Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:29:48 GMT

کانون زبان ایران در سنندج راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۹۰۵۲

کانون زبان ایران در سنندج راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت کانون زبان ایران در سنندج راه‌اندازی می‌شود. ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سهیلا شیخی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: امسال برنامه‌های کانون در راستای تحقق شعار «تمرین مهارت زندگی» بوده چراکه ما باید به‌عنوان متولیان کودکان و نوجوانان، آگاه‌سازی، دفاع از حقوقات و شیوه صحیح زندگی‌کردن را به آنان بیاموزیم تا آنها نیز بتوانند خود را در برابر آسیب‌های موجود در جامعه حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان گفت: در کانون پرورشی فکری کودکان 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در 20 مرکز ثابت و 4 مرکز کتابخانه سیار روستایی در سطح استان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون روخوانی کتاب، قصه‌گویی، مطالعه کتاب، نقد و بررسی، کارهای هنری، کاردستی، خوشنویسی، نقاشی و فعالیت‌های ادبی در زمینه شعرسرایی، داستان‌نویسی از دیگر برنامه‌های این کانون است.

وی اضافه کرد: مرکز فراگیر برای کودکان خاص، نوجوانانی استثنایی و کسانی که مشکلات توان حرکتی دارند ایجاد شده تا آنها نیز بتوانند از خدمات و تجهیزات مورد نیاز بهره‌مند باشند.

شیخی افزود: 38 هزار و 432 نفر در 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه مرکز سیار روستایی شهرستان بانه، سقز، مریوان و قروه عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان هستند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های اوقت فراغت برای کودکان و نوجوانان نیز از 11 مردادماه جاری آغاز شده و تا 22 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی آیه‌های رحمت در ماه رمضان، برگزاری شانزدهمین جشنواره رضوی، برپایی ایستگاه فرهنگی، نمایشگاه باهدف معرفی آثار هنری برجسته کودکان، ساخت پلاتو در بیجار، اجرای نمایش عروسکی، چاپ کتاب از دیگر کارهای انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت کانون زبان ایران در سنندج راه‌اندازی می‌شود و زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، عربی و فارسی به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟