Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@07:52:56 GMT

کشف ۱۲ هزار عقرب از یک منزل مسکونی درمشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۸۷۹۹

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری مأموران آگاهی ناجا در مدت چند روز کار اطلاعاتی و رصد یک منزل مسکونی، صیاد متخلف را دستگیر کردند.

وی افزود:طی کنترل‌های به عمل آمده، افرادی بصورت مشکوک اقدام به جابجایی جعبه‌های حاوی عقرب می‌کردند که مأموران توانستند با شناسایی آن‌ها و در یک عملیات غافلگیر کننده منزل مورد نظر را بازرسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی ادامه داد: طی بازرسی از منزل این فرد متخلف تعداد ۱۲ هزار عقرب از انواع زرد و سیاه کشف شد که از این تعداد، ۱۰ هزار عقرب طی مدت پرورش و  نگهداری، تلف شده بودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه عقرب‌ها به منظور بهره برداری از زهر شان توسط عده‌ای سودجو بدون مجوز صید شده بودند، گفت: دو هزار عقرب زنده کشف شده نیز توقیف و  به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شد.

شعبانی افزود: متخلف به جرم پرورش غیر مجاز عقرب در منزل مسکونی و ایجاد ناامنی و خطر به مراجع قضایی معرفی شد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری 367 متخلف زیست محیطی در سال گذشته در استان گفت: در این مدت ۳۵۷ فقره پرونده تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز در استان تشکیل شده است.

سعید شهند افزود: از متخلفان صید و شکار غیر مجاز پارسال ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز ضبط و تحویل مراجع ذیربط شد.

شهند اظهار کرد: در سال گذشته یکهزار و 700 رأس دام از مناطق تحت مدیریت محیط زیست اخراج شدند و بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت و حاشیه تالابها اطفای حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فردی درکشور برخوردار است، اضافه کرد: ۵۶ گونه پستاندار وحشی، ۵۸ گونه خزنده و شش هزار رأس چهارپای وحشی در زیستگاههای استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  
  • خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته