Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان اصفهان روز پنجشنبه از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو بازدید کردند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد.
این منطقه دارای انواع وحوش به خصوص آهوی ایرانی ، قوچ و میش است.
به گزارش ایرنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در جریان بازدید خبرنگاران از این منطقه حفاظت شده در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: انعکاس اخبار رسانه ها باعث توسعه فرهنگ محیط زیست بین مردم و مسئولان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


' سید رحمان دانیالی ' با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت حیات وحش کشور به خصوص آهو در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این موضوع کار محیط بانان این استان را نسبت به سایر استان ها سخت تر کرده است.
وی توسعه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان را یکی از اهداف اداره کل محیط زیست این استان بیان کرد و افزود: طبق برنامه های سازمان محیط زیست، سیاست های زیست محیطی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و معاهدات بین المللی، این اداره کل افزون بر حفاظت از داشته های زیست محیطی باید مناطق حفاظت شده استان اصفهان را توسعه دهد.
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه 11 درصد خاک این استان حفاظت شده است، افزود: این وسعت باید حداقل به 17 درصد برسد که جز با همدلی، دوستی و مودت بین دستگاه های اجرایی و همکاری مردم محقق نمی شود.
دانیالی همچنین با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارکنان محیط زیست قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست افزود: در این زمینه اقدام های خوبی همانند سه هزار امتیاز و نوبت کاری برای محیط بانان انجام شده است اما کافی نیست .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین بر استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت شده برای توسعه گردشگری تاکید کرد و خواستار پیگیری و توجه رسانه ها به آن شد.
وی از افتتاح دومین پاسگاه خیر ساز محیط بانی در استان اصفهان در منطقه دالانکوه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: اولین پاسگاه دو سال پیش در منطقه قمیشلو با کمک خیران و مردم تیران ساخته شد.
دانیالی بر ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان برای حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: این ارتباط باعث می شود انتقال اطلاعات به مردم شفاف و به درستی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 122 محیط بان در سطح کشور شهید شدند، ابراز امیدواری کرد: لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس تصویب شود.
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان خواستار ورود جدی نمایندگان به خصوص نمایندگان استان اصفهان برای تصویب لایحه حمایت از محیط بانان شد تا مطالبات این قشر محقق شود.
وی همچنین با اشاره به حقابه تالاب بین المللی گاوخونی گفت: در اختیار قرار دادن حقابه این تالاب بین المللی باید یکی از بزرگترین خواسته های مردم اصفهان باشد.
دانیالی افزود: پس از آب شرب، حقابه زیست محیطی اولویت دارد.
8114/ 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست قميشلو اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست

فرید صالحی پورباورصاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت : صنعت گردشگری جزء صنایعی است که کمترین استفاده را از منابع طبیعی مانند آب، خاک و هوا را دارا است اما بیشترین سود دهی را برای مردم دارد.

او می‌گوید: در حوزه گردشگری یکی از زمینه هایی که مغفول مانده ، بحث گردشگری طبیعی و محیط زیست است. وقتی در گذشته نه چندان دور صحبت از گردشگری به میان می آمد همه تصور می کردند فقط دیدن آثار باستانی مد نظر است.

صالحی پور ادامه داد: در شهرستان لالی رودخانه ها، آبشارها و دریاچه سد را داریم که پتانسیل خوبی برای فعالیت های گردشگری دارد که مردم می توانند بازدید و در فصل بهار و حتی تابستان استفاده کنند.

به گفته او رها کردن زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت آسیب های جدی به آن وارد می کند، مسافران نوروزی و طبیعت گردان ، با جمع آوری زباله ها در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله ، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی ها ما را یاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست