Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@01:32:38 GMT

برگزاری آیین نکوداشت «محمد بهرامی»

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۱۴۳۷

برگزاری آیین نکوداشت «محمد بهرامی»

آیین نکوداشت و گشایش نمایشگاه آثار محمد بهرامی، نقاش و از پیشگامان گرافیک نوین روز پنج‌شنبه (۱۸ مرداد ماه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور هنرمندان عرصه گرافیک و نقاشی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای مراسم نکوداشت محمد بهرامی، بهرام کلهرنیا ضمن خیر مقدم به مهمانان از محسن سلیمانی، رییس فرهنگسرای ارسباران برای برگزاری این مراسم تشکر کرد و مختصری از زندگی‌نامه محمد بهرامی را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بهزاد محمودی بختیاری، تاریخ‌دان و پڗوهشگر درباره محمد بهرامی گفت: استاد بهرامی روانی‌ پاک و شخصیتی بزرگ دارد و در کلیه آثارش می‌توان درک بالای او را از فرهنگ ایران مشاهده کرد؛ چرا که در کلیه آثار او ابیات شاعران بزرگی همچون فردوسی و یا حافظ به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

کلهرنیا که اجرای برنامه را بر عهده داشت، در وصف محمد بهرامی گفت: استاد بهرامی با تلاش فراوان به جایگاه امروز خود رسیده و همیشه سعی داشته هنر و فرهنگ ایرانی را با استفاده از سبک و سیاق خاص خود در آثارش به تصویر بکشد ولی متأسفانه امروزه در جوان‌ها ذوق هنری زیادی وجود ندارد؛ چرا که تکنولوژی و امکانات آن برای آنها جذابیت بیشتری به همراه دارد.

در ادامه ایرج میرزا علی‌خانی و محسن سلیمانی نیز درباره محمد بهرامی صحبت کردند و در پایان در حضور هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، مجید بلوچ، عباس مشهدی‌زاده و .... به محمد بهرامی یک نشان افتخار و لوح تقدیر اعطا شد.

به گزارش ایسنا، محمد بهرامی متولد سال ۱۳۰۵ و طراح گرافیک، نقاش، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران است. او در صنایع مستظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. او دوره عکاسی را در انستیتو عکاسی نیویورک با درجه ممتاز به پایان رساند.

بهرامی سال ۱۳۲۵ نخستین آتلیه خود را به نام «آرک» که از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران است، با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمد علی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.

محمد بهرامی سال‌هاست که به تألیف کتاب «تاریخ هنر ایران» مشغول و چند کتاب دیگر را نیز ترجمه کرده است. وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده است که دسامبر سال ۱۹۷۲ برابر با آذر ۱۳۵۱ از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش درآمد.

آثار محمد بهرامی تا ۲۸ مرداد ماه در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد

امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی «منصور» در نقش منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی ایفای نقش می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی