Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال به پروژه سد تاج امیر شهرستان دلفان اختصاص‌یافته است. ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی در بازدید از منطقه محروم بخش کاکاوند اظهار داشت: مشکلات و نیازهای رفع نشده این بخش زیاد است و هدف ما از این سفر حل تمامی مشکلات نیست و به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری که داریم به تمام مدیران تأکید کرده‌ایم قولی ندهید که نتوانند انجام دهند چون مردم آگاه و دقیق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هر آنچه را که قول می‌دهیم حتماً پیگیری خواهد شد تا با تلاش مدیران انجام شود افزود: عمده کارکنان دولت انسان‌های سالم و پاکی هستند، ممکن است چند درصد از هر جا وجود داشته باشد که به‌هیچ‌وجه نباید این موضوع را تعمیم داد و قضاوت‌های تمامیتی کرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: ما آمده‌ایم که مشکلاتی را حل کنیم، در سطح شهرستان دلفان پروژه‌های بزرگی در دست اجرا داریم که در تلاش هستیم آن‌ها را حل کنیم؛ چهار بانده کردن جاده خرم‌آباد به دلفان یکی از پروژه‌های اصلی است که در کریدور تعریف‌شده اما به دنبال فعال کردن آن هستیم همچنان سد تاج امیر که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال نیز تلاش کردیم تا در قانون بودجه اعتباری برای این سد گذاشته شود و از محل توازن منطقه‌ای نیز 14 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم این پروژه فعال‌شده و هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

خادمی خاطرنشان کرد: قبل از سفر به این منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است، مصوباتی را که اعلام می‌کنیم حتماً اجرایی خواهند شد؛ تا پایان سال هشت کیلومتر راه اصلی کاکاوند زیرسازی و آسفالت خواهد شد و درمجموع تا پایان سال 45 کیلومتر از راه‌های این بخش نیز آسفالت می‌شود.

وی گفت: در گردنه گشور حدود 300 متری روشنایی را ایجاد می‌کنیم که جز مطالبات اصلی مردم است، راهدارخانه گشور نیز تجهیز می‌شود و علائم مسیر آن اصلاح خواهند شد همچنین پیچ‌های خطرناک 60 متر خروجی شهرستان اصلاح می‌شود که جز خواسته‌های مردم است.

استاندار لرستان اظهار داشت: منطقه چشمه آب گرم می‌تواند به یکی از محورهای گردشگری این شهرستان تبدیل شود، راه دسترسی این منطقه از سمت کرمانشاه ممکن است اما به لحاظ جغرافیایی این منطقه جز استان لرستان بوده و باید دسترسی به آن را تسهیل کنیم؛ امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد این جاده در نظر گرفته‌شده است که عملیات اجرایی این جاده به سمت آب گرم آغاز می‌شود.

وی افزود: صداوسیما تجهیزات موردنیاز برای دیجیتالی کردن بخش کاکاوند را تأمین می‌کند؛ کمیته امداد ظرف سه ماه آینده 135 خانوار جدید تحت پوشش قرار می‌دهد و 45 واحد مسکونی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید دایی اظهار کرد: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

وی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

داعی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافتهای فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهرهای استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافتهای فرسوده هستند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • ۱۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم سیل بند حفاظتی شهر قصرقند اختصاص یافت