Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ایران از نظر تنوع گیاهی به ویژه در زمینه گیاهان دارویی جایگاه خاصی در دنیا دارد و باید از این فرصت ارزنده برای ارزآوری، درآمدزایی و ایجاد اشتغال استفاده بهینه شود.
وی افزود: سال های اخیر اقدام های مناسبی برای توسعه صنعت گیاهان دارویی در کشور آغاز شده و هم اینک نیز به طور جدی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: در همین راستا سند ملی توسعه گیاهان دارویی تدوین و یک ستاد کشوری با همین نام نیز تشکیل و فعال شد.
ابراهیمی عنوان کرد: این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور رسید و سپس نقشه راه آن نیز تهیه شد.
وی ابراز داشت: تحقق این سند ملی با جدیت از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پیگیری می شود و وزارتخانه ها و سازمان های مختلف نیز ملزم به همکاری لازم برای اجرای آن هستند.
قائم مقام ستاد گیاهان دارویی کشور گفت: یک ردیف اعتباری خاص از سوی دولت برای تحقق این سند در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
ابراهیمی اظهار داشت: دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان کشور اقدام به فرآوری گیاهان دارویی کرده و از خام فروشی آنها پرهیز شود.
وی افزود: گیاهان دارویی کاربردهای متعددی دارد که مهمترین آنها شامل اقتصادی، ایجاد اشتغال، ارزآوری، درآمدزایی و ساخت دارو است.
ابراهیمی بیان کرد: به همین دلیل باید متولیان امر و مسئولان اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نگرش جدیدی به صنعت گیاهان دارویی داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گیاهان دارویی از ظرفیت های مهم استان برای کمک به رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی آن است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: این قابلیت ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد باید به زودی مورد بهره گیری هر چه بیشتر قرار گیرد.
وی افزود: تاکنون مطالعات و پیگیری های گسترده ای در زمینه نحوه کشت، پرورش، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند توسعه گیاهان دارویی این استان در سال 1396 با همکاری دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، بنیاد نخبگان و بخش خصوصی تا افق سال 1400 تدوین شده که باید به مرحله اجرا برسد تا سبب تجاری سازی و تولید انبوه این محصول شود.
دیودیده عنوان کرد: زردبند و سینره 2 واحد تولیدی شاخص شهر یاسوج است که در زمینه فرآوری و صادرات گیاهان دارویی فعالیت می کنند و عملکرد مطلوبی نیز دارند.
وی ابراز داشت: تا سال 1400 به عنوان پایان
برنامه ششم توسعه کشور باید حداقل 6 درصد حجم سرمایه گذاری صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به گیاهان دارویی باشد.
گیاه شناس و رئیس ستاد گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف از تدوین سند توسعه گیاهان دارویی استان برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای گسترش روزافزون این صنعت در راستای ایجاد اشتغال، ارزآوری و درآمدزایی است.
عزیزالله جعفری اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که اقدام به تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی کرده و آمادگی دارد اطلاعات لازم را در اختیار دیگر استان ها قرار دهد.
وی افزود: تاکنون حدود 30 نشست کاری در مورد جزئیات سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد با حضور کارشناسان مربوطه از دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، بنیاد نخبگان و بخش خصوصی برگزار شده است.
گیاه شناس و رئیس ستاد گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وظایف دانشگاه ها و دستگاه های مختلف اجرایی استان برای عملیاتی کردن این سند مشخص و به آنها ابلاغ شده است.
جعفری عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد ملزم به فعالیت برای تحقق این سند هستند و در صورت کم کاری یا سهل انگاری نیز باید پاسخگو باشند.
وی ابراز داشت: این سند توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار کهگیلویه و بویراحمد امضا شده که به زودی نیز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب نهایی شده و وارد مرحله اجرا می شود.
جعفری گفت: تحقق کامل این سند می تواند کهگیلویه و بویراحمد را به یکی از قطب های گیاهان دارویی در کشور تبدیل کند.
سال گذشته چهار میلیون و 300 هزار دلار انواع کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که از این میزان حدود 80 درصد معادل سه میلیون و 500 هزار دلار گیاهان دارویی بوده است.
7535/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد اقتصاد ایران رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری صنعت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود