Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی عصر پنجشنبه در بازدید از پایانه و گمرک بیله سوار در شمال استان اردبیل افزود: عدم وجود و یا عدم توسعه جاده های ترانزیتی می‌ تواند به مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه تاثیر منفی بگذارد، بنابراین رشد این راه در دستور کار قرار گرفته است.

وی این نقص را در فرار سرمایه گذاران از مناطق مرزی به عنوان دروازه صادراتی و اقتصادی کشور دخیل دانست و یادآور شد: در حال حاضر برخی مناطق مرزی از جمله شهرستان بیله سوار به لحاظ راه های ترانزیتی با مشکلات و ضعف هایی روبرو هستند که در پی رفع آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی توسعه راه های ترانزیتی در این مناطق را بسیار حائز اهمیت دانست و متذکر شد: به عنوان مثال سال گذشته از طریق پایانه مرزی بیله سوار در استان اردبیل بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به ایران سفر کردند که نشانگر اهمیت این پایانه و ضرورت توجه به آن است.

وی با بیان اینکه تردد مسافر و خودرو از این پایانه هر سال بیشتر می شود، ادامه داد: روزانه بطور متوسط بیش از شش هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان و ۱۷۶ دستگاه کامیون باربری از این پایانه وارد خاک ایران شده و یا از آن خارج می شوند.

مناسبات اقتصادی تهران و باکو در حال گسترش است

آخوندی با تاکید بر اینکه مناسبات اقتصادی تهران و باکو در حال گسترش بوده و این مهم را می توان در فعالیت شبانه روزی پایانه بیله سوار مشاهده کرد، بیان داشت: با این وجود وضعیت راه های شهرستان بیله سوار به عنوان جاده ترانزیتی رضایت بخش نیست.

وی وجود جاده های مناسب در این شهرستان مرزی و دارای گمرگ بین المللی به عنوان رکن مهم اقتصادی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که در این خصوص توسعه جاده های ترانزیتی در بیله سوار و مسیرهای منتهی به پایانه و گمرک این شهر در اولویت برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه های عمرانی و راهسازی و بررسی مشکلات طرح های در دست اجرا امروز پنجشنبه به شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در شمال استان اردبیل سفر کرده است.

کد خبر 4370414

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان عباس آخوندی گمرک بیله سوار وزارت راه و شهرسازی بوشهر روز خبرنگار خبرگزاری مهر گرگان کرمانشاه مشهد شهرکرد شیراز یاسوج بیرجند سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران