Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر آشوری افزود: از ابتدای سال بیش از ۱۶۰ سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای جدید فعال شده و تعداد سایتهای دارای کد راهور به هزار و ۵۰ مورد رسیده  یعنی این تعداد سامانه مراحل تست را سپری کرده و در اتصال با پلیس راه قرار گرفته و وارد چرخه اطلاعات کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون پلاک خوانی با این سامانه ها انجام شده است، افزود: این میزان، کل ترددها در سطح جاده ها بوده و از این تعداد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار راننده متخلف شناسایی و از طریق سرورهای سازمان راهداری برای اعمال قانون به پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی شده اند.

رئیس مرکز مدیریت راهها همچنین افزود: سرعت غیرمجاز لحظه ای و سرعت غیرمجاز متوسط خودروها بین دو سامانه و همچنین تردد خودروهای سنگین از خطوط غیرمجاز نظیر باند سبقت (سوم) تخلفاتی هستند که این دوربین ها ثبت و به پلیس منعکس می کند.

آشوری همچنین علت کند شدن نصب دوربین ها در مناطق مختلف را چالش های نصب دوربین در جاده ها عنوان و تصریح کرد: این کار در اجرا با چالش های مختلفی از جمله تامین برق مورد نیاز و ارتباط با سرورها روبروست ضمن اینکه در برخی نقاط نیز، معارضین حریم راهها در مقابل نصب دوربین ممانعت ایجاد می کنند که سبب می شود سرعت نصب دوربین ها کاهش یابد.

این مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: برای تجهیز شبکه جاده ای کشور به این سامانه، مطالعات کارشناسی چهار هزار و سیصد سامانه دیگر انجام و اطلاعات مربوطه برای تصویب به مراجع قانونی پیشنهاد داده شده که در مرحله بررسی است تا با استفاده از روش سرمایه گذاری B.O.T سرمایه گذاران شناسایی و قراردادهای لازم منعقد شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مرکز مدیریت راه های کشور جاده تخلفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

کد خبر 6080667

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران چیست؟
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت