Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: 99.72 درصد واقعه ولادت و 99.73 درصد واقعه فوت در این استان به موقع ثبت می شود که رقمی بسیار مناسب است.

محمد حیرت انگیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که در هر 10 هزار مورد واقعه ولادت و طلاق به ترتیب تنها 27 و 28 مورد در موعد مقرر ثبت نمی شود که بیشتر این موارد نیز پس از موعد به ثبت می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان ثبت واقعه ولادت در سه سال گذشته 98.96 درصد و واقعه فوت نیز 99 درصد بود.
وی بیان کرد: در سه سال گذشته ثبت واقعه ولادت و فوت در زمان مقرر به ترتیب 0.76 (هفتاد و شش صدم) درصد و 0.73 (هفتاد و سه صدم) درصد بیشتر شده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: ادامه این روند می تواند به ثبت نزدیک به 100 درصدی وقایع ولادت و فوت در استان منجر شود که این امر در برنامه ریزی های استان بسیار موثر است.
حیرت انگیز به اهمیت آمارهای ثبتی اشاره کرد و گفت: آمارهای ثبتی از مهم ترین و قابل اتکاترین آمارهای موجود برای استفاده در برنامه ریزی هاست.
وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به 30 مورد فوتی در استان ثبت می شود، گفت: میزان ولادت نیز روزانه به طور متوسط در آذربایجان غربی بیش از 150 مورد است.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 60 هزار مورد ولادت و 15 هزار مورد فوت در آذربایجان غربی ثبت می شود.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وقايع حياتي ولادت و فوت آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، افزود: کارهای فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیل‌گر فعالیت تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

این مسؤول ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری شده و این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با همه مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند.

رفیعی تاکید کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

وی به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری و شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص، تأثیر مثبتی در جامعه بر جای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷ حدود ۸ درصد و در سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش یافت، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی تاکید کرد: نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید و این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت، کم‌ترین کاهش این واقعه و در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و در این میان شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است.

کد خبر 6086518

دیگر خبرها

  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی