمایلی نداشت که گندم را از دولت بخرد.

فرماندار قم با بیان اینکه زمانی که گندم هزار ۱۱۵ و هزار ۲۲۵ توزیع می‌شد خود نانوایی‌ها قیمت را روی هزار تومان نگه داشتند، اظهار داشت: از سال ۹۵ قیمت گندم ۹۰۰ تومان ثابت مانده است.

سوء استفاده از جو روانی بازار

وی ادامه داد: این اقدامی که نانوایی‌های آزادپز اول ماه مبارک رمضان کردند و نان را هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کردند به هیچ وجه منطقی نیست. اینها مطابق جو روانی ماه مبارک این کار را کردند.

سیار با تأکید بر اینکه پرونده‌هایی که تشکیل شده باید با اشد مجازات برخورد شود، اضافه کرد: این نانوایی‌ها دو ماه است که دارند گران می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه نانوایی‌های آزادپز پذیرفته‌اند که نان را به قیمت قبل برگردانند، افزود: ۸۵ درصد نان کشور یارانه‌ای تأمین می‌شود. هم اکنون نانوایی‌های آزادپز نیز گندم یارانه‌دار مصرف می‌کنند و بر اساس قانون نظام صنفی باید درج وزن و قیمت در محل عرضه داشته باشند.

اتحادیه قیمت را آنالیز کند

فرماندار قم با اشاره به اینکه اتحادیه نانوایان درخواست ارائه قیمت کرده گفت: اتحادیه باید آنالیز قیمت بدهد و تقاضای افزایش قیمت کند و در کمیسیون نظارت تعیین قیمت شود.

وی افزود: کل کل بین مجموعه دولتی و اتحادیه در این موضوع تا امروز طول کشیده است. امروز به نرخ اتحادیه برگردانده‌اند و باید برای نرخ‌گذاری عادلانه اقدام شود.

سیار با اشاره به ادعای اتحادیه نانوایان آزادپز درباره این که آرد را از کارخانه گران خریده‌اند خاطرنشان کرد: پنج کارخانه هستند که باید پاسخگو باشند چراکه میزان گندمی که غله به اینها داده و در سطح شهر فروختند روشن است.

وی افزود: ما در این زمینه نباید تنها سراغ نانوا برویم بلکه باید سراغ دانه درشت‌ها هم رفت چرا که مردم تشنه عدالت و قاطعیت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستند.

کد خبر 4370346

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار قم نانوایی بوشهر روز خبرنگار خبرگزاری مهر گرگان کرمانشاه مشهد شهرکرد شیراز یاسوج بیرجند سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نوشت؛

«جهش تولید با مشارکت مردم»

رهبر معظم انقلاب اسلامی

محضر مبارک جناب آقای دکتر عسگری

رئیس محترم کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

به استحضار می‌رساند؛ همان طور که مطلع هستید بخش کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی، اشتغال، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور دارد.

کشاورزی اقتصادی است بسیار طاقت‌فرسا و با درآمد و سود کم نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور مانند خدمات و صنعت و دارای ریسک بالا در برابر حوادث قهری طبیعی چون سیل، سرما، خشکسالی، آفات و بیماری‌ها، تگرگ، طوفان و موارد دیگر و به همین دلیل انگیزه‌ای برای جوانان چه تحصیل کرده چه سایر اقشار برای ورود به این بخش وجود ندارد. افزایش سن بهره‌برداران در بخش کشاورزی خود موید این موضوع است لذا به همین دلیل کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت دولت‌هاست.

بر همین اساس امامین انقلاب در گفتمان‌های خود تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی داشته و دارند اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نهاده‌ها، ماشین آلات، قطعات حمل و نقل دستمزدها و سایر موارد مرتبط با کشاورزی تحت تأثیر نرخ ارز پیوسته در حال افزایش بوده و هست چون کشاورزان به جز اندک کود یارانه‌ای که تکاپو نیاز آنها را نمی‌کند و باقی کود مورد نیاز را باید از بازار آزاد تهیه نماید تمام نیازهای خود را با ارز آزاد تهیه می‌کنند و در نرخ گذاری محصولات لحاظ نمی‌شود،

به همین دلیل کشاورزان زحمتکش و تلاشگر که با نرخ سود بالای بانکی و هزینه‌های گزاف تولید می‌کنند نرخ تضمینی گندم علی رغم اینکه در ابتدای فصل زراعی مطابق قانون خرید تضمینی ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین گردیده بود ما بعد از گذشت چند ماه علی رغم افزایش نرخ نهاده‌ها به ویژه کود و سم و تورم متأسفانه نرخ به ۱۷.۵۰۰ تقلیل یافت که حضرت عالی هم بارها با ارسال نامه به ریاست محترم جمهوری و مصاحبه در شبکه‌های تلویزیونی و رادیو و مطبوعات و فضای مجازی نرخ ۱۷.۵۰۰ را خلاف قانون دانسته و از دولت خواستید که به قانون تمکین کند و نرخ ۱۹.۵۰۰ را بپذیرد یا در قالب جایزه تحویل کسری را جبران کند.

امروز که به فصل برداشت محصول گندم رسیده‌ایم خدا را شاکریم به دلیل نزولات جوی و تشکر از مسئولان محترم وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تأمین نهاده‌های آموزش بهره‌برداران، بذور اصلاح شده، توسعه مکانیزاسیون، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، تأمین سم مورد نیاز و موارد دیگر مرتبط با تولید و تلاش گندم‌کاران کشور را در تأمین گندم نان مردم بی‌نیاز نمودند، انتظار گندم‌کاران بر این است که حضرت عالی به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا نموده و با اصلاح نرخ گندم که مورد تأیید دو عضو ناظر از طرف شما در شورای قیمت گذاری بوده بارقه‌ای امید در دل گندم‌کاران هم در سال جاری و هم برای سال آینده که امید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید گندم داریم به وجود آمد.

از طرف دیگر تقاضا داریم که برای جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌ها و خروج گندم از چرخه خرید تضمینی ترتیبی اتخاذ شود که مطالبات گندم‌کاران در موعد مقرر پرداخت شود چون از ابتدای فصل برداشت ۷ فروردین ماه تا کنون نزدیک یک ماه بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای دولتی شده هنوز ریالی بابت بهای گندم پرداخت نشده است که این موضوع موجبات نگرانی را در جامعه گندم‌کاران به وجود آورده و پای دلالان واسطه‌ها را به بازار گندم باز نموده لذا مجدداً تاکید می‌نماید که حضرت عالی و اعضای کمیسیون کشاورزی و سایر نمایندگان محترم مجلس تلاش نمائید تا با اقدامی شایسته و عملی رضایت گندم‌کاران جلب شود؛ انشاالله.

کد خبر 6089590 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳