Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی وصول چندین شکایت در هفته‌های گذشته به معاونت عملیات کلانتری ۱۲۴ قلهک مبنی بر اینکه خودرو‌های خود را در خیابان‌های محدوده قلهک پارک کرده بودند و به هنگام مراجعه متوجه به سرقت رفتن محتویات آن شدند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در بررسی یکی از این پرونده‌ها ماموران متوجه می‌شوند خانمی در ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه هفته گذشته از خودروی ریو پیاده و به سمت خودروی ۲۰۶ می‌رود که در خیابان شریعتی نرسیده به پارک وی پارک بوده و پس از بازکردن خودرو وسایل آن را به سرقت می‌برد و با خودرویش متواری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انجام اقدامات پلیسی و شناسایی متهمه در منزلش در دیباجی جنوبی دستگیر شد. در منزلش تعداد ۷۰ عدد عینک آفتابی اوریجینال، ۴۰ برگ مدارک‌های خودرو شامل بیمه نامه و کارت خودرو، ۲۵ عدد عابر بانک و مقادیری طلاجات به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان و بدلیجات و دسته کلید‌های بسیاری کشف شد.

در تحقیقات تکمیلی از متهمه در کلانتری بیان داشت مجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و سابقا در بیمارستانی در شمال تهران کار می‌کرده و به صورت تنها در منزلی که پدرش برای او تهیه کرده زندگی می‌کند. ۵ ماهی است با خودروی ریو خود در ساعات ظهر حین پرسه زنی از خودرو‌های پارک شده سرقت می‌کرده است و زمانی که داخل خودرو می‌رفت وسایلی که در آن بود اعم از وجوه نقد، مدارک شخصی و زینتی را به سرقت می‌برد.

در یکی از سرقت‌ها متهمه در خودروی سمندی را باز می‌کند و وقتی بیمه نامه خودرو را می‌بیند متوجه می‌شود مالک، خودروی خود را جلوی آپارتمان محل سکونتش پارک کرده و کلید خانه اش را نیز در خودرو جا گذاشته است. برای اطمینان از عدم حضور مالک در منزلش زنگ واحد را می‌زند و پس از آن که کسی جوابگو نبود با بازکردن در ساختمان به طبقه سوم می‌رود و با اندختن کلید وارد خانه می‌شود و یک کیف مردانه که که داخل آن مدارک شخصی، مقادیری دلار و یورو بود را از جلوی آینه ورودی واحد بر می‌دارد و متواری می‌شود.

ضمنا متهمه در شگردی دیگر پس از سرقت مدارک خودرو ساعاتی بعد با مالکان تماس می‌گرفت و بیان می‌کرد مدارکتان را در خیابان پیدا کرده ام و می‌خواهم به شما تحویل بدهم. مالباختگان نیز با توجه به وضعیت ظاهری متهمه و نحوه صحبت کردنش به او شک نمی‌کردند و بنا به درخواستش برای پیدا شدن مدارک به او مبلغی به عنوان شیرینی می‌دادند.

سرهنگ ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: متهم یک فقره سابقه سرقت محتویات خودرو نیز دارد که به زندان نیز رفته بود. در تحقیقات اولیه به ۳۵ فقره سرقت اعتراف و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. ضمن آن که با توجه به اظهارت سارق مبنی بر اینکه بیشتر سرقت‌ها را از خودرو‌هایی می‌کرده که در آن باز بوده و رانندگان به هنگام خروج فراموش می‌کردند آن را قفل کنند، از این رو لازم است شهروندان توجه لازم را داشته باشند تا خودرویشان طعمه قرار نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: پارک خودرو در حاشیه خیابان اگرچه امروز یک تصویر آشنا برای همه شهروندان است، اما روزگاری در تهران رسم بود که رانندگان خودروهای خود را درست در وسط خیابان پارک کنند. این تصویر جالب از خیابان سعدی تهران به سمت میدان مخبرالدوله که در دهه ۳۰ ثبت شده است، قوانین شهری متفاوت آن روزگار را نشان می‌دهد. همان روزها که اگرچه شمار خودروها بسیار کمتر بود اما رانندگان باید برخلاف قوانین فعلی، خودروهای خود را در وسط خیابان پارک می‌کنند. موضوعی که اگرچه امروز هم در برخی معابر تهران مشاهده می‌شود اما علت آن کمبود جای پارک حاشیه‌ای است.

کد خبر 848303 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تاریخ عمومی ایران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • سارق احشام در دام پلیس نکا