Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی تقواییان کاخکی بسیجی فعال در عرصه اقتصاد گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  توسعه گردشگری باعث افزایش اثرات مثبت و منفی روی بخش کشاورزی است از یک طرف گردشگران به غذا نیاز دارند به عبارت دیگر یکی از جاذبه های گردشگری غذاهای سنتی و محلی می باشد که این محرک توسعه کشاورزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقواییان در ادامه افزود: اثر منفی که توسعه گردشگری بر کشاورزی دارد این است که توسعه گردشگری در بعضی موارد به کاهش زمین کشاورزی و سرمایه گذاری روی بخش کشاورزی دارد و به جای آن تمرکز بر گردشگری دارد که از این طریق زمین ها به زیر ساخت هایی از جمله حمل و نقل و هتل و مراکز رفاهی اختصاص می یابد که باعث کاهش کشاورزی می شود.

این فعال اقتصادی در پایان افزود: صنعت گردشگری در هر منطقه باید منطبق با ساختارهای منطقه شکل بگیرد تا درآمدزایی برای منطقه و افراد بومی داشته باشد و خسارتی هم در برنداشته باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان