Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با رویکرد اشتغال، اقدام به راه‌اندازی و فعال‌کردن مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) با 4200 برنامه مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر 27 اردیبهشت 1367 راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه در نزدیک‌ترین فاصله با مرکز استان اصفهان و در قلب طبیعت زیبای کوهستانی و مجاورت با منطقه نمونه گردشگری چشمه لادر خمینی‌شهر قرار دارد و به دلیل قرارداشتن در موقعیت جغرافیایی ممتاز از جمله همسایگی آن با دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شهرک‌های صنعتی برق و الکترونیک و در آینده‌ای نه چندان دور، شهرک‌های صنایع غذایی، حمل و نقل و پایانه‌ها، حوله‌بافی و صنایع چوب و سنگ، وارد مرحله‌ای جدید از بالندگی و رشد و شکوفایی شده است.

وجود ده‌ها آزمایشگاه و کارگاه صنعتی پیشرفته و به‌روز و رشته‌های تحصیلی جذّاب و اشتغال‌آفرین در شاخه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و پزشکی در کنار هیأت علمی مجرّب، انتخابی مطمئن و امیدبخش برای ادامه تحصیل داوطلبان ورود به تحصیلات دانشگاهی و علاقه‌مندان به علم و پژوهش است.

اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر و آموزشکده سما وابسته به آن، دارای بیش از 100 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است که حدود 8 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده و تاکنون افزون بر 32 هزار نفر نیز از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این دانشگاه دارای 100 هزار متر مربع فضای آموزشی و رفاهی در زمینی به مساحت 72 هکتار بوده و علاوه بر دانشکده‌های متعدد، ساختمان‌های مختلفی نظیر مسجد، رستوران و سلف سرویس دانشجویی، سایت اینترنت، خوابگاه دانشجویی، ساختمان اداری و کتابخانه مرکزی، مجموعه ورزشی، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها در آن جای دارد.

کتابخانه این دانشگاه با مساحت 1377 متر مربع دارای 134 هزار و پانصد جلد کتاب فارسی و لاتین است و یکی از کتابخانه‌های بزرگ استان اصفهان محسوب می‌شود.

به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با رویکرد اشتغال، این دانشگاه اقدام به راه‌اندازی و فعال کردن مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) با 4200 برنامه مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای کرده که دانشجویان در کنار تحصیلات دانشگاهی می‌توانند مهارت‌های حرفه‌ای را نیز فرا گیرند و مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و پس از فراغت از تحصیل، جذب بازار کسب و کار در داخل و خارج از کشور شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر به دلیل برجستگی‌های علمی و پژوهشی و دارابودن زیرساخت‌های تحقیقاتی به‌عنوان مرجع «داوری و تعیین سطح علمی اختراعات» کشور شناخته شده و همین موضوع موجب بروز و ظهور استعدادهای پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاهی شده است که ثمره آن ثبت ده‌ها اختراع و اکتشاف علمی شده است که برخی از آنها را می‌توان نام برد.

ساخت خودرو الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و دوچرخه الکتریکی، طراحی و ساخت دستگاه کارت‌خوان ایمن، طراحی و ساخت دستگاه هوشمند انتخاب تشک، ساخت ربات لوله نورد، طراحی و ساخت داربست‌های نانو کامپوزیتی با پرینتر سه بعدی (استخوان مصنوعی)، ساخت بینی الکترونیکی، طراحی و ساخت سامانه‌ اخطار و اعلام خواب آلودگی راننده، یکسان سازی میکروسکوپی سطوح به روش نفوذی، طراحی و ساخت دستگاه نشانگر علایم حیاتی و سیستم ردیابی بیماران آلزایمری، طراحی نرم‌افزار جامع HIS مراکز درمانی و ساخت ربات تعقیب خط از جمله اختراعات و اکتشافات علمی پژوهشگران این دانشگاه است.

تولید دستگاه هیدروالکتریک با تبدیل انرژی سیال به انرژی ثابت، ساخت دستگاه تعیین مرکز جرم اجسام غیرصلب و غیرهمگن و انسانی، تولید پلکان مولد الکتریسیته با استفاده از مکانیزم مکانیکی و ارتعاشی، ساخت دستگاه تصفیه گازهای آلاینده هوا ویژه مراکز صنعتی، طراحی موتور درونسوز بدون میل سوپاپ با سوپاپ افقی هوشمند، ساخت دستگاه تصفیه گازهای آلاینده، طراحی زاویه سنج الکترومکانیکی ثقلی، ساخت شیشه‌های تضعیف‌کننده شدت نور، تولید دستگاه جرقه زن 80 هزار ولت با استفاده از کویل، ساخت باطری CU.C.AL پیل الکتروشیمیایی بدون تبادل یون‌ها، تولید آیینه‌های جهت‌یاب هوشمند، ساخت ورقگیر خود قفل اصطکاکی و طراحی صندلی قابل حمل و نقل تبدیل به تخت‌های بیمارستانی از دیگر اختراعات و اکتشاف‌های علمی پژوهشگران این دانشگاه است.

از جمله اختراعات و اکتشافات علمی پژوهشگران این دانشگاه می‌توان ساخت صفحه مولد الکتریسیته، طراحی دست انداز هوشمند با استفاده از خواص مکانیکی سیالات، ساخت بورد الکتریکی کنترل حرکت خودروها و موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث، طراحی و ساخت منبع مولد گاز مصرفی با استفاده از پساب‌ها و فاضلاب‌ها و خواص سیالات، ساخت ژنراتور سنکرون معناطیس دائم دو استاتور به صورت دو سیم پیچ با اختلاف فاز 30 درجه الکتریکی و طراحی کاهش تعداد غلتک‌های فرایند رولفرمینگ به‌وسیله قیف مخروطی را نام برد.

انتهای پیام/4062/4046

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب