Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه رئیس جمهور گفت: روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه نقشه راه خوبی برای رسیدن به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ترسیم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی، فرستاده ویژه رییس جمهور به ترکیه، امروز با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و مسائل مورد علاقه دو کشور در عرصه‌های مختلف دو جانبه به ویژه اقتصادی و منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار چاووش اوغلو ضمن مثبت ارزیابی کردن فرصت انجام این سفر برای گفتگو پیرامون توسعه هر چه بیشترهمکاری‌ها تاکید کرد: تحریم‌ها و فشار‌های متوجه ایران را درست و قابل قبول نمی‌دانیم و آن را در هر فرصتی در ملاقات‌های دوجانبه و عمومی بیان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که این اقدامات چقدر صلح را در منطقه مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: مواضع معتدل و مدبرانه ایران در مسایل مختلف از جمله مربوط به خروج امریکا از برجام را تقدیر می‌کنیمو معتقدیم همکاری این کشور با اتحادیه اروپا شایان تقدیر است.
چاووش اوغلو گفت: ما صراحتا اعلام داشته ایم که تحریم‌های یکجانبه اخیر علیه ایران را اجرا نخواهیم کرد. تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر کشور ترکیه را نیز بی نتیجه می‌دانیم و بر این باوریم که مسائل از طریق دیپلماسی قابل حل است.

چاووش اوغلو ادامه داد: دولت ما جدیدا تشکیل شده است و به زودی وزیر کمیسیون مشترک، تعیین و مذارکرات در چهارچوب کمیسیون‌های مشترک دو کشور آغاز می‌شود. تجار ترکیه علاقه‌مند به کار و سرمایه گذاری در ایران هستند، باید تشویقات اضافه‌ای برای جذب بیشتر آن‌ها ارایه شود.

وی با اشاره به شرایط پیچیده منطقه‌ای برلزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در این عرصه تاکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و ترکیه، تحکیم ثبات و امنیت منطقه است.

واعظی نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه روابط دو کشور از هر لحاظ در حال گسترش است، گفت: روسای دو کشور نقشه راه خوبی برای رسیدن به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ترسیم کرده اند.

وی همچنین با تقدیر از مواضع شجاعانه اردوغان و چاووش اوغلو در مورد تحریم‌های یکجانبه آمریکا افزود: کشور‌های اروپایی و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام هستند و پیشنهاد‌هایی در مورد امور بانکی و نفت به ما ارائه داده اند. وضعیت منطقه‌ای مهم است و خوشحالیم که روند آستانه و سوچی گام به گام به پیش می‌رود و معتقدیم باید تلاش هایمان را برای حل و فصل مشکلات سوریه افزایش دهیم.

رئیس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های خیلی مهمی برای تامین و تحکیم صلح و ثبات منطقه برداریم.

وی افزود: از تمایل تجار ترکیه برای تجارت و سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم در هر دو طرف موانع و مشکلات برطرف شود. روانسازی همکاری‌های بانکی کمک بزرگی به تقویت این همکاری‌ها تجاری و اقتصادی می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند