Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - پایگاه خبری صبح رابر با انتشار گزارش چرخش چرخ اقتصاد مقاومتی با دستان بافندگان قالی در دهستان سیه بنوئیه رابر به ظرفیت های قالی بافی و صنایع دستی این شهرستان پرداخته است.

در این گزارش آمده است: چرخش چرخ اقتصاد مقاومتی با دستان بافندگان قالی در روستای سیه بنوئیه از توابع شهرستان رابر پس از 15 سال و اندی رونق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این کارگاه قالیبافی در دهستان سیه بنوئیه، به یک مخروبه تبدیل شده بود، لذا راه اندازی و احیای این کارگاه ضرورت داشت.
اینک با راه اندازی دوباره کارگاه قالیبافی دهستان سیه بنوئیه شهرستان رابر گامی مؤثر در راستای تولیدات بومی و اشتغال استان کرمان برداشته شده است.
بخشدارمرکزی رابر در این خصوص گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت جهت اشتغال پایدار در روستاهای مرکزی قابلیت بخش مرکزی در زمینه اشتغالزایی شناسایی و در دستور کار قرار گرفت و با همکاری فرمانداری ،دهیاری و شورای اسلامی روستا این کارگاه بازسازی و تعمیر شد.
بهجت فروزانمهر افزود: با هماهنگی ستاد عتبات عالیات استان کرمان، این کارگاه راه اندازی و در حال حاضر 6 نفر در آن مشغول به بافت قالی هستند.
وی با بیان اینکه 180 نفر بافنده در بخش مرکزی شهرستان رابر شناسایی شده؛ و در دراز مدت دارهای قالی اضافه خواهند شد، عنوان کرد: شهرستان رابر بافندگان ماهری دارد که از زمانهای قدیم با بافت قالی امرار معاش می کردند.
بخشدارمرکزی رابر اضافه کرد: قالی بافی حرفه ای است که هنرهای زیادی را به همراه دارد و ازجمله شغل های پر در آمدی است که زنان خانه دار می توانند برای کسب درآمد استفاده و امرار معاش کنند.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي كرمان قالي بافي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان