Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقض معاهده بین المللی برجام با تعهدشکنی و خروج آمریکا از این توافق بین المللی و همراهی نکردن همسایگان و تعداد قابل توجهی از کشورهای دنیا با رویه آمریکا، فضای شفاف تری را برای همکاری های آتی اقتصادی با دیگر کشورها ایجاد کرد.

ایران آنلاین /   عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با تشریح شرایط کشور گفت: مخالفان جمهوری اسلامی در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب انواع تحریمها و هجمه ها را علیه ایران بکار برده اند، اما برهم زدن یک معاهده بین المللی ماهیت استکباری آنان را به شکلی عیان مقابل روی جهانیان قرار داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سردمداران آمریکا در سه سطح تضعیف ایران را دنبال می کنند که در مرحله اول سطح نظامی است که با توجه به آگاهی از قدرت و توان نظامی کشور، قدرت ورود به این مرحله از برخورد را ندارند.

وزیر کشور اضافه کرد: با این حال دشمن تلاش زیادی در راستای تقویت گروهک‌های تروریستی علیه ایران انجام می‌ دهد ولی ما به صورت کامل آمادگی دفاع همه جانبه را داریم و آنها را در مرزها نابود می کنیم.

رحمانی فضلی دومین سطح مقابله دشمن علیه ملت ایران را در بحث اقتصادی عنوان کرد و گفت: قابل قبول نیست ، پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی همچنان ایران با عنصر نفت تهدید و با این آن دچار تلاطم و نوسان شود با این حال در 50 تا 60 درصد مسائل مستقل شده ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان قدرت و مدیریت اقتصادی مردم ایران را به خوبی می شناسد ، تصریح کرد: مردم ایران به خوبی می‌ دانند که مهمترین موضوع در کشور امنیت است و هیچ زمانی نمی‌توان به دشمنان امید بست، این دانستن مردم به دلیل مشاهده ناامنی‌ها و ویرانی‌هایی است که در عراق و سوریه و یمن و از سوی دشمنان به وجود آمد.

جانشین ستاد فرماندهی راهبری اقتصاد مقاومتی کشور سومین سطح را که باید به آن توجه جدی داشت ، ایجاد تنش ها و ناامنی داخلی عنوان کرد و گفت: این موضوع را دشمن با نظام قوی تبلیغاتی و رسانه ای علیه نظام ضعیف تبلیغاتی ما دنبال می کند به گونه ای که بلافاصله کوچکترین مشکل ایران را بزرگنمایی می کند.

رحمانی فضلی با اشاره به برخی مشکلات بزرگ همچون آتش سوزی 2 هفته ای در یونان و کشته شدن تعداد زیادی در کانادا با وجود داشتن انواع تجهیزات در این کشورها هم اظهار داشت: با این حال ، دشمنان مشکلات کشورهای خود را نشان نمی‌دهند ولی در ایران با تبلیغات از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند مشکلات را بسیار بیشتر از آنچه هست نشان دهند.

وی سخت‌ترین مساله امروز کشور را احتمال وجود احساس ناامنی در جامعه دانست و گفت: در جریان زلزله کرمانشاه ، رکوردار مدیریت بحران در جهان شدیم و صدا و سیما باید با انعکاس این تلاش ها ، آن را با اتفاق هایی در کشورهای غربی رخ می دهد، مقایسه کند.

وزیر کشور با اشاره به دشمنی های علنی آمریکایی‌ها بعد از زیر پا گذاشتن تعهدات و قول‌های خود افزود: با چنین افرادی به هیچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد و ایرانی ها به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی ندارند و به عنوان یک شهروند معتقدم باید به نقطه اول در اجرای تعهدات برگردد و با پاسخگویی به تخلفش، رسما عذرخواهی کند.

وی با اشاره به همسایگی ایران با 15 کشور منطقه اظهار داشت: باید از ریلی که استکبار ایجاد کرده و در شرایطی که تنها رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی که تمام پول‌های خود را به پای آمریکا ریختند و به گاو شیرده ملقب شدند از آمریکا تبعیت بی‌چون و چرا دارند استفاده کرده و با صبر ، واقع بینی و تغییر نگاه ها تلاش کنیم.

رحمانی فضلی تأکید کرد : در این شرایط هر فردی از دولتی‌ها که برای حفظ جایگاه و پست خودش کوتاهی انجام دهد تاریخ، مردم و خداوند وی را نمی‌بخشند و باید با مشارکت مردم و استفاده از نبوغ و خلاقیت گذشتگان برای رفع مشکلات گام برداریم.

وی با بیان اینکه هسته های اقتصاد مقاومتی در خانواده ها ، محلات و کارخانه هاست ، افزود: به رئیس م جمهوری پیشنهاد دادیم تا کارگروهی 24 ساعته در وزارت کشور با همکاری سایر وزارتخانه ها تشکیل شود.

وزیر کشور ادامه داد: مسئولان باید به فرموده رهبر معظم انقلاب ، به صورت جهادی عمل کرده تا عقب افتادگی امکانات و تجهیزات کشور را جبران کنیم.

عضو هیات دولت دوازدهم بیان کرد: حمایت از مردم و برداشتن مشکلات و سختی‌ها از جلوی پای آنها ضروری است و ایجاد ناامیدی ، یاس و بی اعتمادی در این شرایط پذیرفتنی نیست.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به برخی تکنولوژی های گذشتگان افزود: یکی از این موارد قنات است که نیاز به محاسبات بسیار دقیق و پیش‌بینی‌های بسیار ظریف و علمی دارد که بیانگر تعاون و همکاری بالا میان علم ، صنعت و هنر است.

وی با تاکید بر اینکه تنها انسان است که قدرت تغییر و مدیریت آن را دارد تأکید کرد: اگر اعتقاد به توانمندی‌هایمان توحیدی باشد، هیچ چیزی برای ما غیرقابل حل شدن و بن بست نیست و می توانیم تغییرات را مدیریت کنیم.

وزیر کشور به نگاه های متفاوت درباره شرایط فعلی ایران اشاره کرد و افزود: یکی از این نگاه‌ها نگاه ناامیدی، یاس و نتوانستن است و نگاه دیگر قدرت تغییر در انسان هاست به همین دلیل معتقدیم با وجود فراز و فرودهای کشور در 40 سال اخیر و در نتیجه مقاومت ها ، الان دنیا در مقابل توانایی ها قدرت ایران ایستاده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ملت ایران از نسل آنانی است که روزگاری پرچمدار فرهنگ ، هنر ، کار و تلاش و پیشرفت بودند و بیش از هزار سال قبل تکنولوژی پیچیده قنات را در کویر ایران اجرا کردند.

به گفته وی ، دشمنان به خاطر همین توانایی ها و نگاه ملت ایران ، انواع تحریم، جنگ هشت ساله، ناآرامی های داخلی، حرکت کور منافقانن، توطئه‌های مختلف و هر کاری که توانستند علیه ملت ایران انجام دادند ولی به نتیجه نرسیدند.

وزیر کشور در سفر یک روزه به یزد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت کرد و در نشست شورای تامین استان نیز شرکت می کند.

دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از دیگر برنامه های سفر رحمانی فضلی به یزد بود/ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است

وزیر امور اقتصادی گفت: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است و زمینه را برای فراهم کردن نقش‌آفرینی مردم فراهم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی سه‌شنبه شب (هفتم فروردین ماه) در نشست مشترک با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن امسال به جهات مختلف با سال‌های گذشته تفاوت دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد یک غفلت یا شاید یک انتخاب راهبردی پنهان در دهه‌های گذشته صورت گرفته که اساساً منحصر کردن حوزه اداره امور به طبقه خاصی از دیوان سالاران کشور است که این نگاه به شکل کاملاً روشن و آشکار مغایر ایده بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: اصل ۴۳ قانون اساسی ناظر به این است که اداره امور باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم در اداره کشور مشارکت داشته باشند.

خاندوزی با بیان اینکه میراث‌دار یک انحراف بزرگ در اداره امور کشور هستیم، گفت: نگاه مذکور، نه‌تنها مشارکت مردم را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه آن را مزاحم می‌داند، تا جایی که در نهادسازی‌های مختلف، نسبت به عامه مردم نه‌تنها بی‌تفاوت بودند، بلکه مردم را در موضع دفع قرار دادند.

وی ادامه داد: ثمره این نگاه این شده که طی سال‌های اخیر با نسل نسبتاً وسیعی از جامعه مواجه هستیم که به عنوان کسانی که پیام این نوع نهادسازی را دریافت کردند، اساساً تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند. این نوع نهادسازی‌ها موجب شده که با فراگیر شدن غایبین زمانه مواجه هستیم.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: میلیون‌ها نفر از ظرفیت‌های فکری که می‌توانست در اداره کشور سهیم باشد، کنار زده شدند.

خاندوزی با تاکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم این است که مردم را به اداره کشور بازگرداند، گفت: در عرصه اقتصاد نمود این نگاه این است که بسیاری از مواردی که مردم از آن مطلع نبودند و امکان ارائه اظهارنظر، پیشنهاد و حل مشکل وجود نداشت، اما در دولت سیزدهم شفاف شد.

وی توضیح داد: امروز مردم می‌دانند؛ مثلاً ابر بدهکاران بانکی چه کسانی هستند و یا اطلاعات شرکت‌های دولتی شفاف شد و بسیاری دیگر از شفاف سازی‌ها در حوزه اقتصاد رخ داد تا مردم در جریان باشند که این اتفاق اول بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم گام دوم برای افزایش مشارکت مردم را فراهم کردن زمینه برای نقش‌آفرینی مردم عنوان کرد و افزود: سال‌ها رویه اداره کشور این بود که برای مردم امکان‌پذیر نبود که به راحتی بتوانند وارد فعالیت اقتصادی شوند تا جایی که حتی ناچار به دادن رشوه برای کسب مجوزهای کسب و کار می‌شدند. دولت سیزدهم اما رویه صدور مجوز را شفاف و تسهیل کرد.

خاندوزی ادامه داد: گام سوم این است که اطلاعات وجود داشت و امکان ورود به فعالیت اقتصادی هم بود، اما امکان مدیریت نبود، به عنوان نمونه سهام عدالت همه در مالکیت حدود ۵۰ میلیون نفر بود، اما ظرفیتی برای مدیریت مردم وجود نداشت. دولت سیزدهم زمینه را فراهم کرد تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت هر استان، نمایندگانی از مردم انتخاب کنند و آنها مدیریت سهام عدالت را بر عهده بگیرند.

وی محور دوم را تلاش برای اصلاح فرهنگ اقتصادی جامعه دانست و بیان داشت: در این میان ابتدا اصلاح فرهنگ دیوان‌سالارانه اداری مقدم بر اصلاح فرهنگی عامه بود، زیرا نوع مناسبات و ارزش‌هایی که باعث ارتقا و جابه‌جایی مدیران می‌شد، باید تغییر می‌کرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در گام بعدی لایه فرهنگ اقتصادی عامه مطرح است که با شرایط دشواری مواجه بوده و هستیم، زیرا در خلاف جریان فرهنگ فردگرایی جهان امروز است؛ متاسفانه از بسیاری از ابزارهایی هم که می‌شد، استفاده نکردیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه باید علاوه بر ابزارسازی فرهنگی و اقتصادی، نهادسازی سیاسی را اصلاح کنیم، گفت: باید بتوانیم فرهنگ اقتصادی مبتنی بر مصرف ملی را ترویج کنیم. کشوری را سراغ نداریم که در مسیر توسعه یافتگی، این مسیر را طی نکرده باشند.

وی موضوع اتقان و رعایت کیفیت در تولیدات را از دیگر الزامات در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: طی سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم شایعات به التهاب بازارها دامن زده که نشانگر فقر کشور در حوزه مذکور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: توافق خوبی با آموزش و پرورش داشتیم که ۴ هزار معلم آموزش ببینند تا بتوانیم سواد اقتصادی نوجوانان را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش کردیم دانشجویان دانشگاه‌های مختلف را با مسائل اجرایی و اقتصادی و رویکردهای مختلف در حل مسائل آشنا کنیم به طوری که در مدرسه تابستانه که وزارت اقتصاد برگزار کرد، برای دانشجویان در موضوعات مختلف مالیاتی، بودجه و... کلاس آموزشی برگزار کردیم و در نهایت پیشنهادهای برگزیده آنها را خریداری می‌کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: باید اعتراف کنیم که در این حوزه هزار راه نرفته وجود دارد و اگر با اقداماتی که در دو سال گذشته شروع شده بتوانیم این را بهانه‌ای برای اصلاح تربیت اقتصادی جامعه قرار دهیم، می‌توان از تهدید تحریم و تلاطمات ارزی فرصتی برای رشد جامعه استفاده کرد. این نیازمندی، فرصتی است که امیدوارم برای ما یک پیامد متفاوتی رقم بزند تا با استحکام بیشتری تصمیمات اقتصادی را اتخاذ کنیم.

دیگر خبرها

  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!