Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رسول زاده رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ، در پنجاه و ششمین جلسه این شورا با تاکید بر اینکه شهرداری کاشان تکلیف فرودگاهی را که با پول مردم هزینه می شود ، معلوم کند ، گفت:  هر چند مخالف بسته شدن  فرودگاه هستم ولی فرودگاه کاشان که با پول مردم هزینه می شود برای شهرداری مثل آتشی است که نه می تواند در دست نگه دارد نه می تواند بریزد بنابراین ضرر و زیان آن را برای شورا و شهرداری تدبیرکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری از بودجه و عوارضی که از مردم وصول می کند سرمایه گذاری کرده است و بنابراین باید برای این سرمایه گذاری و ضرر و زیان های وارده تصمیم اساسی در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با انتقاد شدید از مدیریت فرودگاه که شورا را متهم کردند هیچ حمایتی از فرودگاه نکرده و کمکی به آنها نکرده است گفت: شما تا کنون هیچ آمار و اطلاعاتی از وضعیت فرودگاه و گردش مالی آن به شورا گزارش نداده اید.

رسول زاده با تاکید بر اینکه مسوول فرودگاه در دوره چهارم هیچ گزارشی به شورا نداده است و حتی به رغم درخواست آنها در این دوره نیز اعلام وضعیت به آنها نکردند ، افزود: تاکنون هیچ دعوتی از شورا نشده است و گویا بدهکار هم می شویم.

به گفته وی، به طور قطع و یقین شهرداری وظایف مهم تری در شهر دارد و باید به وظایف قانونی اش بپردازد تا این وظیفه ای که الان به عهده اش گذاشته شده است.

رییس‌ شورای اسلامی شهر کاشان، با تاکید براینکه اصولا فرودگاه داری در وظایف شهرداری نیست ولی به هر حال سیاست گذاری فرودگاه به عهده شورا است.

رسول زاده، توقف کار فرودگاه  از اردیبهشت در تعطیلی سفر به مشهد مقدس و از تیرماه امسال در توقف سفرهای کیش گفت : به جای جوسازی های که سفر مشهد برای آدم های بیچاره و فقیر یا پولدار بوده است مشخص کنند آیا فرودگاه داری کار شهرداری بوده است یا نه؟ آیا ضررهایی که ماهیانه متوجه شهرداری، شورا و مردم می شود ضرورت دارد یا ندارد؟

به گفته وی، شهرداری ملزم است تدبیراساسی بیندیشد تا جلوی ضرر و زیان را بگیرد حتی اگر باید سرمایه گذار بیاوریم زمانی را مشخصی کنیم تا تکلیف معلوم شود.

رییس‌ شورای اسلامی شهر کاشان،  با تاکید بر اینکه شورا تاکنون هیچ اطلاعات کلی و جزیی از فرودگاه نداشته و دو جلسه بیشتر دعوت نشده است گفت : بیان پافشاری سیاسی در مورد وضعیت فرودگاه حرف گزافی است بلکه باید کار منطقی، علمی و حساب شده ای در مورد شرایط و آینده فرودگاه تدبیرشود.

به گفته رسول زاده ، حرف من همان فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار 16 تیرماه  سال 94 با نمایندگان است که خطاب به آنها فرمود در اجرای امور، کارها و طرح ها حتی اگر جایی مردم هم می خواهند ، فکر می کنند و اجرای آن کار برند شهر هم هست باز اولویت ها را لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: باید تکلیف را مشخص کنیم  من مخالف بستن فرودگاه هستم اما از جیب مردم هم نباید ضرر بدهیم بلکه باید جلوی ضرر را بگیریم.

رییس‌ شورای اسلامی شهر کاشان،  با اشاره به اینکه از سال 94 تا کنون فقط یکبار گزارش مالی فرودگاه به شورا ارائه شده است گفت: تامل کنید فقط بهره بانکی یک و نیم میلیارد تومانی که نزد  شرکت ایران ایر تور است چقدر می شود بنابراین وقت اساسی بگذارید و فرودگاه را در زمان معین تعیین تکلیف کنید و به سرانجام خوب برسانید حتی اگر باید به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار کنیم.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟