Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار با 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر آخرین تحولات فلسطین را به اطلاع وی رساند.

خبرگزاری دولتی قطر (قنا) روز پنجشنبه گزارش داد: در این دیدار همچنین پیرامون مذاکرات صلح، آشتی ملی و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری به جزییات بیشتری از دیدار اشاره نکرده است.

محمود عباس دیروز (چهارشنبه) به منظور رایزنی پیرامون فلسطین از اردن وارد دوحه پایتخت قطر شد و در بدو ورود با 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

سفر عباس به قطر در حالی انجام می شود که از نیمه شب چهارشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی حملات متعددی را به نوار غزه انجام داده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در ساعات گذشته یکصد نقطه از نوار غزه بخصوص مواضع نیروهای مقاومت در این منطقه تحت محاصره را هدف حمله قرار داده است.

وزیر امور خارجه قطر نیز ساعاتی قبل این حملات را محکوم کرد و خواستار دخالت جامعه جهانی برای متوقف کردن این حملات شد.

خبرگزاری دولتی قطرهم اعلام کرد که محمود عباس در تماس تلفنی با شماری از سران کشورهای جهان خواستار مداخله آنها برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی شده است.

یک روز پیش از سفر محمود عباس به دوحه، 'نیکولا ملادینوف' فرستاده ویژه صلح سازمان ملل در منطقه در قطر با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
دو طرف آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در نوار غزه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

از سوی دیگر محمود عباس پیش از سفر به قطر در اردن با 'عبدالله دوم' پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

عبدالله دوم پس از این مذاکرات تاکید کرد که اردن در هماهنگی با تمامی طرف‌های ذیربط، به انجام تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با استناد به راهکار تشکیل دو کشور، طرح صلح عربی و قطعنامه‌های سازمان ملل که بر شکل گیری کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید دارد، ادامه می‌دهد.

گفت وگو‌های محمود عباس با مقامات اردن و قطر با توجه به اخبار منتشره درباره تمایل آمریکا برای تعطیلی 'آنروا' و طرح واشنگتن موسوم به «معامله قرن»، در مرحله حساسی برگزار می‌شود.

«معامله قرن» طرح پیشنهادی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی است که بر اجبار فلسطینیان به امتیازدهی به خصوص درباره وضعیت بخش شرقی قدس و زمینه‌سازی برای ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشور‌های عربی در چارچوب مقابله با مخالفان سیاست‌های واشنگتن و تل‌آویو تأکید دارد.

پیشتر برخی منابع گزارش دادند که دوحه با این طرح موافقت کرده مشروط بر اینکه از سوی دولت فلسطینی پذیرفته شود، محاصره قطر پایان یابد و حماس نیز از فهرست گروههای تروریستی خارج شود.

همچنین گفته می شود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با وجود موافقت ولیعهد این کشور با معامله قرن، در روزهای اخیر سیاست هایی را برای فاصله گرفتن از تعهدات ولیعهد خود پیش گرفته است.

49311

کلید واژه‌ها : محمود عباس - قطر - فلسطین -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود عباس قطر فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه