Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:31:46 GMT

خواص شگفت انگیز دارچین

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۶۹۸۹۴

خواص شگفت انگیز دارچین

  خاصیت حل لخته برای ترکیب اوژندل و وجود این ترکیب در دارچین، وجود ترکیب کومارینی در گیاه و خاصیت افزایش جریان خون محیطی توسط دارچین میتواند دلایل وجود خاصیت فیبروینولیتیک در این گیاه باشد.به نقل از سلامت‌نیوز، با توجه به نگرانی مردم در ارتباط با عوارض دارو‌های شیمیایی از جمله مقاومت دارویی، امروزه در علم پزشکی، بکارگیری ترکیبات گیاهی با خواص متفاوت مورد توجه همگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دارچین قطعات خشک شده و نیز کوبیده پوست درختانی از جنس Cinnamomum از تیره برگ و بو است که در غذا به عنوان ادویه و در داروسازی استفاده می‌شود.

از برگ و شاخه‌های کوچک این درخت اسانس دارچین را می‌گیرند ترکیبات اصلی اسانس دارچین عبارتند از: ۸۰-۹۵ درصد ماده سینامون آلدئید که طعم و مزه شیرین دارچین به دلیل این ماده است، همچنین دارای موادی، چون سینامیل استات، اجنول، کاریوپیلن، لینالول، تریپنؤل، کومارین، سینؤل و ترپینن سینامالوئید، فرمول شیمیایی آن و دارای رنگ زرد تاسبز روشن است.

دارچین دارای آمیدون، موسیلاژ، تانن، یک ماده رنگی، اکسالات کلسیم، قندسیناموسین و اسانس و رزین است. ارزش تجاری دارچین بستگی به میزان سینامالدئید آن دارد.

تأثیر دارچین بر چربی‌های خون

محققان به بررسی اثرات کاهندگی دارچین بر روی چربی‌های خون پرداختند و در طی یک مداخله چهل روزه که به افراد تحت بررسی درسه گروه به ترتیب ۱ و ۳ و ۶ گرم دارچین در روز داده شد در حالی که به افراد تحت بررسی در سه گروه دیگر کپسول حاوی دارونما داده شد، نتایج نشان داد که سطوح تری گلیسریدخون به میزان ۳۰ درصد همچنین سطوح کلسترول تام از ۱۲ تا ۲۶ درصد کاهش یافته و دارچین دارای اثر ضداکسیدانی بر روی کلسترول بد خون دارد.

خاصیت ضد میکروبی عصاره دارچین

در طی مطالعاتی که بروی اثر ضدباکتریایی دارچین انجام گردیده، نشان داده شد؛ که گیاه دارچین دارای خواص ضد باکتریایی مهمی برروی باکتری‌هایی از جمله: اشرشیاکلای، لیستریامونوسیتوژن، سالمونلاتیفی موریوم، استافیلوکوکوس اورئوس، کلستریدیوم پرفرنجس، کمپیلوباکترجوجنی، کلستریدیوم

بوتولینوم وهلیکوباکترپیلوری دارد. همچنین نشان داده شده است که دارچین دارای خاصیت ضد قارچی و بازدارنده خوبی برای رشد قارچ هاست؛ بنابراین دارچین خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد که احتمالاً این آثار مربوط به محتوی ماده سینیمالدئید است.

خاصیت ضد لخته عصاره دارچین

خاصیت حل لخته برای ترکیب اوژندل و وجود این ترکیب در دارچین، وجود ترکیب کومارینی در گیاه و خاصیت افزایش جریان خون محیطی توسط دارچین میتواند دلایل وجود خاصیت فیبروینولیتیک در این گیاه باشد.

اثر عصاره دارچین بر کاهش درد

امروزه دارو‌های شیمیایی متعددی جهت درمان دیسمنوره اولیه (اختلال پریود ماهانه) بکار برده می‌شود، اما هر یک عوارض خاص خود را دارند. تحقیات نشان داده است که دارچین در نیرو دهنده، مسکن.

ضد اسپاسم، ضدالتهاب، کاهش دهنده درد قاعدگی استفاده می‌شود. همچنین اثر ضد درد مزمن دارچین در دوز بالا در آزمون فرمالین تایید شده است و به نظر میرسد این اثر ناشی از خاصیت ضد التهابی گیاه فوق باشد.

اثر دارچین بر حافظه

تحقیقاتی که به بررسی اثر عصاره‌ی دارچین بر روی یادگیری و حافظه‌ی کوتاه مدت در موش پرداختند و در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی گیاهی دارچین به طور مؤثری باعث تقویت قدرت یادگیری و حافظه‌ی کوتاه مدت می‌شود.

اثر عصاره دارچین بر روی دیابت

تحقیقات نشان داده است که در دارچین ترکیباتی وجود دارد که ترشح انسولین را تشدید می‌کند که ابتدا به عنوان عامل تقویت کننده انسولین نامگذاری شده و سپس این عامل به عنوان هیدروکسی چالکون توصیف شد.

در طی تحقیقاتی که در آن‌ها به برسی اثر دارچین بر شاخص‌های خونی و گلوگز خون در جیره غذایی نوعی ماهی زینتی پرداخته شد، نتایج بدست آمده نشان داد که تجویز خوراکی پودر دارچین در جیره غذایی باعث بهبود گلبول‌های سفید و کاهش گلوکز در ماهی زینتی گروه گرین ترور شد.

مصرف دارچین منجر به کاهش قندخون می‌شود و به نظر میرسد مصرف دارچین و انسولین توأم، اثر هم افزایی دارند یا دارچین اثر انسولین را در دیابت نوع اول تقویت می‌کند و اگرچه به نظر نمی‌رسد که مصرف مکمل خوراکی دارچین به تنهایی سبب کاهش در شاخص‌های کنترل قند و چربی خون بیماران دیابتی نوع دو شود، معهذا استفاده از آن در جهت تنظیم وزن بیماران مبتلا در کنار درمان‌های متداول بکار می‌رود.

اثر ضداکسیدانی عصاره دارچین

در طی چند تحقیق خاصیت ضد اکسیدانی عصاره پوست دارچین به اثبات رسیده است. مطالعات انجام شده نشان داده است که دارچین در غلظت‌های مختلف دارای تاثیرات مهاری برسیستم‌های اکسیدانی بوده واحتمالا می‌تواند جهت مهار و پیشگیری یا پیچیده شدن بیماری‌های آترواسکلروز دیابت وآسیب‌های کبدی مورد استفاده قراربگیرد.

از ترکیبات فنولیک و غیرفنولیک فرار پوسته دارچین که دارای خاصیت ضد اکسیدانی هستند می‌توان به سینامالدئید، گاما اژنول، ترپینؤل، ترپسین، کامفن اشاره نمود، همچنین برخی ازآن‌ها که دارای خاصیت ضد اکسیدانی هستند شامل، سیتسترول، کاتچین، کریدین، سرینجیک اسید، سینامیک اسید، کومادین و وانلیک اسید میباشد.

اثر دارچین برترمیم زخم ناشی از سوختگی

در طی تحقیقاتی که بر روی تاثیر عصاره‌ی دارچین به صورت موضعی و تزریقی بر ترمیم زخم ناشی از سوختگی در موش‌های صحرایی نر دیابتی و موش‌های سالم پرداخته شد، نتایج حاصل نشان داد که عصاره‌ی گیاه دارچین موجب تسریع بهبودی زخم سوختگی می‌شود. این تسریع در گروه غیر دیابتی نسبت به گروه دیابتی بیشتر است.

روش تزریقی نیز موثر‌تر است که احتمالا می‌تواند به علت جذب بیشتر سینامالدئید و اوژنول موجود در عصاره در اثر تزریق نسبت به درمان موضعی باشد.

نتیجه گیری

با توجه به وجود ترکیبات ذکر شده در دارچین که عامل خصوصیات مفید آن از جمله خواص ضد میکروبی، ضد اکسیدانی، ضد لخته خون، کاهش درد، افزایش حافظه، اثرات مؤثر بر روی دیابت و زخم ناشی از سوختگی می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده است که دارچین باعث افزایش نیروی جنسی در زن و مرد و کاهش انواع چربی خون می‌شود و بنابراین مصرف دارچین به میزان حداقل سه گرم در روز توصیه می‌شود   منبع: سلامت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دارچین خواص دارچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۶۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن

معروف است که هند کشوری است که به راحتی می توان به آن دل باخت و سخت می توان آن را فراموش کرد: رقص، غذاها و هر چیز کوچکی در هند فریبنده است. آن هایی که حتی یک بار این کشور را دیده اند، دل شان می خواهد که دوباره به آنجا بازگردند.

همه ی این ها به این خاطر است که رسوم و سنت ها و زندگی روزمره ی مردم هند برای گردشگران به قدری شگفت انگیز است که سخت می توان در برابر میل به بیشتر دانستن درباره ی این کشور مقاومت کرد.

به گزارش روزیاتو، با چند حقیقت خواندنی درباره ی کشور هند همراه باشید.

۱- چرا نوزادان خط چشم دارند؟

اگر در هند با یک نوزاد مواجه شوید، به احتمال زیاد نوعی خط چشم به نام سرمه دور چشمانش خواهد داشت. سرمه یک آرایش چشم باستانی است که از دوده درست می شود.

این خط چشم معمولاً روی پلک پایینی نوزاد کشیده می شود. به عقیده ی هندی ها این خط چشم از کودک در برابر شیطان محافظت می کند. برخی هم معتقدند سرمه برای بینایی نوزاد مفید است. با این حال، تاکنون هیچ پژوهش علمی آن را اثبات نکرده است.

۲- رقص یک سبک زندگی است

هندی ها شیفته ی رقص اند. جدا از رقص های معروف بالیوودی، ۸ نوع رقص کلاسیک هم در هند وجود دارد. حسی که رقص های هندی انتقال می دهند با هیچ رقص دیگری در دنیا قابل قیاس نیست و تنها با نگاه کردن به آن ها میل شدیدی به همراهی فوری با آن رقص در شما شکل می گیرد.

۳- حرکات دست ابزاری برای برقراری ارتباط هستند

هندی ها حرکات دست و حالت های چهره ی پرشوری هم دارند. این حرکات به هندی ها کمک می کنند احساسات خود را به شکل عمیق تر و برجسته تری بروز دهند. شاید علت تنوع این حرکات، رقص های کلاسیک و یوگای هندی باشند که در آن ها از حرکات دست استفاده می شود.

۴- یکی از بزرگ ترین صنعت های فیلمسازی دنیا را دارد

بالیوود یکی از بزرگ ترین مراکز فیلمسازی دنیا است. فیلم های تولیدی آن اغلب ترکیبی از ژانرهای تریلر، اکشن، عاشقانه و غیره هستند. شاید به همین دلیل باشد که هنگام تماشای آن ها احساسات مختلفی را تجربه می کنیم.

۵- تندترین چای دنیا را دارد

چای ماسالا که در زبان هندی به معنای «ادویه» است، در هند از محبوبیت زیادی برخوردار است. این چای تقریباً در هر گوشه و کناری از این کشور به فروش می رسد. این چای در دنیا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چای ماسالا همان چای سیاه است که به آن مقدار شیر و ادویه اضافه می شود. این چای را برای تقویت دستگاه ایمنی، کاهش التهاب و افزایش انرژی مفید می دانند.

۶- برزگ ترین بشقاب غذای دنیا را دارد

تالی (Thali) که در زبان هندی به معنای «بشقاب» است، یک بشقاب فلزی است که در آن ۶ طعم مختلف سرو می شود: شر، شیرین، تند، تلخ، ترش و گس. به عقیده ی هندی ها، غذای کامل، ترکیب متعادلی از این ۶ طعم است.

رستوران های هندی بسیاری از اوقات بیشتر از ۲۰ غذای مختلف در این بشقاب سرو می کنند. به علاوه، همه ی بخش های بشقاب تالی را می توان مجدداً پُر کرد و اگر کماکان احساس گرسنگی می کردید می توانید غذای بیشتری درخواست کنید.

۷- از ظروف چینی استفاده نمی کنند

به جای ظروف چینی و شیشه ای که در بیشتر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب خانواده های هندی از ظروف استیل استفاده می کنند. نظریات مختلفی در توضیح این پدیده مطرح شده است. برخی می گویند ظروف استیل کاربردی ترند چون مانند ظروف شیشه ای و چینی نمی شکنند، لب پر نمی شوند یا ترک بر نمی دارند و ظاهر آن ها برای مدت طولانی ای خوب باقی می ماند.

برخی هم می گویند که ظروف لعاب دار غیرپاکیزه دانسته می شوند چون در حقیقت از گل درست می شوند. دلیل آن هر چه که باشد، به ندرت می توان ظرفی از جنسی جز استیل در خانه های هندی پیدا کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم