Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنوان دروس رشته‌های مقطع کارشناسی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های فیزیک مهندسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات به معرفی رشته‌ مقطع کارشناسی فیزیک مهندسی پرداخته است.

فیزیک مهندسی در گرایش حالت جامد در سه بخش دروس مشترک با مقطع کارشناسی رشته فیزیک، دروس مهندسی و دروس گرایشی که دروس گرایشی به رشته‌های تحصیلی فیزیک و مهندسی الکترونیک نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیزیک مهندسی در گرایش پلاسما در زمینه فیزیک گازها و الکتریسیته و مغناطیس است و در گرایش لیزر و اپتیک هم در کاربردهای پزشکی و صنعتی به کار می‌رود.

دروس پایه مشترک بین تمام گرایش‌های این رشته: فیزیک، ریاضی، معادلات دیفرانسیل، کامپیوتر، شیمی، رسم فنی و کارگاه است.

دروس اصلی مشترک بین تمام گرایش‌ها نیز مشتمل بر فیزیک مدرن کاربردی، فیزیک مدرن، اپتیک، مکانیک تحلیلی، الکترو و مغناطیس، مکانیک کوانتوم و… است.

دانش‌آموختگان رشته فیزیک مهندسی توانمندی لازم برای ورود به صنایع قطعات الکترونیک، صنایع اپتیک و لیزر، قطعات و اجزای کامپیوتر در مؤسسات دولتی و خصوصی مانند وزارت نیرو، مخابرات، انرژی اتمی، صنایع الکترونیک و صنایع خودروسازی را دارند.

ساخت و بررسی تارهای اپتیکی که در مخابرات به کار می‌روند، تخصص در کاربردهای مختلف پلاسما و لیزر در صنعت و پزشکی، طراحی و ساخت لوازم اپتیکیف طراحی و ساخت لامپ‌های مختلف دشارپ الکتریکی، طراحی و ساخت آهنرباهای لازم در سیستم‌های الکترومغناطیسی و کلیدهای خودکار از ضروریات صنعت کشور محسوب می‌شوند که در حوزهٔ تخصصی این رشته هستند.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی فیزیک مهندسی می‌توانند در آزمون کاشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های فیزیک، فیزیک کاربردی فوتونیک مجموعه مهندسی برق (الکترونیک و میدان مخابرات و قدرت)، مهندسی‌های دیگر مانند مواد، مکانیک، مهندسی پزشکی، فیزیک پزشکی، ژئوفیزیک و هواشناسی ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/4046

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است